No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pát čer 22, 2018 10:17 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Start Spitfiru s klapkama
PříspěvekNapsal: ned srp 21, 2005 10:24 am 
Offline

Registrován: úte črc 26, 2005 10:30 am
Příspěvky: 42
Myslim ze to patri sem. Takze mozna ze si nekteri z vas vzpominaji, ze jsem kdysi startoval se spitem se spustenyma klapkama. Na vasi radu jsem je pak uz nechaval pri startu zasunute. Jak jsem se ale na dovolene docetl v knize FFajtla Boje a Návraty (jinak vsem doporucuju, super kniha) tak nasi hosi v anglii startovali se spustenyma klapkama. Takze ja o5 prejdu na tento druh startu, co vy?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned srp 21, 2005 10:53 am 
Offline

Registrován: úte črc 26, 2005 7:40 pm
Příspěvky: 379
Bydliště: Pha/Rtdm
Nevim, nevim, nedokazu posoudit co psal FF, necetl jsem to, ale, plne vysunute klapky spis pusobi jako aerodynamicka bzrda a pri vzletu te spis brzdi a prodluzuji rozbeh letadla po zemi. Pri pristani je to neco jineho, tam uz rychlost mas a klapky ti posouvaji padovku na nizsi hodnotu. Ja bych je nepouzival, ani jsem si nevsiml ze by povysunute (kdyz jsem je testi na kolecku mysi) nejak zlepsovali vlastnosti pri vzletu nebo v toceni.
Nakonec i u jinych letadel (obvzlaste pri plnem palivu ci podvesene vyzbroji) vysouvam klapky pro vzlet az tak pri 170km/h v rozbehu!!! Rozbeh je kratsi a rychlejsi.

Taklze ja u spita, I16 a pod. pristavaci klapky pouzivam vyhradne pro pristani a plynule vysouvani jsem z vyse uvedenych duvodu take prestal pouzivat.

HOWGH!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned srp 21, 2005 11:26 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 7:03 pm
Příspěvky: 641
Bydliště: aus Bolatiz neben Troppau
Připojuji se k Ikarovi - I16, Spit a Hurr mají klapky pouze pro přistání, kdy jsou vychylovány o snad 45° - při startu bych je opravdu nepoužíval.

Ale, je možné, že pozdější verze spitu mají i vícepolohové klapky - tuším, že hurr2 je má...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 22, 2005 8:55 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
Spitfire mely tusim vsechny typy pouze jednopolohove klapky.

Vice polohove co vim mely akorat Spitfully a pak nektere hybrydni verze SPITU 22-29.

tod muj subjektivni nazor....¨

AD KLAPKY: Já je používám pouze při sedání.. U žádného letadla při startu klapky nepoužívám. Výjimka je, když ssebou tahám nádrže navíc, popřípadně bomby...

Pak je jenom používám při startu z letadlovky... a v boji používám tak maximálně combatflaps a to jenom u ruských letadel....

Asi jsem divný :roll:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned led 13, 2008 10:53 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 20, 2006 4:41 pm
Příspěvky: 10
FF: nebyls to nahodou ty kdo zavedl klapky nascrollovacim kolecku a pochvaloval si jak se s tim hezky toci? :twisted:

jiank nazdar vsichni :D

_________________
306.th RSQ

..that others may live!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 14, 2008 7:15 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
Cau Kajo... Ano, byl jsem to ja, kdo to tak pouzival, ale uz davno neni potreba u spitu klapkovat na kolečku od myšky..... dělalo to bordel, tak jsem od toho upustil....

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 14, 2008 1:22 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 02, 2006 10:16 am
Příspěvky: 338
No, možná by pomohlo je začít zklápět až po určitém rozběhu, ale pořád mi uniká nějaká zřetelná výhoda, když se nestartuje se spitem na letadlovce, tak je to imho zbytečné.

Hurricane měl ten stupeň snad kolem 80 stupňů a hrozně to kloní na čumák, v il2 ne, ale v TW je to občas dost zrádné.

_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H

ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon led 14, 2008 5:31 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 20, 2006 4:41 pm
Příspěvky: 10
Tak obecne je lepsi klapky vytahnout az po rozbehu protze bez nich rychlejc dosahnes rychlosti na odlepeni a kdyz je ve spravńej moment vysunes tak si tu rychlost este snizis tzn odstartujs mnohem driv. U rour je to egal, ty maj tahu na rozdavani ale u sroubocumaku se to hodi..

este me napadlo k pouziti- da se vyuzit jejich klopivej moment na cumak a zaroven funkce brzdy kdyz potrebujete s velkou ztratou E rychle otocit proti nekomu obratnejsimu (piloti Brewsteru v polynesii ci kde to bylo prej semtam vytahli i podvozek aby pretocili japonciky...)

_________________
306.th RSQ

..that others may live!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 15, 2008 1:15 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 02, 2006 10:16 am
Příspěvky: 338
kaja píše:
este me napadlo k pouziti- da se vyuzit jejich klopivej moment na cumak a zaroven funkce brzdy kdyz potrebujete s velkou ztratou E rychle otocit proti nekomu obratnejsimu (piloti Brewsteru v polynesii ci kde to bylo prej semtam vytahli i podvozek aby pretocili japonciky...)


Proto také piloty brewsteru většinou japončíci zmasakrovali :wink:

_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H

ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 15, 2008 10:58 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 13, 2006 1:14 pm
Příspěvky: 858
No ked sa mne rozhodne spiturik bezat kadetade po letisku , tak sa tie klapky naozaj hodia :D

_________________
No. 313 (Czechoslovak) Fighter Squadron RAF
RY-X / Yellow Three
ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte led 15, 2008 5:33 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 20, 2006 4:41 pm
Příspěvky: 10
jo a este dopnujici info. seafires mely pro starty z letadlovek klapky umele podlozeny drevenejma kolikama na uhel mam pocit 14 stupnu, po startu se klapky otevrely, koliky vypadly a zase se zavrely... at to je trochu k tematu :D

_________________
306.th RSQ

..that others may live!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Start Spitfiru s klapkama
PříspěvekNapsal: pát srp 26, 2011 6:20 pm 
Offline

Registrován: pát srp 26, 2011 9:58 am
Příspěvky: 34
Kluci já to řeším aspoň u mezka a FW takto.
Rozpálím to cca na 100 km/h a pak dávám klapky naplno.
Na přistání je zapotřebí v každém případě klapky na přistání. Zvýšíte tím vztlak. Musíte si ale pohlídat abyste mašinu moc nepřetáhli.
Říká se tomu druhý letový režim, což znamena po lopatě: jsi na tenkém ledě mezi pádovkou a letem.
na okraj Mig-21 měl dokonce klapky uměle ofukovány od lopatek turbíny.
V CoD jsem zkoušel spita na klapkách s dosednutím a je to fakt boží a hooodně realistické.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz