Vzhledem k tomu ze jsem chvili lital na BP a slysel jsem tam nektere jedince tvrdit ze v zivote nesednou do SPita, do Spita ktery vyleti ze zatacky s vyssi rychlosti nez vleti do ni, a ze by to mel Oleg okamzite spravit v pristim patchi, tak me to prinutilo se trochu podivat po datech. Vzhledem k tomu ze na mape byly IXc tak jsem se podival na tento typ.
Hm ted jsem si pohledal vykony motoru DB605A (pro 1.42ATA) a Merlin 63. No musim se se smat
Merlin 63 ma o 200kW vetsi vykon nez motor G2 na onen diskutabilni plnici tlak ktery vlastne nebyl povolen (az mnohem pozdeji).
Merlin 63 ma o 50kW nizsi vykon nez DB605AM (jestli to pisu spravne, ta verze DB605 co mela plnici tlak 1.7ATA a MW50)
Je zajimave jak nemecke ero vali ochotne do vertikaly z male rychlosti kdezto Spit ktery ma jen o "trochu" mensi vykon ne a ne jit za ni

a je zvlastni jak ochotne tento manevr zvlada G2.
Na snade je otazka hmotnosti.
No vzhledem k tomu ze jsem toto zohlednil, je pomer vahy ku vykonu lepsi ve prospech SpitaIX vs 109G2 (zhruba o jednu setinu G2 ma mensi vahu) a lepsi o jednu setinu ve prospech G14 (G14 pri skoro stejne vaze ma o 50kW vyssi vykon motoru s pouzitim MW50). Predpokladam ze DB605AM mela vetsina G14.
Pouzil jsem vahy pouzite v IL2 Compare 4.07m a skutecne vykony motoru z realnych dokumentu (protoze Oleg je nikde neuvadi kolik koni ma to ktere ero).
Asi tu funguji jine fyzikalni zakony pro Nemecka era a pro Britska, ale Spit by mel stracet energii o neco pomaleji nez G2 a to vyrazne bo je o 200kilo tezsi a v divu by se mel rozjet rychleji nez G2.Zatacka by mela byt lepsi (velice sporadicky tomu tak i je) vzhledem k pomeru hmotnosti ktera ve Sturmovi je a vykonum motoru ktere by meli odpovidat tem co jsou ve hre.
