Díky pánové za odpovědi! Je mi jasné, že protiběžné vrtule mají při vysokých kroutících momentech některé lepší vlastnosti oproti vrtuli klasické - nevybočují, lepší ovladatelnost, stabilita ...
Mě spíš udivilo, proč píšou, že se snížil výkon "motoru" a konkrétně v počtech koní. Beru, že se sníží např. rychlost a jiné výkonové charakteristiky "letounu", ale motoru? (u těchto zkoušek byly ty vrtule menšího průměru než klasické)
Ptal jsem se hlavně z toho důvodu, že v popisech letadel je udáván nějaký údaj výkonu motoru a tak mě zajímalo jestli je to v závislosti na druhu vrtule nebo bez. Asi se ptám na blbosti, ale mě někdy zajímají takové ptákoviny...
Pro McMartyho: Díky za nabídku, docela mě to zajímá, ale jak znám sebe a "záživnost" skript, tak bych se tím prokousával víc než rok a pak bych měl výčitky svědomí, že někomu něco dlužím.

_________________

Mě nemůžete vyděsit! Jsem zbabělec, mám strach pořád! A.Rimmer