No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je sob dub 20, 2024 12:11 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Znáte takové věci?
Jasně, znám i mnohem více 14%  14%  [ 1 ]
Něco znám, ale nějaké informace jsou pro mě novinkou 29%  29%  [ 2 ]
Mě to stejně nezajímá 29%  29%  [ 2 ]
Vím asi stejně 14%  14%  [ 1 ]
Jsem pilot, nic tohle neni proti tomu co vim já! 14%  14%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 7
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Něco ze soudku dopravního letectví
PříspěvekNapsal: sob srp 23, 2008 10:09 am 
Offline

Registrován: stř kvě 21, 2008 6:23 pm
Příspěvky: 67
Vidim že se hodně zabýváte hlavně bojovým letectvím, ale já napíšu něco o dopravním letectví, letištích, režimech atd.atd.
Takže my dopraváci rozeznáváme 2 režimy letu: 1- VFR-Visual Flight rules-pilot NELETÍ podle přístrojů(navigace) letí dle vidu(např.Cessna 172 a L-13 Blaník),
2 režim je IFR-Instrument Flight Rules-Let dle přístrojů-létají hlavně dopraváci, to co vidí kolem sebe je nezajímá,letí dle přístrojů.
Poté Letiště: Hlavní letiště ČR je Praha-Ruzyně ICAO:LKPR, Letiště Karlovy Vary-Olšová Vrata: LKKV, Brno-Tuřany:LKTB, Ostrava Mošnov-LKMT- Se asi divíte co to je- uděláme "rozbor ICAO"- Takže třeba LKPR- LK znamená ČR a to PR je jako Prague-Ruzyně..(POZOR všude to tak neni!!!).
Piloti do rádia nevysloví samostatné O- řeknou místo toho Oskar, když pilot chce říct např. imatrikulaci OK-KKD řekne Oskar Kilo Kilo Kilo Delta -hláskovací abeceda- link zde:http://cz.ivao.aero/ Dejte Trénink-Tréninkový balíček a Balíček1- 4tení a hláskování.. tam to bude.
Imatrikulace: V ČR je imatrikulace OK- v SR je OM-
Frekvencí je hodně,nechce se mi to vypisovat.
Nějaká ta chyba tam asi bude, nelétal jsem na MSFS,kde to potřebujete dlouho, přešel jsem na IL-2 1946, který je lepší.

_________________
Má úcta patří československým pilotům v odboji za druhé světové války.. !! Hlavně pilotům a také střelcům 311sq.RAF!!

No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-R / OTU
Zatím žádná medajle:( :(


Naposledy upravil Jack dne ned srp 31, 2008 9:04 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 23, 2008 12:41 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 25, 2007 7:37 pm
Příspěvky: 497
Nazdar Jack,
hledím na to jako péro. :shock:
Občas létám s Joudou, který je skutečným pilotem taky a má podobné hlášky.

_________________
313_Husita
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 23, 2008 2:54 pm 
Offline

Registrován: stř kvě 21, 2008 6:23 pm
Příspěvky: 67
no jo.. o sem se naučil kvůli létání na IVAO-je to jen pro Flight simulator

_________________
Má úcta patří československým pilotům v odboji za druhé světové války.. !! Hlavně pilotům a také střelcům 311sq.RAF!!

No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-R / OTU
Zatím žádná medajle:( :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned srp 24, 2008 10:00 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Hlasoval jsem a ještě trochu doplnim...
Máme ASW-15, který je registrovaný na nějaký občanský sdružení v Reichu, teda Německu. Provozujem ho "na déčkách", což znamená, že to není OK-*, ale D-2340. Podobně je na tom kamarádův Ventus D-3533.
Pak někde v ČR lítá Cessna 152 s imatrikulačkou OK-WWW (údajně jí vlastní Lukačevič). V rádiu se piloti hlásej mazáckym "Oskar Klilo Tripple Whiskey".
Ad VFR/IRF: Existuje eště "zvláštní let VFR", kdy například kvůli počasí nejde dodržet stanovený odstupy od mraků, případně minimální vejšku 150 m GND.
A na závěr několik v letectví používaných zkratek: VFR, IFR, ALT, GND, QNH, QFE, IAS, TAS, VOR, DME, ADF, ILS, PAR, HDG, PIC, GLD, PPL, CPL, ATPL, FIA, FI(G), RWY, TWR, ATC, AFIS, ATZ, CTR, TMA, TRA, TSA, SLZ, SCT, BKN, CAVOK, OVC, ...

Ta poslední možnost byla prostě neodolatelná 8)

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 4:33 pm 
Offline

Registrován: stř kvě 21, 2008 6:23 pm
Příspěvky: 67
hhhh. to je hodně známé, všechno znám, nic nového :D:D :yeah: :yeah: :salut

_________________
Má úcta patří československým pilotům v odboji za druhé světové války.. !! Hlavně pilotům a také střelcům 311sq.RAF!!

No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-R / OTU
Zatím žádná medajle:( :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 6:01 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 05, 2005 4:45 pm
Příspěvky: 1257
hóóóó !!! dúfam že Jackovi ešte stále nejde mikrofon ! :mrgreen: Viem si ho živo predstaviť na TS , taký nejaký AH_Eagle :cool: :lol: :lol: :lol:

_________________
Mária bohová... Prišla som z RUSKA a som tu na ROMBARDII už asi dlho, lebo Ffajtlovi jebe ale má admin práva, tak to stále zakrýva PS: Pán malomocný..... ROFL


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon srp 25, 2008 10:44 pm 
Offline

Registrován: stř kvě 21, 2008 6:23 pm
Příspěvky: 67
313_Pycko píše:
hóóóó !!! dúfam že Jackovi ešte stále nejde mikrofon ! :mrgreen: Viem si ho živo predstaviť na TS , taký nejaký AH_Eagle :cool: :lol: :lol: :lol:

co?? to s tim nesouvisí, ne? Jinak mikrofon je funkční, nemusíš se tolik bát :mrgreen: :lol: :lol:

_________________
Má úcta patří československým pilotům v odboji za druhé světové války.. !! Hlavně pilotům a také střelcům 311sq.RAF!!

No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-R / OTU
Zatím žádná medajle:( :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 3:57 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
:D

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 10:44 pm 
Offline

Registrován: stř kvě 21, 2008 6:23 pm
Příspěvky: 67
313_Sheddan píše:
:D

Směj se směj :twisted: :twisted: :lol: :tss:

_________________
Má úcta patří československým pilotům v odboji za druhé světové války.. !! Hlavně pilotům a také střelcům 311sq.RAF!!

No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-R / OTU
Zatím žádná medajle:( :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte srp 26, 2008 11:43 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
313_OTU_Jack píše:
313_Sheddan píše:
:D

Směj se směj :twisted: :twisted: :lol: :tss:
Dyk se směju :)

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř srp 27, 2008 7:25 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
dyt se směje né

a co moje přihláška žído/šide (to vlastně zní jako žide)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř srp 27, 2008 10:56 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
1. Je to Žíťa.
2. Myslíš-li přihlášku ke členství v AK, tak to se pozeptám. Myslel sem, že se dohodnete s Póvlem nebo s Doktorem...

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř srp 27, 2008 4:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
313_Sheddan píše:
1. Je to Žíťa.
2. Myslíš-li přihlášku ke členství v AK, tak to se pozeptám. Myslel sem, že se dohodnete s Póvlem nebo s Doktorem...


povl říkal ko doktor mě vyšetřoval zuby a bál se větru
a pak jsme s povlem konstatovali že budem s mudr dobrá dvojka :D

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob srp 30, 2008 10:32 am 
Offline

Registrován: stř kvě 21, 2008 6:23 pm
Příspěvky: 67
Héle Sheddane, že se smí dělat průkaz na plachťáka od 16??! MYslim že jo :idea: .
Nevíš zda vadí že mam brýle? :| (Bez brejlí vidim docela dobře)
Jinak by jsme mohli někdy třeba v budoucnu polétat reálně :lol: :lol: :D ,zda nebudeš už starý dědeček s fousami k nohoum :lol: :lol: ....

_________________
Má úcta patří československým pilotům v odboji za druhé světové války.. !! Hlavně pilotům a také střelcům 311sq.RAF!!

No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-R / OTU
Zatím žádná medajle:( :(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned srp 31, 2008 8:12 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
1. Předpis L1 (1.2.1.1b): "žák - pilot kluzáků: může být zařazen do praktického výcviku v kalendářním roce, v němž dosáhne věku 15 let - samostatné lety však může provádět až po dosažení věku 15 let". K tomu bych ještě dodal, že pro samostatný lety musíš mít průkaz radiofonisty, kterej ti ale nedaj dřív než v 16. Z toho vyplývá, že vlastně nemůžeš bejt pilot, dokud ti není 16, ale lítat můžeš ve většině případů už od 14.

2. Pak je důležitý osvědčení o zdravotní způsobilosti (medical) 2. třídy. Ten ti vystaví nějakej sportovní lékař. Myslim, že musí bejt pověřenej AeČR, ÚCL, nebo nějakou takovou institucí. Nějakýho určitě vygooglíš. Požadavky sou na 2. třídu takový, že pokud nejseš epileptik, nemáš anémii, problémy se srdcem, nebo něco podobnýho, tak nebudeš mít problém. Pokud de o oči, tak tam je něco takovýho, že bys měl aspoň na jedno oko vidět skoro dokonale. Druhý nemusí bejt tak dobrý - de jenom o zachování prostorovýho vnímání. Pokud máš brejle a nejsou to nějaký extra silný, tak ti akorát daj omezení, že musíš mít "brýle + náhradní".

3. Dost podstatnou částí výcviku (a vlastně i lítání) sou peníze. Počítej s tim, že k pilotkám pudeš s tim, že už máš proinvestováno přes 20.000,-. Na začátku každýho roku (nebo při nástupu do AK uprostřed sezóny) se platěj nějaký příspěvky a tak, což je investice kolem 3-4 tisíc. Pak postupně sypeš prachy na konto a prolítáváš je. Rozhodně ale doporučuju, aspoň ze začátku, lítat co nejintenzivnějc - ve výsledku tim ušetříš.

4. Když zjistíš, že splňuješ všechno tohle, přijdeš do aeroklubu dle vlastního výběru (třeba Chrudim) a tam někomu řekneš, že chceš začít lítat. Oni s tebou všechno vyříděj, pošlou tě k tomu doktorovi pro medical a zahájíš první část výcviku - teorii. Ta má 50 hodin a naučíš se základy z aerodynamiky, mechaniky letu, předpisů, meteorologie, navigace, stavby letadel, spojovací techniky, radiokorespondence a lidský výkonnosti. Na konci napíšeš test a tim pokračuješ do praktickýho výcviku dle osnovy AK-PL 2006.
5. Běžná praxe je, že ke konci 1. nebo začátkem 2. roku se dostaneš na sóla. K pilotkám to trvá tak 2-3 sezóny. Všechno to záleží hlavně na aeroklubu a penězích.

Vim, že ses neptal na všechno tohle, ale stejně by ses brzo zeptal. Jo, a pokud de o výběr aeroklubu, tak bych asi určitě šel mimo Prahu. Je tam Ruzyně a kolem hromada vzdušnýho prostoru, kde nemůžeš skoro nic. Zkus zjistit, jestli třeba někdo ze známejch necestuje pravidelně mimo Prahu. Teď to bude vypadat, že tě tahám k nám, ale.. Pár lidí od nás jezdí v pátek večír autem z Prahy a v pondělí ráno do Prahy. Pokud seženeš něco takovýho, tak neváhej...

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz