No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pon dub 21, 2025 1:59 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 24  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 3:23 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
313_Blc píše:
Nesmysl ... pokud ti každý den prostřelím dveře u auta a poté ti je vyměním, tak s tím můžeš jezdit i tři roky a nic se nestane ... To samé je u letounu - prostě vyměníš určitou část. A když je to moc časté , tak vyměníš nakonec i pilota ...


Přirovnávat auto k letadlu není šťastné. Povrch auta totiž pouze krajně ovlivňuje jeho celkovou pevnost a více aerodynamiku. Jiný vliv než estetický to nemá (a taky aby v něm nebyla úplná zima :)). Mohu ti odpovědět stejně hloupým příkladem: Pojede auto bez dveří? Ano. Poletí letadlo bez křídla? Ne. Tak a teď si srovnej, jaký vliv může mít poškození na část, která k vykonávání samotné činnosti v podstatě důležitá není a jaký na část, která je klíčová.
Navíc povrch křídla je u řady letadel velmi důležitý i kvůli pevnosti samotného křídla - nedrží to jen nosníky a žebrování, ale právě i zmiňovaný potah. Síla, která s křídlem nic neudělá na zemi, nebo při běžném letu ale při prudkém manévru může několikanásobně vzrůst - a pokud záplata nedokáže křídlo zpevnit na úroveň, v jaké bylo před poškozením, tak už nám zbývá pouze jediná otázka - kolik záplat je potřeba, aby křídlo nevydrželo 10G? (no..u březoletu možná žádná..ale je to příklad)

Citace:
o a zavolej si tu posilu, ať tady neargumentuješ proti celé squadroně sám ...


Netřeba, zatím zvládám :)

Citace:
Oblak: S tou švalbínou.....k čemu je ti letadlo, které má motory které nahazuješ s problémy (známý byl svědkem nahazovaní oné švalbíny ve kbelích - byla kompletní, než to KURVA REMEK - KOSMONAUT rozkradl, pracky bych mu za to zpřerářel, komanč jeden Mad )Mno nahodit oba motory, dostat to do vzduchu a nezabít se, to vyžadovalo trochu cviku. K dokonalosti švalbíně něco chybělo.


Vyhraněný názor na Remka nemám a o rozprodání Me 262 pryč v souvislosti s jeho jménem jsem nikdy neslyšel.
Přesný popis startu motorů u Me 262 popisuje Eric Brown ve svých křídlech Luftwaffe, včetně toho, že litoval, že nemá 4 ruce :). Nicméně za celkovou dokonalostí Me 262 si docela stojím. Jistěže motory byly dost novátorské a obtížné na ovládání, ale samotné letadlo - jeho drak - a i ostatní věci, jako výkony, výzbroj, letové vlastnosti (až na hadovitý pohyb), výhled z kabiny..prostě prakticky všechno bylo na svou dobu téměř dokonalé (a rozhodně dokonalejší, než cokoliv jiného z té doby - problémy Me 262 s motory údajně byly zanedbáníhodné v porovnání s problémy Shooting Staru :)).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 3:38 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 26, 2006 9:04 pm
Příspěvky: 1616
Pojede auto bez kol??? NE
Poletí letadlo bez překritu kabiny??? ANO

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 3:55 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 05, 2005 4:45 pm
Příspěvky: 1257
čo ti ja mám dokazovať ? aký argument z americkej strany !!!!!

to si fakt padnutý na hlavu ? furt trepete o argumentoch a dôkazoch a vy máte čo ? vy nemusíte argumentovať ?

ako dnešné súdy :roll:

ak si obeť, alebo poškodený, si v hlavne aj prvý podozrivý!

a musíš sa brániť a dokazovať, že ti bola spôsobená škoda namiesto toho aby súd a vyšetrovatelia dokázali obvinenému vinu !

Postavené na hlavu, však ?

_________________
Mária bohová... Prišla som z RUSKA a som tu na ROMBARDII už asi dlho, lebo Ffajtlovi jebe ale má admin práva, tak to stále zakrýva PS: Pán malomocný..... ROFL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 3:56 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 26, 2006 9:04 pm
Příspěvky: 1616
Dodatek, mě už pneu bouchls ale kolo zůstalo a i tak to byl problém přejet z levého pruhu do pravého. :twisted:
To nebyl dobrý příklad, ale zůstaňme u něj. Pneu dokážeš zalepit a něco s tím ještě odjedeš. křídlo taky dokážeš zazáplatovat a taky to něco odlítá. Příklad spit po přistání s dírou v křídle, kterou prolezl člověk (mechanik) zásah dostal nad Francií a doletěl do anglie. ten případ zkusím znovu dohledat, ale již si nepamatuji, kde jsem to četl.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 4:06 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 05, 2005 4:45 pm
Příspěvky: 1257
júúúj len nech ja nájdem niekde video kde pilot izraelskej F-15 pristál len s jedným krídlom !!

_________________
Mária bohová... Prišla som z RUSKA a som tu na ROMBARDII už asi dlho, lebo Ffajtlovi jebe ale má admin práva, tak to stále zakrýva PS: Pán malomocný..... ROFL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 4:21 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 02, 2006 10:16 am
Příspěvky: 338
To s tím křídlem u spita, nebyl to Polda Šrom? Snad mu tam flak ustřelil obrovský kus včetně koncového oblouku, jen křidélko trčelo.

No, díra od 20mm granátu, to je tak na odpis nebo na generální předělávku, ale díry po malých projektilech se snad jen zalepí. S tím naděláte povyku, to je hrozné, je jedno jestli máme pravdu, ale Fučida jí určitě nemá :)

Jak dlouho trvalo SNP? Ty lavočky tam asi nelétaly moc dlouho na to, aby se projevilo dlouhodobé opotřebování.

Ale pořádnou zalátanou díru řekněme od té 20mm made in germany(MG? :lol: ) munice bych chtěl také vidět.

_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H

ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 4:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
inteligentní debata plná důkazů bože chran

ps: letadlo bez křídla letí a i ve šturmoj a budu se klidně hádat

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 5:10 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
zajímavé Fuči. Většina lidí argumentuje E. Brownem. Tu knihu jsem měl, byla mi zcizena :( Byla zajímavá, ale nepreferuji jeden zdroj.

Ta183 nebo další (1946) Messerschmity měly být mnohem modernější a pokrokovější. Schwalbe na mne působí jako "znouzectnost" konstrukce díky slabšímu výkonu motorů.

1) motory.....malá výdrž, nahodil jsi je v podstatě "když se jim chtělo"
2) aerodynamika - jasně, tam se nedá toho moc vytknout...
3) výzbroj - původně měla mít kanony s velikou ráží, ty pak byly vyměněny za 30tky..
4)kabina uprostřed trupu - v době vzniku třeba Heinkel měl kabinu vpředu u vstupu vzduchu, což považuji mnohem lepší než uprostřed...

jinak je chvályhodně že se němcům podařilo nasadit v podstatě proudové stroje (262,163, 162) do výroby a na bojiště.

ano, P-80 měl problémy, stejně jako XP-59 a Gloster gobelin? nebo jak se jmenoval britský první prouďák...Někdy mi to připadá že si lidi myslí že němci byli jediní co vyvíjeli proudové motory....

Mno....víceméně čekám kdy se tu objeví BlueL, Pbarry (on tu ještě není???)
:lol: :lol: :lol:

kdyby někdo je někdo chtěl přivolat, formulka je jednoduchá :-)

ještě něco.

to nahazování motorů ve schwalbe není tak jednoduché jak ve šturmu. Většinou jsi nahodil jeden, druhému se moc nechtělo (murphy a jeho zákony)...také představa že ti teče z motoru z letadla nafta a ty sedíš v kokpitu a modlíš se "nahoď se, kur*a už chytni! je dobrý adrenalin. Pokud někdy bude BOB simulovat švalbínu a nějakým způsobem technickou nedokonalost jejich motorů, tak by to mohlo být zajímavé. Ale co člověk, to názor.

Ad kosmonaut Remek - tento pán rozprodal a rozkradl hodně věcí z kbelského depozitáře, mimojiné celý motor z liberatora, P-47 atp.....známý tam v té době byl na vojně, všechny tyto prasárny viděl. nejsem na něj pyšný, spíše bych byl radši aby jsme neměli kosmonauta něž haj*la......


ad křídlo u spita - ano, doletěly na základnu spity bez koncového oblouku s křidélkem....bohužel oleg má rád FW a nemá rád spity :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 7:26 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 26, 2006 9:04 pm
Příspěvky: 1616
Takže stačí kouknout do wikipedie:http://cs.wikipedia.org/wiki/1._%C4%8Deskoslovensk%C3%A1_sm%C3%AD%C5%A1en%C3%A1_leteck%C3%A1_divize_v_SSSR
Kde se píše že 1. čs. stíhací letecký pluk operoval na slovensku během SNP od 17.září do 25.října 1944

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 7:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 05, 2005 4:45 pm
Příspěvky: 1257
tu je ta F-15

http://www.youtube.com/watch?v=e1aKxAN7bAs :roll:

_________________
Mária bohová... Prišla som z RUSKA a som tu na ROMBARDII už asi dlho, lebo Ffajtlovi jebe ale má admin práva, tak to stále zakrýva PS: Pán malomocný..... ROFL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 7:38 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1385
313_Hugo píše:
To s tím křídlem u spita, nebyl to Polda Šrom? Snad mu tam flak ustřelil obrovský kus včetně koncového oblouku, jen křidélko trčelo.

No, díra od 20mm granátu, to je tak na odpis nebo na generální předělávku, ale díry po malých projektilech se snad jen zalepí. S tím naděláte povyku, to je hrozné, je jedno jestli máme pravdu, ale Fučida jí určitě nemá :)

Jak dlouho trvalo SNP? Ty lavočky tam asi nelétaly moc dlouho na to, aby se projevilo dlouhodobé opotřebování.

Ale pořádnou zalátanou díru řekněme od té 20mm made in germany(MG? :lol: ) munice bych chtěl také vidět.


No ono jich bylo povice co se tak vraceli z Francie. Cetl jsem i asi o dalsich dvou pripadech mene znamych pilotu, kteri se vraceli s podobnym tuningem na svem SPitu zpet do Anglie :lol:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 7:51 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
313_Pycko píše:
čo ti ja mám dokazovať ? aký argument z americkej strany !!!!!

to si fakt padnutý na hlavu ? furt trepete o argumentoch a dôkazoch a vy máte čo ? vy nemusíte argumentovať ?

ako dnešné súdy :roll:

ak si obeť, alebo poškodený, si v hlavne aj prvý podozrivý!

a musíš sa brániť a dokazovať, že ti bola spôsobená škoda namiesto toho aby súd a vyšetrovatelia dokázali obvinenému vinu !

Postavené na hlavu, však ?


No jestli nechceš diskutovat, tak nediskutuj..a jestli chceš diskutovat tímhle tónem, tak tě prostě budu ignorovat, mně je to jedno :). Můžeš na oplátku ignorovat mě a já se z toho nesesypu :).

Ale k tématu: FF tady ukázal zazáplatovaná letadla a dopsal, že se s poškozeními vracela deně. To zanechává otázku: Jak dlouho je schopno létat letadlo, které je v polních podmínkách bez náhradních dílů denně poškozováno. A na otázku času mi tu nikdo neodpověděl. Celé SNP trvalo přibližně stejnou dobu, o jaké mi říkali, že odpovídá době použití jednoho draku letadla v bojových podmínkách - tedy 3 měsíce (Lavočky ale tak dlouho obklíčené asi nebyly). Počet vzletů, počet letových hodin, velké opravy a to, jestli byly vykonávány přímo na letišti, nebo někde mimo.

Citace:
Otto: Dodatek, mě už pneu bouchls ale kolo zůstalo a i tak to byl problém přejet z levého pruhu do pravého.
To nebyl dobrý příklad, ale zůstaňme u něj. Pneu dokážeš zalepit a něco s tím ještě odjedeš. křídlo taky dokážeš zazáplatovat a taky to něco odlítá. Příklad spit po přistání s dírou v křídle, kterou prolezl člověk (mechanik) zásah dostal nad Francií a doletěl do anglie. ten případ zkusím znovu dohledat, ale již si nepamatuji, kde jsem to četl.


Jako příklad to není úplně špatné..jen letadlo bez velké části křídla většinou spadne a auto do něčeho narazí. Křídlo je důležitou součástí letadla, které letadlo nese - v případě stíhačky musí ve vzduchu udržet obvykle 3 - 5 tun. No, dejme tomu, že křídlo je pro letadlo stejně důležité, jako kola pro auto: ale co když letadlo provede nějaký manévr pod přetížením třeba 8G? Tlaky vzrostou několikanásobně - takže co by udělalo auto, kdyby místo jedné tuny se na něj položilo tun třeba šest? Auto by udělalo křup :). Nové letadlo by křup neudělalo, ale mnohokrát opravované křídlo už by křup udělat mohlo a fííí, jsme bez křídel. A tedy v háji. Problém je v tom, že auto by křuplo i s novými koly, zatímco letadlo s novými křídly ne.
Ale spíš se na to podívejme jinak - opravil sis to kolo opravdu s tím, co dům dal, nebo jsi měl k dispozici sadu na lepení pneumatik - tedy v podstatě "Náhradní díly"?

Citace:
Hugo: No, díra od 20mm granátu, to je tak na odpis nebo na generální předělávku, ale díry po malých projektilech se snad jen zalepí. S tím naděláte povyku, to je hrozné, je jedno jestli máme pravdu, ale Fučida jí určitě nemá

Jak dlouho trvalo SNP? Ty lavočky tam asi nelétaly moc dlouho na to, aby se projevilo dlouhodobé opotřebování.


V případě, že je stroj zasahován zbraněmi malých ráží, je to stále jen otázka času, než míra poškození překoná únosná rizika a letadlo půjde na obdobnou opravu, jako po zásahu 20mm granátem. Co zásahy z 20tek? Němci používali docela rádi klasické polní 20mm flaky - to tím Lavočka nikdy nebyla zasažena? A pokud ano, jakým způsobem proběhla oprava? Velká záplata? Ponechání stroje na díly? Dodávka velkých náhradních dílů? Spousta otázek a žádné odpovědi.

Citace:
Oblak: zajímavé Fuči. Většina lidí argumentuje E. Brownem. Tu knihu jsem měl, byla mi zcizena. Byla zajímavá, ale nepreferuji jeden zdroj.


U jednoznačných věcí můžeš použít jeden zdroj - jedná se třeba o manuál k letadlu, nebo v tomto případě o postup startování motorů na Me 262 :). Jen teď nevim, jestli někde ten manuál mám, ale myslím, že jsem ho minimálně měl.

Citace:
Ta183 nebo další (1946) Messerschmity měly být mnohem modernější a pokrokovější. Schwalbe na mne působí jako "znouzectnost" konstrukce díky slabšímu výkonu motorů.

1) motory.....malá výdrž, nahodil jsi je v podstatě "když se jim chtělo"
2) aerodynamika - jasně, tam se nedá toho moc vytknout...
3) výzbroj - původně měla mít kanony s velikou ráží, ty pak byly vyměněny za 30tky..
4)kabina uprostřed trupu - v době vzniku třeba Heinkel měl kabinu vpředu u vstupu vzduchu, což považuji mnohem lepší než uprostřed...


Ta 183 je zajímavý počin, ale je o něm všeobecně známo, že v navrhované podobě by měl vážné problémy vůbec vzlétnout - chtělo by to ještě pár měsíců vývoje. Jako perspektivnější vidím Messerschmittův P.1011.

1) jak nahodil, když se jim chtělo? Byly sice celkově rozhodně nespolehlivé a jejich celková životnost byla mezi 10ti - 20ti hodinami, ale co jsem četl vzpomínky pilotů (JG7, JV44), tak se zase nestávalo, aby nějaké výraznější % strojů nedokázalo do akce vůbec odstartovat.

2) to je na letadlu docela důležité, nemyslíš? :). Me 262 nemá moc vhodně tvarovanou SOP a koncem války bylo dosaženo velmi dobrých výsledků s jiným typem překrytu kabiny.

3) četl jsem zmínky o MG 213 C, o Mk.213 C a o pár jiných laufech. Ale ta baterie Mk.108 se mi jeví jako dostatečně silná na cokoliv 10 let dopředu :).

4) tohle je už spíš věcí vkusu - z kabiny by mělo být hlavně dobře vidět a neměla by překážet nějakým dalším systémům. Me 262 byly projektovány s kabinou uprostřed - zatím jsem nikde nečetl, že by to někdo bral jako zápor téhle stíhačky.

Citace:
jinak je chvályhodně že se němcům podařilo nasadit v podstatě proudové stroje (262,163, 162) do výroby a na bojiště.

ano, P-80 měl problémy, stejně jako XP-59 a Gloster gobelin? nebo jak se jmenoval britský první prouďák...Někdy mi to připadá že si lidi myslí že němci byli jediní co vyvíjeli proudové motory....


Brown v souvislosti s Me 262 zmiňuje hlavně letadla, na kterých sám létal - Vampire a Meteor. Včetně velmi kratičkého porovnání letových vlastností, z nichž vychází vítězně válečné Me 262¨- Britové dosáhli stejné úrovně až po válce.

Citace:
Mno....víceméně čekám kdy se tu objeví BlueL, Pbarry (on tu ještě není???)

kdyby někdo je někdo chtěl přivolat, formulka je jednoduchá


Pbarry? Na co?

Citace:
ještě něco.

to nahazování motorů ve schwalbe není tak jednoduché jak ve šturmu. Většinou jsi nahodil jeden, druhému se moc nechtělo (murphy a jeho zákony)...také představa že ti teče z motoru z letadla nafta a ty sedíš v kokpitu a modlíš se "nahoď se, kur*a už chytni! je dobrý adrenalin. Pokud někdy bude BOB simulovat švalbínu a nějakým způsobem technickou nedokonalost jejich motorů, tak by to mohlo být zajímavé. Ale co člověk, to názor.


Právě proto jsem dával odkaz na Browna, kde je popisováno všechno od otevření palivových kohoutů až po přepnutí rafiky budíku z nízkých na vysoké otáčky motoru. Simulace nespolehlivosti je obtížná a vedlo by to k flejmům.

Citace:
Ad kosmonaut Remek - tento pán rozprodal a rozkradl hodně věcí z kbelského depozitáře, mimojiné celý motor z liberatora, P-47 atp.....známý tam v té době byl na vojně, všechny tyto prasárny viděl. nejsem na něj pyšný, spíše bych byl radši aby jsme neměli kosmonauta něž haj*la......


Neslyšel jsem to o něm, ale budiž, beru to jako názor :).

Citace:
ad křídlo u spita - ano, doletěly na základnu spity bez koncového oblouku s křidélkem....bohužel oleg má rád FW a nemá rád spity


Ahh..Flyboyův syndrom.
Někde jsem měl fotku (dokonce snad i barevnou), kde je vyfocen Fw 190 s křídlem uraženým až kus za křidélko (včetně). Takovýhle případů jsou ale na všech stranách fronty stovky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 7:59 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
sice tomu vůbec nerozumím ale nenasadili první vysavač na frontu pyckové
ps1: fuči promin ale tvou poslední slohovou práci jsem nečetl zítra doženu
ps2: navrhuji náš přesun pod vlákno jsem uplně blbej :oops:
ps3: jen pro porjádok

_________________
Obrázek


Naposledy upravil 313_123 dne čtv dub 26, 2007 8:02 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 8:00 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
k té F-15: to video už jsem někde viděl, je to docela zajímavý. Jen to lze těžko srovnávat s letadly z WWII. U F-15 vzniká podstatné % vztlaku nejen na křídlech, ale i na trupu. U WWII stíhaček ne.

Ale jako pěkný příklad toho, co se taky dá ještě přežít s dnešními letadly, je to super :).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 8:18 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 02, 2006 10:16 am
Příspěvky: 338
Jo, a kdyby jste viděli co se v moderní aviatice všechno dělá za prasárny pro vztlak, tomu se technika vztlaku WWII ani nepřibližuje.

Jinak s tím přetíženým křídlem nemáš tak docela pravdu, křídlo neudělá rup na základě špatného potahu, tyhle věci jsou záležitostí nosníku a ne potahu, i když při slušné rychlosti a pořádné zatáčce si dovedu představit, že sání na povrchu křídla by mohlo vytrhnout opravenou část potahu, to samé platí o vysoké rychlosti, prostě záplata odletí. Opět záleží ale kde ono místo je.

Potah se sice podílí na nosnosti křídla, dokonce jsou letadla, které většinu zatížení přenášejí potahem, ale 200mm díra v potahu na nosnosti mnoho nezmění, opět záleží kde.

Větší problém bych teda viděl v horší aerodynamice.

Přivolávání PB pomocí kouzelných slůvek? Jakože začnem nadávat Lionům do nacistů?

_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H

ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 24  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz