No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pon dub 21, 2025 2:05 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 1:50 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
Fuči - já proti tobě nemám nic :)

podle toho co vím byl rok 43 přelomový - kvalita německých pilotů v tomto roce začala klesat a výcvik se začal uspěchávat co nejvíce. K tomu přičti početní převahu USAAF a RAF a VVS a musí ti vyjít jasná porážka LW i s nasazením ne moc spolehlivých prototypových strojů (víme všichni jaká byla vlaštovka či kometa mrcha, i přesto jak byla pokroková)

I Galland řekl - pánové, jsme v prdeli - když viděl mraky liberátorů a létajících pevností....

Btw. byl jsem v muzeu v kunovicích, pokecal jsem si tam s důchodcem u C-11 o tom jaké byly Lavočky a jejich plátěný potah, a ten ji zcela překvapivě hodnotil velmi, velmi kladně a říkal že aby dosáhli ruské pevnosti, museli to přeplátovávat dvakrát. je také ale fakt že srovnávat kov a plátno plnohodnotně prostě dost dobře nejde, každé je trochu jiné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 3:36 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
313_OTU_Oblak píše:
Fuči - já proti tobě nemám nic :)

podle toho co vím byl rok 43 přelomový - kvalita německých pilotů v tomto roce začala klesat a výcvik se začal uspěchávat co nejvíce. K tomu přičti početní převahu USAAF a RAF a VVS a musí ti vyjít jasná porážka LW i s nasazením ne moc spolehlivých prototypových strojů (víme všichni jaká byla vlaštovka či kometa mrcha, i přesto jak byla pokroková)


Není tomu tak, byť je to často dokola omíláno - Luftwaffe neutrpěla porážku ani tak kvůli počtu nepřátelských strojů (už proti RAF v roce 1942 byla v nevýhodě cca 10 : 1? 20 : 1?), ale kvůli změně taktiky spojené s nálety amerických čtyřmotorových svazů. Z původního "útočit když máte převahu" se to změnilo na "útočte vždy". Zatímco první podmínka byla na východní frontě dodržována až do konce války, tak na západě je vidět postupné vyhlazení prakticky celé Jagdwaffe. Toto je největší a nejvýraznější důsledek amerického strategického bombardování - vyhlazení německého stíhacího letectva.
Komet je krátká bezvýznamná epizodka, ale Schwalbe byla téměř dokonalé letadlo - sice s nižší životností motorů, ale jinak bezkonkurenční.

Citace:
I Galland řekl - pánové, jsme v prdeli - když viděl mraky liberátorů a létajících pevností....


Kdy to řekl? Který z Gallandů? Já slyšel jen o Göringovi, který vedl podobnou větu při spatření Mustangů nad Berlínem.

Citace:
Btw. byl jsem v muzeu v kunovicích, pokecal jsem si tam s důchodcem u C-11 o tom jaké byly Lavočky a jejich plátěný potah, a ten ji zcela překvapivě hodnotil velmi, velmi kladně a říkal že aby dosáhli ruské pevnosti, museli to přeplátovávat dvakrát. je také ale fakt že srovnávat kov a plátno plnohodnotně prostě dost dobře nejde, každé je trochu jiné.


Ruská pevnost je taková, že ta letadla nemohla jít ve střemhlavém letu přes 700, zatímco Fw 190 byly zalétávány až při 950km/h (Bf 109 při 900km/h). Samotné dílenské zpracování povrchu strojů ale bylo koncem války u Rusů na přečkvapivě vysoké úrovni - ukořistěný Jak-3 se německým testovacím pilotům jevil jako stroj s vůbec nejlepší povrchovou úpravou (v porovnání se stroji LW, RAF, USAAF..). Jinak ruské stroje nejsou potažené plátnem, ale překližkou :). Plátno by pravděpodobně nemělo takové problémy s ohýbáním následkem klimatických podmínek, na druhou stranu překližka je jako materiál dostatečně pevná, aby mohla konkurovat duralu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 3:38 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
Dodatek: tu příčinu pádu Luftwaffe jsem napsal hooodně zjednodušeně, ale když budeš mít náladu, tak to probereme někde nad pivkem..tedy já si dám Jägera, ale ty můžeš pivko :).

A FF si může taky přisednout, protože s nim se vždycky chlastá nejlíp, že jo FF? :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 4:04 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
Jasan.... sednem a zboříme se chlastem.

Fuči.... ze tvé věty, proč, by nemohli dovést třeba celé nové křídlo atd. je více méně limitováno tím, že do Li2 se to prostě nevejde.

Skoro každou druhou noc tam rusáci přistávali, aby zásobovali SNP, ale uznej, že do Li2 se vejdou krabice, bedny, ale křídlo nikoli :)

Hold bylo to na nich a ad plátno fuči, tak křidélka, směrové a výškové kormidlo je ze dřeva potaženo plátnem, tak jako zadní části trupu....

;) Fuckerwürg je Fuckerwürg a Lavočičikin je Lavočičikin :)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 4:27 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
No, stál jsem na křídle Lavočky..a seděl jsem v C47, což je velikostně docela podobné Li-2. Jsem téměř přesvědčený, že se tam to křídlo muselo vejít :). Ale nebylo to spíše tak, že stroje mohly přeletět na větší opravy do zázemí? Otázka pořád přetrvává - kolik toho ty stroje nalétaly a jak často létaly na generální opravy?

Plátno na zadní části trupu La-5FN? Kde? (pokud nebereme samotná kormidla)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 4:32 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 25, 2005 8:36 pm
Příspěvky: 1675
Bydliště: DKnL
313_123 píše:
jediné dobré německé letadlo bylo to co ppřistálo v anglii
jediný dobrý pilot byl ten co ho pilotoval
a uvědoměle se odebral spitovat své svědomý do canady
........

:) to mi pripomelo udalost,kterou sem nekde cet

Pri nocnim naletu se jedny nemecky osadce poved husarskej kousek. 2x omylem sedli na anglickym letisti,nez se jim povedlo preletet kanal a pristat na svoji strane fronty.
Moc bych chtel videt,jak se tvarili posadky tech letist,kdyz videli rolovat na stojanku nemeckej bombr,kterej v zapeti zas zmizel do tmy :twisted:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 11:51 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 02, 2006 10:16 am
Příspěvky: 338
No, Rusové neměli zrovna kdovíjakvýdržné motory, od někoho jsem slyšel životnost 24 letových hodin, až mě tp přišlo skoro nereálné, ale asi se dají motory přelétávat nad limit.

ProtiFučidovsky naladěné? Ale kdepak...

...kdepak lítá, ať ho můžu vulchnout? :)

_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H

ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 12:25 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
Ad C47 Fuči as. Li2... Sám dobře víš, že dveře do tohodle parakrámu jsou úzké a malé na to, aby se tím dalo protáhnout křídlo. ano.. dovnitř by se snad i vlezlo, ale jak s ním dovnitř a pak ve spěchu na povstaleckém letišti ven, aby se nepoškodilo?

Nebuď labuť Fuči.... křídlo tam nedáš :)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 2:23 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
313_Ffajtl píše:
Ad C47 Fuči as. Li2... Sám dobře víš, že dveře do tohodle parakrámu jsou úzké a malé na to, aby se tím dalo protáhnout křídlo. ano.. dovnitř by se snad i vlezlo, ale jak s ním dovnitř a pak ve spěchu na povstaleckém letišti ven, aby se nepoškodilo?

Nebuď labuť Fuči.... křídlo tam nedáš :)


Pokud nejsi schopen jednotce dodat dostatek náhradních dílů, tak se jednotka za určitý čas stane nebojeschopnou (určitou dobu se dá parazitovat na jiných letadlech). Právě u letectva je toto patrné nejvíce. Opravy křídla za pomoci nějakých záplat jsou jedna věc (stále by se mi hodila nějaká fotografie takto ozáplatovaného stroje), ale na letadle je mnoho dalších systémů, které je třeba ošetřit. Většina z nich se dá dovézt sice i letecky, ale tunový náhradní motor asi už trochu hůře.

FF, má otázka stále trvá - jak dlouho ty Lavočky létaly a jak často přelétaly k opravám do neobklíčené oblasti? :) To je tak těžký mi na tohle odpovědět? Nebo prostě řekni nevim.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 2:40 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 05, 2005 4:45 pm
Příspěvky: 1257
Fuči už ma *ebeš !!!

a čo že tam bola tá záplata ?!

Myslím že nie sme magori ako ******* amíci (typický príklad)

ak sa ti poserie vodovodný kohútik, opravíš ho.
ak ti zhorí trafko v zdrojovej časti základnej dosky tlačiarne XY (nemenujem) za 14000,- papeci týždeň skúmajú čo tomu je (pritom si im povedal aká je chyba) a zaúčtujú si 150 USD za diagnostiku. Ich oprava spočíva vo výmene celej dosky za cca 19000,- !!!

Nové trafo nech je 200,- SK. A povedať aké má to trafo parametre je hádam štátnym tajomstvom.

další príklad:

slovenský ženisti v Juhoslávii postavili cez noc pontónový most cez Dunaj.

6 km dalej stavali most amíci - za 14 dní !!!

hádam im nepasovala skrutka, museli čakať na špecialistu z júesej a nepohli prstom kým neprišiel a nepovedal im ako a čo majú robiť !

Nejak tak to bude aj s tými Lavočkami, buchneš tam záplatu a letíš (nemáš na čom inom :o) )

Nácko vo fokáči čaká kým mu príde nové krídlo.




tak ako photoshop, tak aj kladivo je mocný čarodej :lol:

_________________
Mária bohová... Prišla som z RUSKA a som tu na ROMBARDII už asi dlho, lebo Ffajtlovi jebe ale má admin práva, tak to stále zakrýva PS: Pán malomocný..... ROFL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 2:53 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
Fuči, ano. Jde o to že oni museli, bo kdyby útočili pouze kdyby měli převahu, tak by těch útoků na bombardéry moc nebylo - ber to s rezervou. To že ve dne útočili i noční stíhači (holt dvě šichty za den, to nasere...) bylo samo svědkem vyšťavení LW....

říkám jenom to co jsem četl, a to co řekl Galland, to mám z Dickfielda, stejně tak úroveň výcviku letců. Ale nemůžeme se spolehnout na jeden zdroj, že jo.
Každopádně by se to vzdáleně dalo přirovnat k situaci s BOB (kterou britové ustáli - vyhráli) a následně měli němci všechny trumfy na své straně - a neustáli to - a prohráli. Prostě podlehli početní přesile.

S tou švalbínou.....k čemu je ti letadlo, které má motory které nahazuješ s problémy (známý byl svědkem nahazovaní oné švalbíny ve kbelích - byla kompletní, než to KURVA REMEK - KOSMONAUT rozkradl, pracky bych mu za to zpřerářel, komanč jeden :x )Mno nahodit oba motory, dostat to do vzduchu a nezabít se, to vyžadovalo trochu cviku. K dokonalosti švalbíně něco chybělo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 2:55 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
1stCL/Fucida píše:
Pokud by si letadlo mělo každý den odnášet poškození z boje, pak jsem přesvědčen, že by tento stroj byl do měsíce nepoužitelný (strukturální pevnost by klesala).


Nesmysl ... pokud ti každý den prostřelím dveře u auta a poté ti je vyměním, tak s tím můžeš jezdit i tři roky a nic se nestane ... To samé je u letounu - prostě vyměníš určitou část. A když je to moc časté , tak vyměníš nakonec i pilota ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 3:03 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
Jo a zavolej si tu posilu, ať tady neargumentuješ proti celé squadroně sám ... :wink:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 3:08 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
Pycko :). Letadlo není ani kohoutek na vodu, ani transformátor elektrického proudu - byť ventilů (vodovodní kohoutek je v podstatě taky jen ventil) je v letadle požehnaně a docela dost bych očekával i nějaký transformátor napětí. Jenže letadlo představuje v každém období jakýsi vrchol pohybujících se prostředků a když pomineme Blaníky a další (aerokluby mají často letadla v příšerném stavu..), tak ho nelze pořád dokola opravovat stylem "udělej si sám" - místo pojistky do něj dávat drátky, místo hadiček kusy rákosu, zaseklý píst jen tak odbouchnout kladivem a prasklé těsnění nahradit kusem starého hadru. To můžeš udělat na svém autě v době míru, ale ne na letadle, kde nepříjemnější závada týkající se především systému řízení a motoru může vést k jeho zřícení - resp. udělat to můžeš, v době nouze je to lepší než nic, ale nelze to takto praktikovat donekonečna. Dříve nebo později přijde součástka, kterou už neopravíš. Třeba hydraulické systémy na letadlech bývají dosti náročné na údržbu. A další a další věci - ojetými pneumatikami počínaje a elektroinstalací konče. Letadlo formátu La-5 prostě neni Škoda 120. Je to špičkový bojový prostředek dané éry.

Pořád jen nějaké trapně nevhodné poznámky k mé zaslepenosti, ale abyste sem dali pořádná technická fakta, to ne. Opravdu by mě zajímalo, jakým způsobem lze provozovat takto velkou leteckou jednotku ze zcela odříznutého území. Proto chci vědět, jak často letadla létala na důležitější opravy ven, jak dlouho tomu vydržel v bojových podmínkách motor, kolik startů dělali denně/týdně/měsíčně jak piloti, tak stroje.. je to zajímavé téma, které tady neustále polovina z vás likviduje CENSORED poznámkami.


A k poznámce s pontonem - v tomto případě by mě docela zajímala americká zpráva a dokumentace problému. To co píšeš je plácnutí rukou do vody a bez uvedení bližších podrobností se nemá smysl o tom vůbec zabývat.[/u]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 3:14 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
ježišmarjá vopravdu máme úplně jinej mozek :shock:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz