No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pát pro 14, 2018 9:02 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: dotykový monitor alebo oculus alebo TV
PříspěvekNapsal: ned bře 01, 2015 3:55 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 13, 2006 9:00 pm
Příspěvky: 1299
Si tak spekulujem co dalej a ma tak napada ze na dcsko a cliffa dy sa mi hodilo mat dotykoy monitor


No ked zas vidim ako krasne si tu fici ujo, tak mam chud aj ja oblbovat po veceroch soj uz dost prepaleny mozog :lol:


Do coho by ste sli?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: pon bře 02, 2015 1:37 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
to prve video co si postol, je nejaka vychytavka s nejakou 'IR rukavicou'. ale urcite staci kupit bezny dotykovy monitor a malo by to napr. v DCS frcat. problem moze byt s velkostou dotykovych monitorov, kde za rozumnu cenu sa da kupit u nas tak 24". tu nejake video s 'T-shaped' riesenim monitorov kde prave ten spodny je 27" dotykac:


dost hracov ale prave vravi, ze prechod z 'T-shaped' usporiadania na jeden velky monitor/TV 40"-55" je proste lepsie riesenie. ja sa k tomu pripajam, bo mat 3 monitory vedla seba je dobre podla mna tak akorat pre B737, ale nie stihacky. mat pred sebou kokpit v zivotnej velkosti musi byt zazitok. a 4K rozlisenie je dalsi level:


a oculus? tam zas treba dat pozor co na oculuse pustis. neviem ci CLOD je kompatabilny, s DCS nie je problem. niektori majitelia si stazuju akorat na horsiu citatelnost textov a vyditelnost dotov, proste musia viac v kokpite zoomovat (co ja pri mojich 1024x768 na 19" monitore robim uplne stale :D ):


osobne bych odporucal skusit ten jeden velky TV/monitor, napr pripojit pocitac na telku v obyvaku. to na zaciatok moze stacit 8)

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: stř bře 04, 2015 6:59 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 13, 2006 9:00 pm
Příspěvky: 1299
Ten monitor sa mi paci najviac :wink:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: čtv bře 05, 2015 10:08 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
65" Panasonic TH-65AX800A @ 4K :D to uz je sila

Obrázek

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: sob bře 07, 2015 8:50 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 13, 2006 1:14 pm
Příspěvky: 858
Oculus je good, len potrebuje este zopar kamaratov



a este rukavice v ktorych budes citit coho sa dotykas. (Tie som uz videl ale akurat nenasiel) ;)

Ale aj tak si myslim ze treba preskocit tieto periferie a hopsa hejsa rovno sem:
Obrázek

;)

_________________
No. 313 (Czechoslovak) Fighter Squadron RAF
RY-X / Yellow Three
ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: sob bře 07, 2015 7:26 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 29, 2011 12:28 pm
Příspěvky: 106
Bydliště: Dobruška
Podobný aparát na sledování mozkových impulsů pro ovládání hry se dal koupit už před lety i na CZC, jmenoval se NIA:
http://www.cnews.cz/ovladejte-hry-mozkem-ocz-neural-impulse-actuator Asi to ale neprorazilo, protože by to měl na hlavě dnes místo TIRu každej...

_________________
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2015 12:43 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
a na co by si tak chcel este sahat v tych rukaviciach Hide!? :mrgreen:

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: sob bře 14, 2015 12:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 13, 2006 1:14 pm
Příspěvky: 858
313_Nevo píše:
a na co by si tak chcel este sahat v tych rukaviciach Hide!? :mrgreen:

No v kokpite na gombik od radia a potom na klucku od dveri aby som mohol vyskocit ;).

_________________
No. 313 (Czechoslovak) Fighter Squadron RAF
RY-X / Yellow Three
ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: úte bře 17, 2015 8:35 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
dotykove LCD co sa daju kupit su male a drahe, ... ale daju sa vyrobit velke :D

Diffused Illumination

obrazok


_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dotykový monitor alebo oculus
PříspěvekNapsal: stř úno 24, 2016 9:47 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
Konecne! mojich 40 palcov :D

Obrázek

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř bře 09, 2016 11:35 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
Heco, co sa tyka toho videa o OCULUS RIFT, zbezne som to presiel.

Z kraja si treba uvedomit, ze popisuje verziu Developer Kit 2 (DK2), ktora bola urcena hlavne pre developerov na pripravenie SW pre tuto technologiu a pre vsetkych nadsencov, ktory chceli podporit vyvoj a odskusat si tuto technologiu.

Aktualne je v pred-predaji/predaji Customer Version 1 (CV1) ktora bude zase o kus lepsia, ale ma aj o kus lepsiu cenu.

V skratke, ked pride CV1, DK2 sa bude predavat z druhej ruky asi relativne lacno.
DK2 ma podla videa (aj podla mnohych dalsich testovacov) slabe/nedostatocne rozlisenie - tzn. ked akoze sedis v kokpite a si akoby oprety o opierku, tak napr HUD a MFD su necitatelne, clovek sa musi naklonit dopredu, aby mohol citat.
Proste ako by si si nastavil rozlisko povedzme 1024x768. Ja som napr na to zvyknuty, ale ludia co hraju na FHD rozliseni alebo dokonca vyssiom, budu toto povazovat ako krok spat a nemusia sa s tym spokojit.
CV1 by mala mat rozlisenie uz vyssie. Takze by som si pockal na prve recenzie/postrehy CV1.

Inak asi tomu neni co vytknut, jedine potrebu vysokoeho grafickeho vykonu v PC.

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř bře 09, 2016 12:43 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 13, 2006 9:00 pm
Příspěvky: 1299
Jasan ze som mal na mysli tu cv1tku a pocitam aj s grafikou .Treba mi este cakat a hladat a vybrat to naj z pomedzy vrka .Inac dakuje za preklad a sorka ze som ta uz vcera nedocakal...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob dub 02, 2016 11:34 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 24, 2005 10:47 am
Příspěvky: 1383
Bydliště: ValMez
Převzaté hodnocení z alzy tady
Jiří Polcar
19. 1. 2015

Oculus Rift ve verzi DK2 mám v práci, kde jsme jej pořídili pro možnosti zobrazování průmyslových aplikací. Samozřejmě, že jsem na něm zkoušel i PC hry. Co se týče vjemu a imerze do virtuální reality, je to pecka. Jakékoli 3D kino, 3D monitor, powerwall je proti tomu nic. CAVE zařízení se k tomu blíží. Má to ale svoje nevýhody. DK2 je prozatím vývojová verze, která má full HD a kompatibilita je s některými hrami celkem ok, ale jak říkám, pouze s některými. Je třeba scénu renderovat naprosto jiným způsobem než na monitoru a často jakoby i z jiného místa a jinými parametry perspektivní projekce. Program/hra musí zkrátka přímo podporovat Oculus. Dělali jsme průzkum zdravotních následků a skutečně se projevuje tzv. cyber sickness. Lidem se motá hlava, někomu dokonce hlava bolela, velmi častý je žaludek na vodě. Při pohybu po jednom patře je to ještě ok, nejhorší je cesta ze schodů, kdy mozek jakoby čeká chůzi ze schodů, ale ve skutečnosti se nic neděje. Nikdo se ale zatím nepozvracel. Při použití delším než pár minut je třeba se rozkoukávat - je to opravdu velký nápor na oči. Kromě tohoto jsem si na všechny tyto prokázal dokázal poměrně dobře zvyknout (tzn. ne zcela). Shader musí umět tzv. barrel vision a chomatickou aberaci. Barelová deformace obrazu je jasná - je třeba v podstatě renderovat jakoby na sférickou plochu a ne do roviny. Chromatická aberace je problémem, při nepřesném nasazení dochází k rozpití barev a kontrastní hrany se pak jeví jako duhové. DK2 má sice fullHD rozlišení, ale pro obě oči (tzn. polovina fullHD). Z toho navíc není vidět celá plocha (rohy jsou černé - nejsou vidět přes čočku) a toto rozlišení je v rámci celého zorného pole. Myslím si, že skutečně kvalitní vizuální vjem bude potřebovat 4K. Chce to také lepší ovládání, než je myš s klávesnicí. Vhodně se jeví například Razer Hydra, tedy spíš její nápad, ale praktické provedení už moc ne ... Je dobře, že vývojáři pouští vývojové verze na testování do prodeje. V žádném případě to není jednoduché zařízení a je spousta problémů a aspektů, které se musí vyřešit pro skutečně kvalitní výrobek pro osobní a domácí použití. Zároveň vidím velký potenciál při vizualizace průmyslových dat jako jsou složité CAD modely, ergonomické aplikace nebo zpracování bodových mračen.

+ absolutní imerse do virtuální reality
+ trackování pohybu hlavy = realistické rozhlížení ve virtuálním prostředí
+ existují pluginy pro herní vývojářské nástroje, například pro Unity nebo Unreal


- kompatibilita - zařízení není kompatibilní se standardy NVidia Stereoscopy nebo Stereo OpenGL, program musí být naprogramovaný přímo pro Oculus
- rozsah nastavení vzdálenosti čoček by mohl být větši - často dochází k doteku a jejich umaštení, což má pak za následek podstatně zhoršenou kvalitu
- problém je i chromatická aberace
- většina lidí bude trpět závratěmi
- rozlišení je sice full HD, ale je to málo
- kabely - zabere dva USB porty, jeden HDMI a jednu elektrickou zásuvku; zařízení není snadno přenosné a zadrátuje celý stůl

_________________
313_Paegas
Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob dub 02, 2016 12:10 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 24, 2005 10:47 am
Příspěvky: 1383
Bydliště: ValMez
Vzhledem k probíhajícím diskusím o brýlých pro virtuální realitu jsem trošičku zapátral a našel jsem docela zajímavý článek.

Přehled headsetů pro virtuální a rozšířenou realitu

Článek pěkně vysvětluje rozdíl mezi VR a AR brýlemi.
Povšimněte si informace u oculusu.
Většina VR headsetů má zabudované akcelerometry, Oculus Rift ale používá infračervené LED diody umístěné mimo samotný headset. Ty jsou umístěny různě po pokoji a blikají na různých frekvencích, snímače na těle headsetu následně díky těmto diodám vyhodnotí svou pozici. Na rozdíl od akcelerometrů by tento systém měl být přesnější.
No možná to bude přesnější, ale co světlo? Máme své zkušenosti s TrackIrem :cool:
Otázka je proč to tak řeší? Že by se u toho chtěli hýbat? Ale jak, když je třeba být připojený 2xUSB a 1xHDMI?
Jak budou napájeny ony diody a jak budou propojeny s pc?

Jednotlivé sety jsou pak popsány zde:
Oculus Rift (VR)
Obrázek
Project Morpheus (VR)
Obrázek
SteamVR: HTC Vive (VR)
Obrázek
Fove VR (VR)
Obrázek
Razer OSVR (VR)
Obrázek
Zeiss VR One (VR)
Obrázek
Google CardBoard (VR)
Obrázek
Samsung Gear VR (VR)
Obrázek
Google Glass (AR)
Obrázek
HoloLens (AR)
Obrázek
Historie aktualizace

Doplnil bych ještě jedny AR brýle
Meta2
Obrázek

_________________
313_Paegas
Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon črc 11, 2016 10:18 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1378
Já mám doma ten Samsung Gear VR (VR) (dostal jsem ho "v ceně" telefonu Galaxy S6) a musím upozornit že tato kombinace není určena pro propojení s pc. Jde sice o Virtuální Realitu, ale pouze co se týče aplikací a her na smartphony. Pokud to chcete propojit s pc tak na to potřebujete externí aplikace, které se mi ale nepodařily v kombinaci s pc hrou rozchodit správně (bohužel). Buď vůbec nebo jen při 6 FPS což je na nic.

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz