No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron
http://313.cz/forum/

BF-109F4
http://313.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=344
Stránka 2 z 5

Autor:  313_Vinky [ sob říj 14, 2006 10:03 am ]
Předmět příspěvku: 

313_OTU_Oblak píše:
flyboy.....oni je totiž začali ze serveru stahovat....protože jedna letka se specializovala na boj s nimi (nastoupat 9 km a zoomovat) a to zřejmě odrazovalo lidi.....tak je stáhli. :)

To je vuči ním nefer!jen jím je dejte:)

Autor:  313_FlyBoy [ ned črc 08, 2007 8:45 pm ]
Předmět příspěvku: 

Oblt. Gustav "Micky" Sprick Staffelkapitän 8./JG 26 Schlageter, vykonal celkem 192 bojovych akci a je mu prisuzovano 31 sestrelu. 28. cervna 1941 zahynul v boji se Spitfiry, kryjicimi operaci Circus 26. Podobne jako Wilhelmu Balthasarovi se mu stala osudnou pomerne nizka strukturarni pevnost jeho stodevidky. Pri prudkem manevru se mu totiz zbortila prava polovina kridla jeho Bf109F2 (W.Nr. 5743), v jehoz troskach u Gravelines nasel smrt. Tak jako mnoho nemeckych pilotu tak zaplatil nejvyssi cenu za to, ze prof. Willi Messerschmitt projektoval svuj letoun puvodne jako lehky stihaci stroj, jehoz konstrukce vychazela z turisticekho letounu, nestaveneho pro velke namahani.

Caldwell, D.:c. d. s. 142 -143.

:shock:

Autor:  313_Ffajtl [ ned črc 08, 2007 9:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

Presne tak .... 109-ky se nesmely poustet do velkych G manevrů, ony to zvládaly, ale nikoliv dlouho a ve větší rychlosti....

To, proti čemu lítáme totiž nejsou ony 109-ky 8)

Autor:  313_Sheddan [ ned črc 08, 2007 9:46 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nplačte! Až začnem všichni lítat BoBka, budou plakat oni, jestli není Oleg piča...

Autor:  313_OTU_Oblak [ pon črc 09, 2007 5:47 am ]
Předmět příspěvku: 

vzhledem k tomu že tam vypomínali Me163......:))))

Autor:  313_Pycko [ pon črc 09, 2007 8:19 am ]
Předmět příspěvku: 

313_Sheddan píše:
Nplačte! Až začnem všichni lítat BoBka, budou plakat oni, jestli není Oleg piča...


ale on s najväčšou pravdepodobnosťou je ! :roll:

Autor:  313_Otto [ pon črc 09, 2007 8:30 am ]
Předmět příspěvku: 

Toto vše je pravda, ale porovnávat il s realitou je takřka nemožné, jak jsem již psal několikráte.
Nicméně je dost hustý, co mimojiné popisujou spojenečtí piloti, při stíhání bf v dajvu. Jako například rozpadnuvší se bf na vyšší rychlosti ( bez zásahu, tedy alespoň po dobu dajvu ). četl jsem to v několika knihách napr. : jak se plaší smrt, devět životů apod.
Docela mě to zajímá a tak se chci zeptat, četl o tom taky někdo něco??
Nepopisoval někdo z němců takovéto problémi s bf??
NEbo jsem jen kokot a neumim číst??
:shock:

Autor:  313_Volume [ pon črc 09, 2007 9:34 am ]
Předmět příspěvku: 

mozna to taky bylo kus od kusu...taky tyhle masiny se vyrabely v otrokarnach a sem tam nejaka ta sabotaz...marseile se zabil, kdyz mu to za letu blaflo a to mel funglovku gustava a zas jeho mechanici popisovali jiny priklad, kdy 109F postavil na cumak, dive vybral tesne nad zemi a podlitl telegrafni draty - po pristani, zjistili, ze jeho masina ma nezvykle velke vzepeti kridel a musela na generalku, nosnik byl pokrouceny, ale stroj se nerozpadl....mozna byl problem pri rollu, kdy bylo kridlo namahane protismerne, ale treba pri vybirani divu pusobila sila na kridlo soumerne a proto to nosnik vydrzel...

Autor:  313_Sheddan [ pon črc 09, 2007 9:58 am ]
Předmět příspěvku: 

Galland, myslim, psal, že dajvoval a měl z toho hodně velkej strach. Někdo dokonce popisoval, že když v roce 1940 zoomoval Spita, tak se bál za to zatáhnout, protože jim při seznamování s Emilem říkali, že to je přesně ta situace, kdy aparát sklopí uši.

Pokud de o větší vzepětí, tak L-13 Blaník má maximální přípustnou rychlost 273 km/h. Občas je možný zaslechnout historku, že s nim někdo letěl skoro 350, ale Blaník se nerozpadnul. Sice přistál a byl do vrtule, ale držel. Pilot živej, éro na odpis. Pochybuju, že pokud by tohle Befko taky dělalo, tak by s tim všichni lítali jak prasata a ohejbali to. Ono přece, jedno éro na jeden bojovej let není dobrá statistika, takže by je buď postříleli, nebo by jim to zakázali. V tom nejhoršim případě by jim všem dali Fokáče...

PS: C.J. Sheddan se málem rozbil ve Spitu. Prudkej dajv, zarval za to, slyšel hrozný rourácení, uspal se, a když se probudil, tak byl nízko a pomalej. Spit prej fungoval prapodivně, ale příčinu zjistil až po přistání, když nebyl schopnej otevřít zkroucenou kabinu. Zohejbal Spitfira...

Autor:  BlueL [ stř črc 11, 2007 8:38 am ]
Předmět příspěvku: 

mno, ja mam z agentury JPP akorat info ze, problem s pevnosti draku 109 se tykal verzi E a F o rozpadu 109G/K jsem necetl/neslysel...

Autor:  313_Sheddan [ stř črc 11, 2007 10:30 am ]
Předmět příspěvku: 

BlueL píše:
mno, ja mam z agentury JPP akorat info ze, problem s pevnosti draku 109 se tykal verzi E a F o rozpadu 109G/K jsem necetl/neslysel...
Ano, to je možné.. Nicměně, toto vlákno je o Bf-109F, takže stížnost je zde na místě 8)

Autor:  BlueL [ stř črc 11, 2007 10:35 am ]
Předmět příspěvku: 

313_Sheddan píše:
BlueL píše:
mno, ja mam z agentury JPP akorat info ze, problem s pevnosti draku 109 se tykal verzi E a F o rozpadu 109G/K jsem necetl/neslysel...
Ano, to je možné.. Nicměně, toto vlákno je o Bf-109F, takže stížnost je zde na místě 8)

jj je ono kdyby meli rozpadat 109 co pak takovy jaky laggy,lavocky a jine brezolety ze:)

Autor:  313_Sheddan [ stř črc 11, 2007 11:18 am ]
Předmět příspěvku: 

BlueL píše:
313_Sheddan píše:
BlueL píše:
mno, ja mam z agentury JPP akorat info ze, problem s pevnosti draku 109 se tykal verzi E a F o rozpadu 109G/K jsem necetl/neslysel...
Ano, to je možné.. Nicměně, toto vlákno je o Bf-109F, takže stížnost je zde na místě 8)

jj je ono kdyby meli rozpadat 109 co pak takovy jaky laggy,lavocky a jine brezolety ze:)
Myslíš to, že jít s Lavočkou, LaGGem, nebo Jakem přes 650 km/h je hazardování za mezí pevnosti draku? U La-5FN, který se všichni modrý tak bojej, je to o křidýlka, bez kterejch není tak nebezpečná. U LaGGa a Jaku je to rovnou o křídlo... Zrovna předevčírem sem padal s LaGGem za Bf-109 a jedno křídlo mi upadlo :wink:

Autor:  313_OTU_Oblak [ stř črc 11, 2007 12:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

BlueL píše:
313_Sheddan píše:
BlueL píše:
mno, ja mam z agentury JPP akorat info ze, problem s pevnosti draku 109 se tykal verzi E a F o rozpadu 109G/K jsem necetl/neslysel...
Ano, to je možné.. Nicměně, toto vlákno je o Bf-109F, takže stížnost je zde na místě 8)

jj je ono kdyby meli rozpadat 109 co pak takovy jaky laggy,lavocky a jine brezolety ze:)


hmmmm.... co dodat, proste BlueL... :)))))

btw tak jak to s tebou je? jsi 310 nebo lion???

Autor:  313_123 [ stř črc 11, 2007 12:46 pm ]
Předmět příspěvku: 

jj takovej YAk 3 nejobratnější letadlo konce války
dokonce s ním měli germáni zakázáno bojovat
a co je z něj ve šturmoj no ....

co sem tak sledoval fora, olagovy rekce a read me v záplatách
tak po mnoha stížnostech se letadla upravovali
stilem červenejm uberem modrejm přidáme

nevím jak to bylo v reálu ale rozhodně si myslím že pilot jakékoliv strany
měl hlavně starosti udržet své letadlo ve vzduchu
a né ho hnát na samé hranice výkonu
takovej pilot na žlutém člunu uprostřed kanálu asi nemohl dát refly
tak podle toho lítali

a co teprve takovej chudák ruskej pilot naučili ho přistát nalítal pár hodin
a šel do březoletu lítat na frontu proti lepé vybavenému a i lépe vytrénovanému germánoj
a to za to stojí i v iloj není slastnější pocit než sundat v išaku F4
a poslouchot chudáka modrýho jak mě nadává do číterů

a ještě k F4
na spitech bylo asi 20red a 4 blue tak jsem se zapřel a do F4 vlezl
sice mě 2xdostali (neumím to s tím fujletadlem ale byl se většinou nízko při zemi vracejíce se na letiště) jinak polet i proti takové přesile to byl nudný s prstem v nose a odstřelování nebožáků a to tam za červený nebyli žádný vořezávátka (tedy kromě pegyho ten mě neuměl trefit :wink: :twisted: )

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/