Dnes proběhl první den CIAFu 2009 na hradeckém letišti.
Malý report:
Probudím sé, vykouknu z okna ven a říkam si, to bude ale pěknej den, příslib pěkného leteckého ´dne, to jsem ale netušil, jak se mýlím. Vyrážíme společně s moéu milou Martou v 8,30. Po nekonečných frontách dorážíme na letiště. Počasí však již udělalo obrat o 180°. Zima vítr, základna mraků 800 - 1000m. "ideální stav"

. Letmá procházka po statice následuje viz foto. Příchod k ploše a první znechucení, jaký rozdíl proti MASu. Hlava na hlavě, pruh pro diváky mezi ranvejí a stánkama je pouze 15m široký. Přímo před hrazením oddělující lidi od ranveje jsou rozestavěny další letadla, přes které není pořádně vidět. Následuje průlet Českého letectva´, Nádhera. Pak pár ukázek vrtulníků a nic. Další hodinu se nc nedělo pro silný boční vítr. Jdu pro nějakej žvanec a najednou za hlavou sliším burácení. To byla F16. Nádherná ukázka. Pak zase krátká pauza a rozjíždí se to. Iskry jsou následovány extrou a pak famózní nástup Skupiny Breitling z Francie, létajících na L39. Úžasný výstup. Euforie, která se blížila až orgazmickému prožitku. Pak gripen. Ten kluk Maďarská ukazuje ukázku na prostranství jednoho fodbalového hřiště, úlet, bobma hukot. Vobrovská zima nás s martou nutí k odjezdu, leč ukecávám martu, abychom počkali na výstup toužebně očekávaného Eurofightera. Už letí, nádhera, bomba. i to že výstup traval asi tak 5 min, jsem naprosto ukojen, nádherné éro. Po cestě do auta ještě koukáme na alky, jak simulujou útok na letiště. Stejný výstup, jako na MASu, jen opepřený o pyrotechniku. Sedáme do auta a jedem.
Souhrn, až na nějaké nedostatky stran organizátorů bomba.)
Škoda, že jsem se nedostal ani do AWACSu, ani do Gripenu ani do alky (nebyl čas).
Zde dokumentační foto
http://313otto.rajce.idnes.cz/CIAF2009_1/http://313otto.rajce.idnes.cz/CIAF2009_2/