No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pát dub 19, 2024 10:02 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 27, 2006 3:14 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
uff konečně hotovo....teď mě čeká halifax....ale času málo, moc práce tady na ostrově :(

A5M

Obrázek

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2006 4:20 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
šupa.... 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 28, 2006 4:44 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 26, 2005 1:09 pm
Příspěvky: 438
krasne VOLUME.

_________________
"Húni- Hrrrr na ne!!!!"
---------------------------------------------------
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-N / yellow
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 04, 2006 12:06 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
s oblakem jsem se dolouval na mini tutorialu, takze, i kdyz jsem sam zacatecnik a sam delam metodou pokus omyl :)

zacal jsem (s asi 3 mesicnim zpozdenim delat na Halifaxu pro T4T)
tady je blueprint, kdyby si to chtel nekdo zkusit podle tohodle tutorialu:
Obrázek

takze jedem:

1.pracovni plochu si rozdelime na 4 okna, vlevo nahore je horni pohled, pod nim celni a napravo dole je pravy, v pravo nahore je ISO pohled...typicke americke promitani, kdo dela ve strojarine u nas, bude mozna mit maly problem si zvyknout, evropa uvazuje jinak - nebo si to muze hodit do evropskeho, zalezi na kazdem....dal, do oken si vlozime predem pripraveny podkladovy obrazek a ten v kazdem okne zarovname tak, aby pocatky sedely ve stejnem miste nacrtku - ja jsem zvolil zadni hranu kabiny, podelnou osu a jednu ze spar potahu...tim je priprava u konce:

Obrázek

2.zacatek vlastniho modelovani - postup zalezi na tom, jak kvalitni mate zdroj - pokud mate prurezy trupu a kridel, je to pohoda, proste si je omalujete a pak je poskládáte za sebe a mezi ne natahnete facy, bohuzel můj zdroj prurezy nema a tak na to musim jit jinak - na bocni pohled si promitnu grid - rozmer X/Y tak nejak primereny a nejak rozumne ho umistim na nakres:

Obrázek

3.natahnuti hrubeho tvaru - v tomhle kroku si proste zacnu hrat s vertexama, nekde uberu, jinde pridam a ruzne je posunuju tak, ze sit pretvaruju na hruby tvar trupu - zacnu v bocnim pohledu, pak prejdu do celniho a vytvaruju sirku, v hornim pak doladim konturu - vse muzu kontrolovat v ISO okne - model si tam muzu natocit a priblizit sporne pasaze - bohuzel pri tak chudem zdroji jako mam je vse o citu a pocitu - pokud se mi zda, ze je to ok, necham to tak - mista, kde mi blueprint a 3 pohledy nepomuzou musim doladit podle obrazku - na netu je toho spousta:

Obrázek

zakladni tvar je ready - pozdeji budu resit ruzne predni streliste, proto je prid useknuta, taky pak varianty pumovnice, hrbetni veze a pod. detaily az nakonec - v pristi casti bude pokracovani kridlem, vop a sop

Obrázek

bohuzel nevim, jak mi to vyjde s casem a kdy se dostanu k pokracovani, no snad to bude do vanoc :)

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 04, 2006 10:25 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
upresni prosim jak jsi z toho valce dostal tech nekolik prurezu ktere tvarujes dle prurezu?
diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv říj 05, 2006 12:12 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
neni to valec..kdysi jsem pouzival vale a tvaroval ho, ted pouzivam grid - mrizku, je to rovná plocha mrizka promitnuta do kurzoru, v bocnim pohledu nataham podelne hrany do hrubeho tvaru trupu, pak je v celnim pohledu vytahnu do tvaru prurezu a v hornim doladim

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv říj 05, 2006 12:31 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
pro osvetleni - obrazek (v malovani, takze sorry):

Obrázek

cervene je puvodni grid, byl plochy prolozeny v pocatku, v bocnim pohledu vyberu vertexy a dorovnam na blueprint (viz zlute a zelene body plus sipky, jak jsem e tahal), tak zpracuju cely bocni pohled, pak vezmu treba ty zlute a v celnim pohledu je z te nuly (puvodni cervena mrizka) vytahnu na blueprint, pak zase v bocnim vyberu treba zelene a v celnim je z te jejich nuly vytaknu na blueprint a tak dal, az dostanu ten hruby tvar..na obrazku je hotove zarovnani na bocni a celni pohled, jeste chybi zarovnani na horni pohled...
to je pak videt na obrazku 3 v tutorialu...

jak jsem psal, nemam prurezy, musim postupovat takhle, je to slozite a zbytek si musim domyslet - mohl bych si pomoct, ze si do horniho pohledu promitnu jeste jeden obrazek s tim pohledem zespod a zarovnam spodni podelne vertexy na blueprint, ale halifax je hranata bedna se zaoblenyma rohama, tak je to zbytecne...stejne tak odhaduju i prurez na ocase letadla, ale podle fotek je to zase obdelnik se zaoblenyma rohama, ze ktereho vycuhuje zadni vez

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv říj 05, 2006 2:33 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
takze male pokracovani - kridlo - horni tvar

4.natazeni gridu do horniho pohledu - staci jednoduchy, jako je na obrazku, kridlo neni elipticke, proto nemusi mit zadne prurezove vertexy, je koren, rovna cast a pak se zuzuje po primce (u A5M byla eliprika a ta mi dala zabrat), taky neni delany koncovy oblouk - halifax mel ruzne konce, podle te ktere verze, bude se to resit variantne:

Obrázek

5. upraveni gridu podle blueprintu - drzet se spar, nejde nic zkazit, je to jen posouvani vertexu, prebytecne casti gridu odmazat, stejne jako na trupu:

Obrázek

6. tvorba profilu - v celnim pohledu umistit grid priblizne do pocatku stoupani profilu (citem, odhadem, neni prurez-kouknout na obrazky), pak vybrat koncove vertexy a vytvorit vzepeti, a pak postupne tahat vertexy nahoru a tvorit profil, zase je to o citu - z celniho pohledu jde pouze odecist max vyska a pro spodni cast kridla hloubka profilu, zbytek je o fotkach a fantazii :(

Obrázek

tak, to je pro dnesek vse, frcim na sichtu...priste spodni cast a ocasni partie...

jen pro kontrolu nazrcadleny trup a horni plochy kridla:

Obrázek

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 06, 2006 10:16 am 
Offline

Registrován: pát říj 06, 2006 10:07 am
Příspěvky: 149
kurna co to dela tady, proc to neni na foru k tomu urcenemu? :wink:

_________________
1st czech lions (WB, TW)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 06, 2006 11:52 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
je to pro oblaka, tak je to tady, az to bude komplet, postnu to na hentai, blender a TW forum...

taky jsem včera trošku laboroval nad kridlem a protože je fakt nezaludne, trosku jsem zmenil postup...pak to sem hodim

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát říj 06, 2006 11:48 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
jak jsem rikal, pohral jsem si s kridlem a trosku ho predelal....

takze jsem proste nejak poskladal prfil a vytahl tu rovnou cast, pak vytahl dalsi kus:
Obrázek
pak jsem to zuzil a posunul na blueprint:
Obrázek
pak vzepeti:
Obrázek
zuzeni profilu na konci ve svisle ose:
Obrázek
a kridlo je hrube hotovo, pak se doplni detaily - kridelka a klapky atd.

tak, VOP je v pohode:

7. tvorba profilu do bocniho pohledu:

Obrázek

8. vytahnout, doladit podle blueprintu - pohyblive prvky zase az nakonec:

Obrázek

tak pristi kapitola bude asi SOP, dve ruzne varianty....

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte říj 17, 2006 1:20 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
pokracujem SOP, zatim mam hotovu jen B Mk7 variantu

9. nacrtnuti profilu do horniho pohledu a vytazeni nahoru a dolu:
Obrázek

10. v celnim pohledu se profil zuzi v X ose (pomoci tlacitka S a X pro smer)
Obrázek

11. dalsi zuzeni te dalsi casti, zase celni pohled a X osa - tahle se postupuje jeste jednou, pak se to upravi v bocnim pohledu - potahnou se vertexy na blueprint, doladi se prechody a nacrtne se koncovy oblouk
Obrázek

12. pak vlozit facy mezi uz hotove telo a nacrt:
Obrázek

13. jelikoz je spodni cast velmi podobna, pouzime horni oblouk a ten zduplikujem (shift+D) a ozrcadlime (ctrl+M) a posunem v Z ose dolu pod hotovou cast SOP (G - Z):
Obrázek

14. duplikovany oblouk posunem na dotek s hotovou casti a pomoci funkce "rem doubles" spojime - chce to trosku praxe a jit opravdu na dotek:
Obrázek

15. posledni upravy na SOP pro verzi BMk7 - spodni oblouk se mirne lisi od horniho, takze podle blueprintu potahat vertexy, dale pak ve stredove casti posunout hranice kromidla:
Obrázek

tak, timto je hotova SOP pro BMk7, starsi masiny mely sipovy tvar, ale rozhodl jsem se, ze nejprve namodeluju varianty s obdelnikovou smerovkou a hvezdicovyma motorama, dalsi varianty postupne...SOP je opet jen hruby tvar, nema jeste pohyblive casti, stejne jako VOP a kridlo, tyhle detaily se delaji az nakonec...nejprve je treba mit hruby tvar stroje, pak se bude vse dopasovavat a odladovat

pro predstavu - az tam budou motory, uz by to melo halifax pripominat, motory mozna zitra?

Obrázek

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 18, 2006 8:34 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Paráda! Už sem skoro myslel, že vývoj T4T ustal někdy hodně dávno... Jak to vypadá? Má to nějaký stránky?

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 18, 2006 10:44 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
tohle je jiné T4T, než které myslíš....asi...T4T byl kdysi český projekt o bombardérech, ale skončil dřív než pořádně začal....bylo o něm něco málo na bonuswebu a sám jsem ho objevil teprve nedávno....

tohle je projekt lidí zabývajcích se vývojem módů pro targetware

http://www.targetware.net

pokud tě to zajímá, klikni si tam a koukni se na fórum...

_________________
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 18, 2006 11:46 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
:( :( :(
Targetware vypada docela slusne, ale chybi mi tam neco jako west front... Jinak dik za info.

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 162 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz