Ahoj piloti!
Po kratkom nedavnom rozhovore s Paegasom na Vasom TS pevne verim, ze sa najde par dobrodruhov co skusia Histomod. Chcem Vam preto predstavit tento mod sturmovika, ktory je z casti kompilatom toho co je na "modovacom trhu" a z podstatnej casti je formovany filozofiou jeho autorov spravit z ila nieco viac ako stlacit "I" a letiet.
Histomod (pre niektorych je znamy ako Korea pack) je produktom francuzskych modderov. Je na modovacej scene uz nejaky ten rocik. Najprv bol zamerany najma na Korejske bojisko, v dnesnej podobe je vsak pouzitelny aj pre scenare z WW2. Jeho charakteristickou crtou je ze frci na starom 4.09 a UP2.01
Dalsou vyznamnou crtou su startovacie procedury. Povodne ich mali len stroje z Koreje, ale neskor sa startovacie procedury rozsirili na vsetky lietadla ktore su v UP2.01 a Histomode.
Priklad: start vrtuloveho stroja
- bateria - zapnut
- hlavny spinac/switch - zapnut
- plna zmes/mix ---- 100%/120% (ak je k dispozicii. ak ma masina automatiku, tak netreba)
- magneta 1+2
- plyn 4-6%
- starter - zapnut
- motor bezi - ubrat zmes na 100%
- starter - vypnut
- parkovacia brzda - povolit
- a moze sa rolovat
Tato procedura je spolocna vsetkym vrtulakom.
Pri prudovych strojoch je samozrejme procedura pozmenena. Pri prudovych masinach dochadza relativne casto k pumpazi/vysadeniu motora a tato situacia si vyzaduje zase nudzovu proceduru. Pri poskodeni hydrauliky ci kyslikoveho systemu dochadza postupne ku kolapsom tychto systemov. Kyslik je zivotne dolezity. Nad 3500m je nutne dat si dychaciu masku, inak pilot "zhasne". Obraz zacne tmavnut ale je samozrejme cas na to aby si uvedomil ze si treba nasadit masku. Ak dochadza k "strate videnia" vo vyske napriek tomu ze mame masku, dostala to kyslikova instalacia a treba klesnut pod 3500. Ano v suboji to smrdi pruserom
Dalej spomeniem proceduru pri opustani lietadla. Z rur sa samozrejme da vystrelit. Ale naprv treba odhodit kabinu pravda. Z vrtulaka sa da vyskocit dvoma sposobmi. Bud klasicky: odhodime kabinu, odopneme popruhy a vyskocime. Alebo pomocou odstredivej sily, kedy najskor odhodime kabinu, odopneme popruhy a silno potlacime.
Pre fandov palubnych operacii tu je poloautomaticky katapult spojeny so zvukovym efektom, vizualom (mierne sa zatmie pajlotovi pred xichtom), a kto ma joystick s FF tak pociti drncanie.
Takto by som mohol pokracovat este dlhooooooooooooooooo. Ale necham to na Vas, aby ste si pozreli co vsetko Histomod do ila priniesol. Tu je readme k poslednej verzii:
http://www.gamefront.com/files/20759540/V4_7_English_7zNo a nespomenut kokpity, to by bola obrovska nedbalost odo mna. Histomod prisiel s kokpitmi pre F-86, Mig-15 a F9F-2/5. Ultrapack resp. Jet era potom tieto kokpity na zaklade istej dohody prevzal (na zaklade tej istej dohody mozu histomodaci pouzit externe modely z UP/Jet ery).
Aktualne je v Histomode nemalo veci ktore sa tam dostali po tom, co sa nasa komunita "vlozila" do poletovania na histomode. Prikladom je repaint kokpitu Migu-15 a impementacia 3d faceliftu Migu-15 z Jet ery (Letka_13/Robo.), skiny a template pre Mig-15 (Letka_13/Matwej a Robo.), mapa Slovakia55 s betonovymi drahami na Sliaci, Piestanoch, Poprade (Letka_13/Indy). Testujeme a pripomienkujeme ak sa ukazu nake bugy (no tych je nemalo), trenujeme (uz menej) a lietame onlajn kampan proti francuzskym pajlotom.
Pod pojmom "nasa komunita" myslim vsetkych ktori sa zapojili do onlajn kampane a testovania. Lietame kampan za Korejsku/Sovietsku/Cinsku stranu a stretavame sa z roznych kutov virtualneho neba: Tri Duby, JG1, CZS, 57thMH, Letka 13, raz s nami letel aj prislusnik 3 IAP/BAP a niekolko pilotov co nelietaju v letke (ak som zabol na naku letku, nebol to umysel. Ospravdlnujem sa).
Samozrejme ze Histomod ma aj iste nevyhody. Cast ludi povazuje za nevyhodu platformu 4.09, lebo sa nedaju lietat napr. lety podla pristrojov resp. podla radionavigacie. Seriozny problem je vsak velkost a kompatibilita modov v histomode. Velkost (11gb + UP) este prekusneme, ale vie tomu pekne zasibat z tolkeho poctu modov. Je zrejme ze Histomod prinasa nove paradicky, ale su to mody a mody sa vedia pobit. Casto odhalime naky bug a jeho korekcia je tu zachvilu, co prinasa mnozstvo fixov a tie su nekedy tak caste ze to leze na nervy. Stalo sa ze vdaka istym nekompatibilitam sme nemohli odlietat kampanovu misiu, lebo padol server. Na tieto veci treba byt pripraveny, ze clovek je narucany jak jelen ze polieta a potom z toho prd.
Nie je zatial mozne (podla mojho nazoru) odstranit vsetky bugy. Niektore tolerujeme. Histomod sa stale vylepsuje, nejde o zavrseny projekt. Skor by som ho nazval "vecna beta".
Instalovanie je relativne komplikovane. Nie je to na jeden-dva kliky ako UP. Ale snazime sa to zjednodusit a ked to ozaj trafuje slak, pomaha porada na TS.
Na Histomod nema nervy kazdy. Nikoho nenutime. Niekolko pajlotov skusilo a prestali s nami lietat (napr. zelezo im nestihalo, ozenili sa
a pod.). Za seba - vyhody jasne prevazuju nad nevyhodami. Investovali sme mnoho casu do toho a nelutujem.
No, dost bolo slov. Pytajte sa ak Vas to zaujalo.