No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron
http://313.cz/forum/

Start Spitfiru s klapkama
http://313.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=49
Stránka 1 z 1

Autor:  OTU_Rampa [ ned srp 21, 2005 10:24 am ]
Předmět příspěvku:  Start Spitfiru s klapkama

Myslim ze to patri sem. Takze mozna ze si nekteri z vas vzpominaji, ze jsem kdysi startoval se spitem se spustenyma klapkama. Na vasi radu jsem je pak uz nechaval pri startu zasunute. Jak jsem se ale na dovolene docetl v knize FFajtla Boje a Návraty (jinak vsem doporucuju, super kniha) tak nasi hosi v anglii startovali se spustenyma klapkama. Takze ja o5 prejdu na tento druh startu, co vy?

Autor:  Ikar [ ned srp 21, 2005 10:53 am ]
Předmět příspěvku: 

Nevim, nevim, nedokazu posoudit co psal FF, necetl jsem to, ale, plne vysunute klapky spis pusobi jako aerodynamicka bzrda a pri vzletu te spis brzdi a prodluzuji rozbeh letadla po zemi. Pri pristani je to neco jineho, tam uz rychlost mas a klapky ti posouvaji padovku na nizsi hodnotu. Ja bych je nepouzival, ani jsem si nevsiml ze by povysunute (kdyz jsem je testi na kolecku mysi) nejak zlepsovali vlastnosti pri vzletu nebo v toceni.
Nakonec i u jinych letadel (obvzlaste pri plnem palivu ci podvesene vyzbroji) vysouvam klapky pro vzlet az tak pri 170km/h v rozbehu!!! Rozbeh je kratsi a rychlejsi.

Taklze ja u spita, I16 a pod. pristavaci klapky pouzivam vyhradne pro pristani a plynule vysouvani jsem z vyse uvedenych duvodu take prestal pouzivat.

HOWGH!

Autor:  313_Volume [ ned srp 21, 2005 11:26 am ]
Předmět příspěvku: 

Připojuji se k Ikarovi - I16, Spit a Hurr mají klapky pouze pro přistání, kdy jsou vychylovány o snad 45° - při startu bych je opravdu nepoužíval.

Ale, je možné, že pozdější verze spitu mají i vícepolohové klapky - tuším, že hurr2 je má...

Autor:  313_Ffajtl [ pon srp 22, 2005 8:55 am ]
Předmět příspěvku: 

Spitfire mely tusim vsechny typy pouze jednopolohove klapky.

Vice polohove co vim mely akorat Spitfully a pak nektere hybrydni verze SPITU 22-29.

tod muj subjektivni nazor....¨

AD KLAPKY: Já je používám pouze při sedání.. U žádného letadla při startu klapky nepoužívám. Výjimka je, když ssebou tahám nádrže navíc, popřípadně bomby...

Pak je jenom používám při startu z letadlovky... a v boji používám tak maximálně combatflaps a to jenom u ruských letadel....

Asi jsem divný :roll:

Autor:  kaja [ ned led 13, 2008 10:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

FF: nebyls to nahodou ty kdo zavedl klapky nascrollovacim kolecku a pochvaloval si jak se s tim hezky toci? :twisted:

jiank nazdar vsichni :D

Autor:  313_Ffajtl [ pon led 14, 2008 7:15 am ]
Předmět příspěvku: 

Cau Kajo... Ano, byl jsem to ja, kdo to tak pouzival, ale uz davno neni potreba u spitu klapkovat na kolečku od myšky..... dělalo to bordel, tak jsem od toho upustil....

Autor:  313_Hugo [ pon led 14, 2008 1:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

No, možná by pomohlo je začít zklápět až po určitém rozběhu, ale pořád mi uniká nějaká zřetelná výhoda, když se nestartuje se spitem na letadlovce, tak je to imho zbytečné.

Hurricane měl ten stupeň snad kolem 80 stupňů a hrozně to kloní na čumák, v il2 ne, ale v TW je to občas dost zrádné.

Autor:  kaja [ pon led 14, 2008 5:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak obecne je lepsi klapky vytahnout az po rozbehu protze bez nich rychlejc dosahnes rychlosti na odlepeni a kdyz je ve spravńej moment vysunes tak si tu rychlost este snizis tzn odstartujs mnohem driv. U rour je to egal, ty maj tahu na rozdavani ale u sroubocumaku se to hodi..

este me napadlo k pouziti- da se vyuzit jejich klopivej moment na cumak a zaroven funkce brzdy kdyz potrebujete s velkou ztratou E rychle otocit proti nekomu obratnejsimu (piloti Brewsteru v polynesii ci kde to bylo prej semtam vytahli i podvozek aby pretocili japonciky...)

Autor:  313_Hugo [ úte led 15, 2008 1:15 am ]
Předmět příspěvku: 

kaja píše:
este me napadlo k pouziti- da se vyuzit jejich klopivej moment na cumak a zaroven funkce brzdy kdyz potrebujete s velkou ztratou E rychle otocit proti nekomu obratnejsimu (piloti Brewsteru v polynesii ci kde to bylo prej semtam vytahli i podvozek aby pretocili japonciky...)


Proto také piloty brewsteru většinou japončíci zmasakrovali :wink:

Autor:  313_Hidde [ úte led 15, 2008 10:58 am ]
Předmět příspěvku: 

No ked sa mne rozhodne spiturik bezat kadetade po letisku , tak sa tie klapky naozaj hodia :D

Autor:  kaja [ úte led 15, 2008 5:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

jo a este dopnujici info. seafires mely pro starty z letadlovek klapky umele podlozeny drevenejma kolikama na uhel mam pocit 14 stupnu, po startu se klapky otevrely, koliky vypadly a zase se zavrely... at to je trochu k tematu :D

Autor:  I/JG1_Mechan [ pát srp 26, 2011 6:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Start Spitfiru s klapkama

Kluci já to řeším aspoň u mezka a FW takto.
Rozpálím to cca na 100 km/h a pak dávám klapky naplno.
Na přistání je zapotřebí v každém případě klapky na přistání. Zvýšíte tím vztlak. Musíte si ale pohlídat abyste mašinu moc nepřetáhli.
Říká se tomu druhý letový režim, což znamena po lopatě: jsi na tenkém ledě mezi pádovkou a letem.
na okraj Mig-21 měl dokonce klapky uměle ofukovány od lopatek turbíny.
V CoD jsem zkoušel spita na klapkách s dosednutím a je to fakt boží a hooodně realistické.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/