No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron
http://313.cz/forum/

Výkon motoru
http://313.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=145
Stránka 1 z 1

Autor:  313_Santy [ čtv pro 29, 2005 8:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Výkon motoru

Chtěl bych se zeptat našich techniků a znalců, proč se sníží výkon motoru použitím dvou protiběžných vrtulí oproti jedné?
Citace z Bojové legendy: Letouny jsou identické s normálním Spitfirem 21 s výjimkou mechanismu protiběžných vrtulí, čímž došlo ke snížení max. výkonu motoru o přibližně 135 koní, ....
Jak se vlastně měří výkon leteckého motoru?

Autor:  313_Volume [ čtv pro 29, 2005 8:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

čistě teoreticky...možná kvůli silám v převodech a kvůli váze druhé vrtule - i když 135 koní je dost

Autor:  Ikar [ čtv pro 29, 2005 9:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

citace:"nekolik spitfiru Mk.21 bylo vybaveno motory griffon 85 s protibeznymi vrtulemi, jeden z nich byl po skonceni valky v evrope testovan piloty v Tangmentu. Hlaseni z techto zkousek bylo primo nadsene a zduraznovalo narust stability, jistejsi zamerovani a skutecnost, ze pri zmenach otacek motoru nebylo treba letoun dovyvazovat. naproti tomu protibezne vrtule jeste nebyly pripraveny k praktickemu pouziti. caste zavady lozisek zadni vrtule zpusobovaly jeji asynchronni chod coz zpusobovalo pokles rychlosti. (pri max. vykonu az o 190km/h)"

Autor:  McMarty [ čtv pro 29, 2005 10:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Veci se maji tak, ze dve protibezne vrtule kompenzuji gyroskopicky moment motoru tzn. ze obe vrtule se toci proti sobe a tim dochazi k vyruseni momentovych sil, tzn, jak pise Ikar masina se bude chovat mnohem stabilneji. A k te ztrate vykonu je to asi tak, samozrejme ze tocis mnohem vetsi hmotnost... ale vic se mi zatim nechce psat. Kdyby si chtel, tak mam doma skripta "Letadlove pohonne jednotky" rad Ti je pripadne zapujcim :P

Autor:  313_Santy [ pát pro 30, 2005 2:47 pm ]
Předmět příspěvku: 

Díky pánové za odpovědi! Je mi jasné, že protiběžné vrtule mají při vysokých kroutících momentech některé lepší vlastnosti oproti vrtuli klasické - nevybočují, lepší ovladatelnost, stabilita ...
Mě spíš udivilo, proč píšou, že se snížil výkon "motoru" a konkrétně v počtech koní. Beru, že se sníží např. rychlost a jiné výkonové charakteristiky "letounu", ale motoru? (u těchto zkoušek byly ty vrtule menšího průměru než klasické)
Ptal jsem se hlavně z toho důvodu, že v popisech letadel je udáván nějaký údaj výkonu motoru a tak mě zajímalo jestli je to v závislosti na druhu vrtule nebo bez. Asi se ptám na blbosti, ale mě někdy zajímají takové ptákoviny... :D

Pro McMartyho: Díky za nabídku, docela mě to zajímá, ale jak znám sebe a "záživnost" skript, tak bych se tím prokousával víc než rok a pak bych měl výčitky svědomí, že někomu něco dlužím. :lol:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/