Pozde ale preci,
tak jsem konecne nasel od kdy byl oficialne povolen 150 oktanovy benzin v RAF a kolik peruti jej zhruba pouzivalo. Od 20. 11. 1944 melo zelenou 25 peruti vyzbrojenych Spitfiry L. F. MkIX, dale 5 peruti se Spitfry Mk. XIV a dalsich 5 peruti se Spitfiry Mk XVI. U sestnactek pouze pod podminkou ze jejich Merliny 266 jsou schopne ustat 25lbs boost.
Z toho nabyvam tedy dojmu, ze Merliny 66 a Griffony jiz od listopadu bezproblemu udrzely tlak 25lbs a to u plnych 25 peruti (cca 20 Spitfiru na perut cili celkem 500 25lbs Spitfiru).
No vzhledem k tomu ze Oleg modeluje nemecke stroje podle nejlepsich dostupnych dat bez ohledu na skutecnost (konkretne Bf 109G2 a onen CHeat 1.42 ATA od sameho pocatku nasazeni tohoto stroje na frontu) tak bych tedy ocekaval, ze nase L.F.kove verze Spitfiru budou take vybaveny 25lbs boostem (tak jak by se sluselo na verze z roku 1944). Nicmene tomu tak neni a proc tomu tak neni at si kazdy prebere sam
Toto pro nas znamena, ze na pozdejsich mapach (listopad 1944 a pozdeji) jako jsou Ardeny a Nemecko, by se meli vyskytovat pouze 25lbs Spitfiry, no alespon na tech serverech, ktere se honosi ultrarealistickym planesetem.
Totiz tech zminovanych 25 peruti (coz byly uplne vsechny perute co tuto verzi Spitfira u 2. TAF melo ve vyzbroji) L.F.kovych verzi pochazi ze sestavy 2. TAF ktera byla urcena k prime podpore Invaze a prime podpore pozemnich vojsk bojujicich na zapadni fronte. A kdyz si to spocitate, tak to znamena, ze od 20. listopadu 1944 litaly nad Evropou pouze 25lbs Spitfiry od 2.TAF protoze vsechny L.F.ka musely byt u 2. TAF konvertovany na 25lb Boost jeste pred schvalenim nahrazeni 130 oktanoveho benzinu 150 oktanovym.
Pro rejpaly na modre strane, co by chteli namitat ze to bylo pouze schvaleno a to jeste neznamena ze ten benzin meli se musim zasmat, protoze americani presli na 150oktanovy benzin uz v lete 1944 (jejich podminka byla ze budou v Anglii do te doby dostatecne zasoby pro jejich stihaci skupiny) cili od leta 1944 si delali Britove zasoby sobe. Ono o tom bylo de facto rozhodnuto uz od jara 1944 kdy probehly u dvou stihacich peruti RAF testy se 150 oktanovym benzinem. Od jara byl ve velkem dovazen a na podzim ho uz meli dostatek k zasobovani nejen Americanu ale i 2. TAF.