No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pon říj 22, 2018 2:29 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2007 3:17 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
No, rozhodně můžeme mluvit o křídle "A" a "B". S jistotou taky existuje typ "C" se zpevněnou konstrukcí a schopností nesení 250lb. bečky zelí. Kromě toho se mu říkalo univerzální, protože umožňovalo zástavbu 4x.303 (300rpg), 2x.303 (350rpg) + 1x20mm (120rpg), nebo 2x20mm (60rpg). Křídlo typu "E" se konstrukčně shodovalo s typem "C". Umístění Hispana na vnější pozici vyplynulo z potřeby prostoru pro zásobník .50 munice. Proto Rajlich píše o typu výzbroje, ale Flyboy to asi špatně interpretoval. Máme 3 typy křídla: "A", "B" a "C". K tomu 3 typy výzbroje pro křídlo "C", přičemž jednu začali značit jako "E", protože tim asi chtěli ukázat, že má padesátku, a to v RAF nebyla zrovna standardní zbraň. A protože sme u Anglánů, tak je v tom ještě větší bordel, protože křídlo Spitfiru Mk.IXC se od Mk.VC liší uspořádáním chladičů, instalací 14galonový nádrže v náběžce, změnou uložení podvozku a zkrácením křidýlek, což je samozřejmě rozdíl v konstrukci, takže by "C" taky mělo značit typ výzbroje. U Mk.XIVE se zase změnily chladiče a nádrže. Navíc došlo k prodloužení podvozkový šachty, protože Griffon potřeboval větší vrtuli, takže i delší podvozek.

Křídlo typu "B" u Mk.IB mělo 2 varianty výzbroje. Nejdřív se montovalo jenom jedno Hispano (60rpg). Krátký operační nasazení ale prokázalo nespolehlivost kanónů a nevhodnost konstrukčního řešení. Proto došlo k zástavbě dvou .303 Browningů jako záložních zbraní. Kvůli instalaci kanónu se samozřejmě muselo hrábnout do konstrukce, takže "B" se od "A" konstrukcí liší.

Varianta výzbroje 2x20mm se používala zřídka právě proto, že kanóny neměly dobrou pověst a sami určitě víte, jaký to je, když máte v Il-2 Hurricane Mk.IIC, ale bez jednoho kanónu. V takovýhle situaci je lepší kanóny nechat a použít kulomety. Po válce to vyřešili zcela jednoduše - někoho napadlo dát zvlášť spoušť na vnitřní a zvlášť na vnější kanóny. Jak geniální!

PS: Myslim, že ani v továrně neměli jasno, jestli je "C" a "E" typ křídla, nebo výzbroje :wink:

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2007 6:33 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1378
Tak jsem se tu spletl a vsem se omlouvam. U Spitu Mk IX se pouzivaly pouze dva typy kridel. Typ C a E. :lol:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2007 6:37 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1378
1stCL/Fucida píše:
313_FlyBoy píše:
1stCL/pbarry píše:
pokud vim tak "e" nebo "c" značí typ křídla - typ "c" nosil 4x7mm 2x20mm, typ "e" snad měl zpevněný křídlo s možností nosit 4x20mm - v praxi se však používalo 2x12mm 2x20mm


Jen bych poupravil, typ C a E nebyl typ kridla, Jiri Rajlich pise v knize na nebi hrdeho albionu ze byl typ kridla A a B. Typ C a E byl typ vyzbroje Spitfiru. Ceckovej Spit mohl nosit 4x20mm, stejne tak i Eckovej Spit. SLo o kridlo typu B. Kridlo typu A bylo pouze pro kulometnou vyzbroj.


Tak tohle jsem já četl jinak a to nějak takhle:
a - 8x 7,7mm
b - 2x 20 (60rpg) + 4x 7,7mm
c - 2x 20 (120rpg) + 4x 7,7mm, resp. 4x 20 (120rpg)
e - 2x 20 (120rpg) + 2x 12,7mm, resp. 4x 20 (tohle se ale na klasických Spitech nepoužívalo - myslím, že tento typ křídla "e" byl zaveden až na samém konci, nebo po válce a snad to byla už Hispana Mk.V a ne Mk.II, ale to ať zjistí nějaký Spitofil)

je dost nelogické, aby některé Spitfiry byly označeny typem křídla a jiné typem výzbroje, nemyslíš? Spitfire Mk.Vb a Mk.Vc :). Třeba už jen proto, že typ "c" neznamená jednu variantu, ale hned dvě. Dokonce i ve Šturmovi máš dvě céčka s různou výzbrojí.


To jo Fuci. Ale u devidek tomu bylo trosicku jinak. Oznaceni Mk. IXA a Mk. IXB neznacilo vyzbrojni variantu (ani typ kridla), nybrz variantu motoru.

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2007 8:37 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
313_Sheddan píše:
No, rozhodně můžeme mluvit o křídle "A" a "B". S jistotou taky existuje typ "C" se zpevněnou konstrukcí a schopností nesení 250lb. bečky zelí. Kromě toho se mu říkalo univerzální, protože umožňovalo zástavbu 4x.303 (300rpg), 2x.303 (350rpg) + 1x20mm (120rpg), nebo 2x20mm (60rpg). Křídlo typu "E" se konstrukčně shodovalo s typem "C". Umístění Hispana na vnější pozici vyplynulo z potřeby prostoru pro zásobník .50 munice. Proto Rajlich píše o typu výzbroje, ale Flyboy to asi špatně interpretoval. Máme 3 typy křídla: "A", "B" a "C". K tomu 3 typy výzbroje pro křídlo "C", přičemž jednu začali značit jako "E", protože tim asi chtěli ukázat, že má padesátku, a to v RAF nebyla zrovna standardní zbraň. A protože sme u Anglánů, tak je v tom ještě větší bordel, protože křídlo Spitfiru Mk.IXC se od Mk.VC liší uspořádáním chladičů, instalací 14galonový nádrže v náběžce, změnou uložení podvozku a zkrácením křidýlek, což je samozřejmě rozdíl v konstrukci, takže by "C" taky mělo značit typ výzbroje. U Mk.XIVE se zase změnily chladiče a nádrže. Navíc došlo k prodloužení podvozkový šachty, protože Griffon potřeboval větší vrtuli, takže i delší podvozek.

Křídlo typu "B" u Mk.IB mělo 2 varianty výzbroje. Nejdřív se montovalo jenom jedno Hispano (60rpg). Krátký operační nasazení ale prokázalo nespolehlivost kanónů a nevhodnost konstrukčního řešení. Proto došlo k zástavbě dvou .303 Browningů jako záložních zbraní. Kvůli instalaci kanónu se samozřejmě muselo hrábnout do konstrukce, takže "B" se od "A" konstrukcí liší.

Varianta výzbroje 2x20mm se používala zřídka právě proto, že kanóny neměly dobrou pověst a sami určitě víte, jaký to je, když máte v Il-2 Hurricane Mk.IIC, ale bez jednoho kanónu. V takovýhle situaci je lepší kanóny nechat a použít kulomety. Po válce to vyřešili zcela jednoduše - někoho napadlo dát zvlášť spoušť na vnitřní a zvlášť na vnější kanóny. Jak geniální!

PS: Myslim, že ani v továrně neměli jasno, jestli je "C" a "E" typ křídla, nebo výzbroje :wink:


Heč a tomuhle chytrému pánovi já dělám dvojku :!: :seru:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 28, 2007 11:39 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
Jo Sheddan, takhle nějak jsem si představoval odpověď :).

Flyboy, o Spitfiru Mk.IXa nic nevím. Mk.IXb jsou pokud vím první "devítky" vzniklé přestavbou z Mk.Vb, ale můžu se mýlit :).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 29, 2007 12:58 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1378
1stCL/Fucida píše:
Jo Sheddan, takhle nějak jsem si představoval odpověď :).

Flyboy, o Spitfiru Mk.IXa nic nevím. Mk.IXb jsou pokud vím první "devítky" vzniklé přestavbou z Mk.Vb, ale můžu se mýlit :).


Ono udajne spousta lidi se nechalo timto znacenim poplest. Meli za to, ze take u Devitkove serie Spitfiru jde o kridelni variantu, typ A, typ B, pozdeji typ C. Ovsem nebylo tomu tak.
Spitfire MkIXA je ve skutecnosti F. Mk. IXc a Spitfire MkIXB je L.F.Mk. IXc. Mk. IXa a Mk. IXb je pouze stare oznaceni z roku 1942, ktere melo odlisit nikoliv variantu kridel, ale motorovou variantu.
Toto stare znaceni vydrzelo z urcite setrvacnosti az do roku 1943.

CO se tyce kridla typu C a E, Typ E byl udajne pouze lehce upraveny typ C, udajna uprava byla mimo jine v moznosti podveseni pumy o vaze cca 227kg a instalaci 0,5cal Browning.
Kridlo typu E bych videl ze bylo zavadeno v prubehu roku 1944. Pred invazi byly Eckove Spitfiry vyhodnoceny jako lepsi pri podpore pozemnich vojsk, nez Ceckove. Proto byly u 2. TAF nasazeny Ecka.

Ano Sheddan ma pravdu v tom ze bylo nekolik typu kridel. Typ A, B, C pro starsi verze Spitfiru (az tusim po Mk V). Typ E nebyl u starsich verzi Spitu (Mk V a niz) pouzivan.
Stejne tak ted uz vim, ze u devitek na 100% byla pouze varianta kridla C, nebo E. Jiny typ kridla (vyzbroje) se na ne standartne nemontoval.

Nema vsak pravdu v tom ze by v tom byl bordel. Je to jasny jak facka :lol: TO stare oznaceni (MkIXa, MkIXb) zmenili prave proto, aby v tom nebyl hokej, pac devitky meli pouze kridlo typu C, pozdeji i typu E. :wink:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 29, 2007 8:46 am 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
S těmi křídly u Mk.IX se mi to nezdá..máš nějaké zdroje? Trochu mi tam neštimuje, že označení "Mk.IXb" - jde proti systému. Všechny Mk.IX vyrobené v roce 1942, Používaly pouze jeden motor a to Merlin 61. Jakékoliv odlišení motorů tedy trochu postrádá smyslu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 29, 2007 7:34 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1378
1stCL/Fucida píše:
S těmi křídly u Mk.IX se mi to nezdá..máš nějaké zdroje? Trochu mi tam neštimuje, že označení "Mk.IXb" - jde proti systému. Všechny Mk.IX vyrobené v roce 1942, Používaly pouze jeden motor a to Merlin 61. Jakékoliv odlišení motorů tedy trochu postrádá smyslu.


Na nebi hrdeho Albionu 5 čast. (1944) Jiri Rajlich (str. 32 - 33). Slovne tam zduraznuje ze oznaceni Mk IXA a Mk IXB bylo pouze motorove oznaceni nikoli vyzbrojni narozdil od predeslych verzi.
Taktez zminuje i caste zmatky diky tomuto "novemu" oznaceni a zaroven zduraznuje ze tyto zmatky (zamena motorove verze, za vyzbrojni) byly duvodem proc Air Ministry v roce 1943 oficialne zmenila znaceni devitek na ono zname F. Mk. IXc a L. F. Mk. IXc.

Take zminuje ze Merlin 61, 63, 63A byl pouze u Spitfiru Mk IXA (F. Mk.) Spitfiry Mk. IXB (L. F. Mk.) byly vybaveny Merlinem 66.

Ohledne tech kridel, take tam zminuje ze devitky meli standartne univerzalni kridlo typu C, cemuz verim, protoze jsem dosud nevidel jedinou fotku Spitfira Mk IX, ktery by mel jiny typ kridla, nez typ E, nebo C.

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 30, 2007 6:42 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
1stCL/Fucida píše:
S těmi křídly u Mk.IX se mi to nezdá..máš nějaké zdroje? Trochu mi tam neštimuje, že označení "Mk.IXb" - jde proti systému. Všechny Mk.IX vyrobené v roce 1942, Používaly pouze jeden motor a to Merlin 61. Jakékoliv odlišení motorů tedy trochu postrádá smyslu.
S těma motorama nevim, ale křídla seděj. Popisoval sem typy křídel, ne označení Mk.IX. Jestli se ti zdá, že označení de proti systému, tak to není nic neobvyklýho. On totiž takovej PR.Type G (někdy i PR.Mk.IG) byl Mk.I s křídlem "A" a kamerou do boku, ne s křídlem "G". Zdroje? No, Rajlich, Zdeněk Hurt - Supermarine Spitfire Mk.I-II, Peter Caygill - Spitfire Mk.I-V, Spitfire Mk.VI-F.24 a taky hodiny a hodiny spitofilskejch debat a nadávání na RAFáckej systém označení letadel...

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon čer 04, 2007 2:22 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 02, 2006 10:16 am
Příspěvky: 338
Teď si představte, že Němci dostanou od špiónů hlášení o spitfirech na různých letištích a to typech I, II, V, VIII, XI s písmenama a, A, b, B, c, C, E(D chybí, což je mazaná finta jak to vše ještě zamotat pro špiony), G, Hní, omikron, kappa. Někteří pak ještě to označení doplní přídavky F, HF, LF. To vše se sejde u rozvědky a němci z toho mají guláš. Výsledek: Němci neví, kdy britové mají nové spitfíry, kdy jsou výkonější, nebo mají jinou výzbroj, kde a kam létají, proč tam létají a proč tam k sakru je to F, kolik to má chladičů a kulometů, prostoru pro podvozek a počet motorů u spitu. Z celého se udělá výtah pro piloty v akci, a ti pak ani neví, zda spit má jednoho, dva nebo žádného člena posádky, začnou zaměňovat moskita, tajfy a P47ky za spity a nakonec zaščnou střílet po sobě, s tím, že vypadal jako spit.

Tedy žádný bordel, velmi mazaná finta mi5 to je. 8)

_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H

ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 06, 2007 4:01 pm 
Offline

Registrován: stř zář 07, 2005 3:27 pm
Příspěvky: 375
Hugo, tyto zdroje jsou tajne, ty wole tolik let to tutlaj a ty to ted provalis :roll:

_________________
Tak bacha - tenhle pes kouše !!!
Když jí ...
Obrázek
Gladiatori


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 06, 2007 4:03 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1378
Bretis píše:
Hugo, tyto zdroje jsou tajne, ty wole tolik let to tutlaj a ty to ted provalis :roll:


:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 10, 2007 8:47 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
Z toho ale vyplyva Hugo, ze kto sa v tom nevyzna je nemec!

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 10, 2007 10:13 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 02, 2006 10:16 am
Příspěvky: 338
313_Nevo píše:
Z toho ale vyplyva Hugo, ze kto sa v tom nevyzna je nemec!


Ne. Spíš že kdo se v tom nevyzná není z mi5, tedy i Němci. 8)

_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H

ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz