No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron
http://313.cz/forum/

Histomod
http://313.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=1048
Stránka 1 z 4

Autor:  I/JG1_Mechan [ pát srp 26, 2011 8:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Histomod

Zde http://histomodforum.forumactif.net/t18 ... e-standard návod na přistání. Nebojte se, teprve teď sem to objevil ale, je vidět jak se tomu Histomod věnuje s použitím histo materiálů a výpovědí, následně vyzkoušení chování letadel od skutečných pilotů. S F-86 Sabre mám zjednodušenou verz :wink: i.
Je nutné se zaregistrovat. Vyplatí se to. Chystají F-100

Autor:  I/JG1_Mechan [ sob zář 10, 2011 7:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

Histomod 4.7 je venku
http://www.letka13.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=7176 :yeah:
Poradíme na TS.

Autor:  I/JG1_Mechan [ ned zář 11, 2011 8:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

Histo 4.7 funguje supr. Je tam mnoho nových i vrtulových mašin. No prostě nádhera :zupaa:

Autor:  Letka_13/Kukulo [ pon zář 12, 2011 11:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

Ahoj piloti!

Po kratkom nedavnom rozhovore s Paegasom na Vasom TS pevne verim, ze sa najde par dobrodruhov co skusia Histomod. Chcem Vam preto predstavit tento mod sturmovika, ktory je z casti kompilatom toho co je na "modovacom trhu" a z podstatnej casti je formovany filozofiou jeho autorov spravit z ila nieco viac ako stlacit "I" a letiet.

Histomod (pre niektorych je znamy ako Korea pack) je produktom francuzskych modderov. Je na modovacej scene uz nejaky ten rocik. Najprv bol zamerany najma na Korejske bojisko, v dnesnej podobe je vsak pouzitelny aj pre scenare z WW2. Jeho charakteristickou crtou je ze frci na starom 4.09 a UP2.01

Dalsou vyznamnou crtou su startovacie procedury. Povodne ich mali len stroje z Koreje, ale neskor sa startovacie procedury rozsirili na vsetky lietadla ktore su v UP2.01 a Histomode.


Priklad: start vrtuloveho stroja
- bateria - zapnut
- hlavny spinac/switch - zapnut
- plna zmes/mix ---- 100%/120% (ak je k dispozicii. ak ma masina automatiku, tak netreba)
- magneta 1+2
- plyn 4-6%
- starter - zapnut
- motor bezi - ubrat zmes na 100%
- starter - vypnut
- parkovacia brzda - povolit
- a moze sa rolovat

Tato procedura je spolocna vsetkym vrtulakom.


Pri prudovych strojoch je samozrejme procedura pozmenena. Pri prudovych masinach dochadza relativne casto k pumpazi/vysadeniu motora a tato situacia si vyzaduje zase nudzovu proceduru. Pri poskodeni hydrauliky ci kyslikoveho systemu dochadza postupne ku kolapsom tychto systemov. Kyslik je zivotne dolezity. Nad 3500m je nutne dat si dychaciu masku, inak pilot "zhasne". Obraz zacne tmavnut ale je samozrejme cas na to aby si uvedomil ze si treba nasadit masku. Ak dochadza k "strate videnia" vo vyske napriek tomu ze mame masku, dostala to kyslikova instalacia a treba klesnut pod 3500. Ano v suboji to smrdi pruserom :lano:

Dalej spomeniem proceduru pri opustani lietadla. Z rur sa samozrejme da vystrelit. Ale naprv treba odhodit kabinu pravda. Z vrtulaka sa da vyskocit dvoma sposobmi. Bud klasicky: odhodime kabinu, odopneme popruhy a vyskocime. Alebo pomocou odstredivej sily, kedy najskor odhodime kabinu, odopneme popruhy a silno potlacime.

Pre fandov palubnych operacii tu je poloautomaticky katapult spojeny so zvukovym efektom, vizualom (mierne sa zatmie pajlotovi pred xichtom), a kto ma joystick s FF tak pociti drncanie.

Takto by som mohol pokracovat este dlhooooooooooooooooo. Ale necham to na Vas, aby ste si pozreli co vsetko Histomod do ila priniesol. Tu je readme k poslednej verzii:
http://www.gamefront.com/files/20759540/V4_7_English_7z

No a nespomenut kokpity, to by bola obrovska nedbalost odo mna. Histomod prisiel s kokpitmi pre F-86, Mig-15 a F9F-2/5. Ultrapack resp. Jet era potom tieto kokpity na zaklade istej dohody prevzal (na zaklade tej istej dohody mozu histomodaci pouzit externe modely z UP/Jet ery).

Aktualne je v Histomode nemalo veci ktore sa tam dostali po tom, co sa nasa komunita "vlozila" do poletovania na histomode. Prikladom je repaint kokpitu Migu-15 a impementacia 3d faceliftu Migu-15 z Jet ery (Letka_13/Robo.), skiny a template pre Mig-15 (Letka_13/Matwej a Robo.), mapa Slovakia55 s betonovymi drahami na Sliaci, Piestanoch, Poprade (Letka_13/Indy). Testujeme a pripomienkujeme ak sa ukazu nake bugy (no tych je nemalo), trenujeme (uz menej) a lietame onlajn kampan proti francuzskym pajlotom.

Pod pojmom "nasa komunita" myslim vsetkych ktori sa zapojili do onlajn kampane a testovania. Lietame kampan za Korejsku/Sovietsku/Cinsku stranu a stretavame sa z roznych kutov virtualneho neba: Tri Duby, JG1, CZS, 57thMH, Letka 13, raz s nami letel aj prislusnik 3 IAP/BAP a niekolko pilotov co nelietaju v letke (ak som zabol na naku letku, nebol to umysel. Ospravdlnujem sa).


Samozrejme ze Histomod ma aj iste nevyhody. Cast ludi povazuje za nevyhodu platformu 4.09, lebo sa nedaju lietat napr. lety podla pristrojov resp. podla radionavigacie. Seriozny problem je vsak velkost a kompatibilita modov v histomode. Velkost (11gb + UP) este prekusneme, ale vie tomu pekne zasibat z tolkeho poctu modov. Je zrejme ze Histomod prinasa nove paradicky, ale su to mody a mody sa vedia pobit. Casto odhalime naky bug a jeho korekcia je tu zachvilu, co prinasa mnozstvo fixov a tie su nekedy tak caste ze to leze na nervy. Stalo sa ze vdaka istym nekompatibilitam sme nemohli odlietat kampanovu misiu, lebo padol server. Na tieto veci treba byt pripraveny, ze clovek je narucany jak jelen ze polieta a potom z toho prd.

Nie je zatial mozne (podla mojho nazoru) odstranit vsetky bugy. Niektore tolerujeme. Histomod sa stale vylepsuje, nejde o zavrseny projekt. Skor by som ho nazval "vecna beta".

Instalovanie je relativne komplikovane. Nie je to na jeden-dva kliky ako UP. Ale snazime sa to zjednodusit a ked to ozaj trafuje slak, pomaha porada na TS.



Na Histomod nema nervy kazdy. Nikoho nenutime. Niekolko pajlotov skusilo a prestali s nami lietat (napr. zelezo im nestihalo, ozenili sa :lol: a pod.). Za seba - vyhody jasne prevazuju nad nevyhodami. Investovali sme mnoho casu do toho a nelutujem.


No, dost bolo slov. Pytajte sa ak Vas to zaujalo.

Autor:  313_Paegas [ úte zář 13, 2011 3:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

Kukulo díky.

Autor:  313_Nevo [ úte zář 13, 2011 4:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

Kukulo, co to je za kampan, co to lietate proti tym frantikom? Myslim technicky (ale mozes popisat aj vseobecne), su to jednotlive kooperativne misie, ktore sa potom naratavaju do celkoveho vysledku, alebo nieco ine?

Ako znie to dobre, tie postupy a tak, vnasa to dalsi zaujimavy prvok do vzdusneho boja. Uz prepinanie kompresora a zmesi je niekedy v starom Ilovi riadna 'zataz' pre pilota, nieto este ked sa k tomu pridaju dalsie veci.
Je tam teda este nieco navyse(okrem toho kysliku) co sa musi stelovat pocas letu oproti povodnemu Ilovi (teda aj okrem tych predletovych/startovanie/ a poletovych/vyskakovanie/ :D postupov ktore si spmenul)?

Autor:  313_Macher [ úte zář 13, 2011 5:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

ta instalace je dost krkolomná a jak píšeš,co chvíli vychází nějaká oprava
asi s tím zatím počkám

Autor:  Letka_13/Kukulo [ úte zář 13, 2011 9:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

@Macher: instalacia vypada na prvy pohlad hrozostrasne. V kratkosti vsak ide o nakopirovanie histomodu do modovacieho adresara, presunutie adresara Files do spominaneho modovacieho sdresara a prekopirovanie konfiguracnych suborov do vlastneho adresara. Dalej nainstalovanie a konfiguracia Total moddera. Ked tam nohodis a spojazdnis total moddera, uz to pri instalacii dalsich modov nerobis.

Ale TS je TS. Ako som pisal, ked nebolo dobre, scukli sme sa na nakom kanaly a tam pekne krok po kroku to spravili. Je lepsie ked to niekto kto mas kusenosti s modovanim pekne povie co a ako a dalsi sa to potom ucia. Opravne fixy su otravne, a piloti na to frflu, ale da sa to zniest.

@Nevo: kampanove misie su dogfight misie. Pozemne jednotky utocia a letune sa ich snazia podporit. Tvorca misii zada jednotlivym stranam ulohy, ktor mozu ale aj nemusia splnit. Ciele misie su casto tak naplanovane aby sa strany pri prilete do cielovych sektorov mohli stretnut a zviest suboj. Mohli, nie museli sa stretnut. Je velka volnost vo vybere cielov, ale splnenim zadanych uloh sa zvycajne dosiahne postup na frontovej linii. Naposledy sa nam podarilo francuzov zatlacit az kdesi k Soulu. Permon im vybombardoval letiska, spolocne sme im nicili mosty a tak prichadzali o zasobovacie tepny a moznosti opravit co mali znicene.

Po kazdej misii spisali piloti kratky debriefing, ktory sa porovnal s eventlogom a ak bolo aj nieco nejasne aj s trackom. Vysledky sa potom poslali tvorcovi misii ktory na zaklade nich tvroril novu misiu.

Kampan ma momentalne "prazdniny", kedy sme ju prerusili. Podla poslednych sprav vsak kolego co tvoril misie uz nema tolko casu, takze musime najst nahradne riesienie a predoslu cast kampane uzavriet.

Kampan sa lieta na full real, pouziva sa rearm/refuel/repair na letiskach a samozrejme nie kazda kampanova misia znamena stretnutie s protivnikom. Kazda misia sa vyhodnoti a su priradene body (kampan ma svoje pravidla). Ked pilot zarve, moze startovat hned po kliknuti na refly, ale straca svoj streak a ide od nuly. Kampanovu misiu zvycajne vedie "velitel" ktory urci ciele, kto v com poleti a s kym (samozrejme ze uz vieme kto co rad lieta resp. kto je v com dobry), rodellenie na TS, urci veducich jednotlivych letiek (bombery, stihaci, bitevnici, patroly, eskorty) a pajloti sa snazia splnit zverene ulohy.

Tu su zakladne pravidla:
http://histomodforum.forumactif.net/t12 ... aign-rules


Dalsie zaujimavosti v histomode:

Brzdy --- ak brzdis na drahe alebo pri rolovani bezhlavo, prehrejes brzdy a prestanu fungovat (ak brzdis viac ako 7s pri rychlosti nad 180km/h prehrejes ich. Staci prestat mackat brzdu a znova mozes brzdit dalsich 7s. Ak mas rychlost pod 180km/h je tato doba 15s. Plati pre Mig-15)

Strmhlavy let ---- pri klesani dochadza k tuhnutiu riadenia. pri rychlostiach nad 700km/h to uz chce plne pritiahnut a trim a ubrat plyn inak bude zle. Pri 800km/h uz niektore stroje stracaju svoje casti a niektore uz su uplne mimo kontrolu

Hydraulika - po zasahu motora ma pilot migu 5 minut aby to niekam polozil alebo sa radsej vystrelil. Potom je tlak v hydraulike v tahu a snim aj moznost ovladania. Na zemi pred startom nepohnete ziadnym ovladanim na Migu (vlastne na kazdej rure) - nemate ziadny tlak v hydraulickom systeme. Treba holt nastartovat

Zbrane - zbrane maju poistku. Pred odpalom zbrani si musite pulemety odistit.

Zameriavac --- zameriavac je defaultne off. Nemate ziadny zamerny kriz, kruh, bodku na skle zameriavaca. Zameriavac nezapnete len tak halabala. najprv musite mat zapnutu bateriu, pravda, az potom sa da zapnut zameriavac

Riadene strely --- no, tie su v histomode skor pre zabavu. V koreji ich nepouzivame. Strelu treba naprv 30s "zhavit". Ak to nedodrzite, mate dalsich 30s. Rachejtla potom bzuci a ked sa zamera na ciel zmeni zvuk a vy odpalujete. Ide o infra rakety.

Pristavanie --- nateraz neviem ci to preslo aj do verzie 4.7 ale predosle verzie mali ficurinu, ze ked masina pristavala s povedzme 90% paliva, podvozok to nemusel zvladnut. Bolo preto lepsie sadat s 20% a menej, tj. vylietat palivo (v F9F-2 sa dalo palivo vypustit). Dalo sa pristat aj s 90% paliva, ale chcelo to uz naku skusenot. Netestoval som to este na 4.7

Autor:  313_Paegas [ stř zář 14, 2011 6:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

v confi. ini má být toto:

[Mods]
3DGunners=1
SpeedbarUnits=3
SpeedbarSpdKMH=1
SpeedbarSpdMPH=1
SpeedbarSpdKnots=1
SpeedbarAltMeters=1
SpeedbarAltFeet=1
SpeedbarTAS=1
BombBayDoors=1
CatapultAllow=1
CatapultAllowAI=1
CatapultBoost=1
StandardDeckCVL=1
CatapultAI_CVE=1
CatapultAI_CVL=1
CatapultAI_EssexClass=1
CatapultAI_LexingtonClass=1
CatapultAI_AkagiClass=1
CatapultAI_IllustriousClass=1
CatapultAI_CasablancaClass=1
CatapultAI_ShokakuClass=1
CatapultAI_GrafZep=1
NoNavLightsAI=1
SideDoor=1

Autor:  313_123 [ pát zář 16, 2011 11:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

tophle bude zajímavé :shock:
funguje to př i offline ???

hodte prosím odkazy na stažení
1. neumím francouzky
2. jsem linej
3. ano pegy já vím máš pravdu

děkuji :love:

Autor:  I/JG1_Mechan [ sob zář 17, 2011 5:43 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

http://www.letka13.sk/forum/viewtopic.php?f=2&t=7176. Doporučuji stáhnout vše, co budeš mít v RARu. Jinak TS po 17h

Autor:  I/JG1_Mechan [ úte zář 20, 2011 6:31 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

Dnes ve 20h sraz na TS, pak zkušební poletík s Frantíkama. :yeah:

Autor:  313_Heco [ úte zář 20, 2011 1:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

:mnam:

Autor:  313_Nevo [ pon zář 26, 2011 9:14 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

Letka_13/Kukulo píše:
Kampan ma momentalne "prazdniny", kedy sme ju prerusili. Podla poslednych sprav vsak kolego co tvoril misie uz nema tolko casu, takze musime najst nahradne riesienie a predoslu cast kampane uzavriet.


Chcem sa teda spytat, ako to vyzera, co sa teda momentalne lieta?


Letka_13/Kukulo píše:
Riadene strely --- no, tie su v histomode skor pre zabavu. V koreji ich nepouzivame. Strelu treba naprv 30s "zhavit". Ak to nedodrzite, mate dalsich 30s. Rachejtla potom bzuci a ked sa zamera na ciel zmeni zvuk a vy odpalujete. Ide o infra rakety.


Bude Vietnam? ;) :D

Autor:  I/JG1_Mechan [ pon zář 26, 2011 2:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Histomod

Vietnam si myslím časem taky bude. Histomod pracuje na F-100.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/