No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je ned čer 24, 2018 5:50 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 1:09 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1366
K tomuto tématu mě přivedl dnešní (vlastně už včerejší) polet na Czechwaru a tamní planeset.
Takže dost bylo teoretických úvah, zde jsou fakta.

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 1:27 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1366
Pro začátek malé vysvětlení významů zkratek 2. TAF, ADGB, AEAF

Tak tedy, AEAF nebo-li Allied Expeditionary Air Force.
Byla v podstate Spojenecka Expedicni Letecka Armada, ktera byla vytvorena pro potreby zapadni fronty postupujici skrze Francii, Belgii, az do Nemecka. Byla tvorena 2nd Tactical Air Force a 9th USA Air Force (premistenou z Afriky do Anglie).

ADGB neboli Air Defence of the Great Britain mela za ukol branit Velkou Britanii.

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 1:43 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1366
A ted k veci.

6. června 1944 ADGB mela vyclenenych 45 svych peruti pro primou podporu invaze na kontinent. Dale k ni bylo po dobu invaze pripojeno dalsich 12 peruti ze svazku 2. TAF (konkretne z 85. skupiny 2.TAF). Ukolem techto 57 peruti bylo:
nocni i denni ochrana nad seradistemi vojsk, obrana letist, nalodovacich pristavu. ADGB byla take poverena ukoly nocni i denni obrany nad bitevnim polem (frontou), plazi, lodnich cest, a take leteckou zachranou cinosti nad kanalem. Take jeji perute meli za ukol doprovody bombarderu od Coastal Command, pri protiponorkovych, protilodnich, akcich pobliz francouzskeho pobrezi, take akce zvane Night Intruder nad kontinentem. V neposledni rade mela za ukol provadet stihaci kryti pro denni nalety, vysadkove akce a utoky na protiletadlove prostredky nepritele od Bretane po Pas de Calais.

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Naposledy upravil 313_FlyBoy dne čtv črc 06, 2006 2:00 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 5:51 am 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
a dále???? :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 9:00 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
pokracuj

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 1:47 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1366
Uz se na tom pracuje, sepisuju planeset ADGB, 2. TAF, AEAF z večera 5. června 1944 :)

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 3:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1366
Uz to mam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Taky se vam zda ten planeset na Czech Waru nejaky divny? Pateri letectva jsou stare P-47. Ono to tak bylo, byly pateri 9. USAAF. Jenze u 2. TAF meli tu stejnou funkci (byly pateri) Spitfiry IX. Co jsem navic cetl, tak standartni verzi Spitfira u 2. TAF byl L.F. MkIXE. Viz odkaz nize:

http://www.esnips.com/web/fotage/RAF_AEAF.doc


Vynechal jsem schvalne Trainsport Command jednotky, Coastal Command a Bomber Command. Stejne nemame jejich bombry tak co uz. :roll:

Tak by me zajimalo, podle jakych pomeru ci cisel ten planeset delali. Navic jsou ty H.F. a F.Mk verze na houby, osobne jsem pro, aby tam nabouchali L.F. kovy verze. Ty maji stejne vyssi vykon az asi do 20 000 stop. F.Mk. a H. F. maji az nad 20 000 stop lepsi vykony, a tam se stejne nebojuje.
Navic mi lezi v hlave ty Me 262. Sice v srpnu jich mela Luftwaffe vseho vsudy 32 jenze jsem nikde nenasel ze by byly umistene na francouzskem uzemi. :?

Taky ten pomer mezi cervenymi a modrymi letadly. Tady z toho to vypada, ze Spojenci meli prevahu min 2:1 :) coz neodpovida pomeru 354 : 243 (bo jak sou pocatecni stavy na Czechwaru) :lol:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 4:17 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
mam pocit ye na cyechwaru je pomer 3>2 a ne 2>1

at TAF - někde již psal gryzlov, že se jednalo o jednotku působící za vzdušné převahy nad protivníkem. tudíž sebou vozily cover, a to byly hlavně Spity XIV a tempesty, i když ty už pak spiše bitevničily.

s těmi spity máš pravdu, ke konci války se dělaly jenom dvě verze, a to LFko a HFko a jejich hladiny se prolínaly kolem těch 6000 metrů (20 000 stop)

nojono....na czechwaru nemůžeš čekat že budou lioni dobrovolně omezovat své počty když je to jejich server, chcou si taky zalítat....
Co si já myslím tak tam švalbíny nemají co dělat, ale je to jenom můj osobní názor. Kdybyh to měl brát žertem a s nadsázkou, tak prostě jejich letadlo musí být rychlejší, stoupavější......přál bych jim namodelovat aby se mi ten kanon zasekával za letu tak jak se zaseknul (zamrzl) vždy když to letadlo vzlétlo...:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 5:10 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1366
313_OTU_Oblak píše:
mam pocit ye na cyechwaru je pomer 3>2 a ne 2>1

at TAF - někde již psal gryzlov, že se jednalo o jednotku působící za vzdušné převahy nad protivníkem. tudíž sebou vozily cover, a to byly hlavně Spity XIV a tempesty, i když ty už pak spiše bitevničily.

s těmi spity máš pravdu, ke konci války se dělaly jenom dvě verze, a to LFko a HFko a jejich hladiny se prolínaly kolem těch 6000 metrů (20 000 stop)

nojono....na czechwaru nemůžeš čekat že budou lioni dobrovolně omezovat své počty když je to jejich server, chcou si taky zalítat....
Co si já myslím tak tam švalbíny nemají co dělat, ale je to jenom můj osobní názor. Kdybyh to měl brát žertem a s nadsázkou, tak prostě jejich letadlo musí být rychlejší, stoupavější......přál bych jim namodelovat aby se mi ten kanon zasekával za letu tak jak se zaseknul (zamrzl) vždy když to letadlo vzlétlo...:)



2. TAF je druha Takticka letecka armada. Jednotky v ni pusobici, byly vyslany na kontinent, slo v podstate o frontove jednotky RAF.

No nevim, sepsal jsem seznam vyzbroje 2. TAF z 5. června 1944. Je to v tom odkazu kdyz na nej kliknes, hodi te to na stranky a tam to je ke stazeni.
Je jasne, ze to nejlepsi co RAF v tu dobu mela bylo u 2. TAF, takze mam pocit ze si i cover obstaravala sama :lol:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 5:38 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1366
BTW celkovy pocet letadel je 350 : 223. No nevim jestli to odpovida pomeru 3:2 :roll:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 7:48 pm 
Offline

Registrován: pon pro 19, 2005 10:35 am
Příspěvky: 103
planeset vychází z pirxovo tabulky. Pochop ze kdyby tam byl realný poměr bylo by to krapet nehratelný z blue strany.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 10:29 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1366
1stCL/pbarry píše:
planeset vychází z pirxovo tabulky. Pochop ze kdyby tam byl realný poměr bylo by to krapet nehratelný z blue strany.



Ok to beru, me spis slo o ten planeset. Pateri pro RAF byly Spity L.F.Mk IXe a bohuzel jsou limitovani tusim po deseti kusech. Ty ecka by meli byt jako vase G6Late. Ale ted si nejsem jisty jak to kluci udelali.

No a ty 262ky

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Naposledy upravil 313_FlyBoy dne čtv črc 06, 2006 10:41 pm, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 10:38 pm 
Offline

Registrován: pon pro 19, 2005 10:35 am
Příspěvky: 103
dohledáme pořešímě 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 10:51 pm 
Offline

Registrován: pon pro 19, 2005 10:35 am
Příspěvky: 103
http://www.ww2.dk/air/kampf/kg51.htm

Tak tam byla třeba 3./KG51 . Základna viz mapka
:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 06, 2006 10:55 pm 
Offline

Registrován: pon pro 19, 2005 10:35 am
Příspěvky: 103
pokud vim tak "e" nebo "c" značí typ křídla - typ "c" nosil 4x7mm 2x20mm, typ "e" snad měl zpevněný křídlo s možností nosit 4x20mm - v praxi se však používalo 2x12mm 2x20mm


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz