No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pát dub 19, 2024 8:43 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 98 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: pon čer 02, 2008 9:23 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Jo, jasně, budu vozit, abych měl hodiny do instruktoráku...

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: ned čer 08, 2008 3:25 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Tak, včera mi byla po praktickém přezkoušení prodloužena kvalifikace GLD (plachťáky) do 31.12.2009...

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: pon čer 09, 2008 5:47 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 25, 2005 8:36 pm
Příspěvky: 1675
Bydliště: DKnL
gratulace :zupaa:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: pon čer 09, 2008 7:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 26, 2006 9:04 pm
Příspěvky: 1616
jj taky tak, gratuluju :wanadrink: :salut , ale to tě tu teď zase neuvidíme co?? :?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: úte čer 10, 2008 7:08 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
V tejdnu občas, soboty vůbec, neděle někdy. Záleží na počasí :D

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: pon čer 30, 2008 6:25 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
Tak som si v nedelu struhol jednu peknu rolu. :oh: :mrgreen:

Obrázek

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: pon čer 30, 2008 10:23 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
hezkýý


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: ned črc 06, 2008 9:47 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
No, neděle byla ne úplně dobrá - nejlepší výkon v našem AK asi 50 minut místně - bylo to nízko, slabý a spíš v čistym (aspoň u nás). Pole i výběr směru z fotky vypadá pěkně. Bylo to na vlek, nebo ste to rozebírali?

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: pon črc 14, 2008 9:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
Bolo to na vlek, ale v nasom AK nemame nic do pola, tak sme rozoberali.

He he:
Obrázek

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: stř črc 16, 2008 6:19 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Jéééééééé! Ten penál je krásnej! My máme jenom otevřenej patran (univerzál L13/VSO10/VT-16), takže každej vidí, že se nas tom veze éro.

Btw: Nepříjemná příhoda ze soustředění. Nad kopcema W-SSW letiště byla silná termika ale využitelná až tak od 400 m GND. V 11 místního času nám Pardubáci do telefonu povolili 2000 m GND jižně letiště na vlastní frekvenci až do západu slunce. Jejich MCTR totiž začíná 2 km severně od nás a MTMA maj až asi 15 km jižně od našeho letiště. No, podmínky ideální, takže sem se v 11:30 nakýbloval do Blaníka a udělal úkony. Blyo příšerný vedro, takže kabinu sem zavíral až když vlekař začal napánat. Kabina docvakla, lano se napnulo a z rádia slyšim vlekaře:
"5710 MQE slyšíme se?"
"Jo, 5, dávej."
"A hele, po vzletu pudem na Pardubice a zůstanem tam, jo?"
"Dobrá, pudu na Pardubice."

Po vzletu sme začali stoupat a já sem si naladil Pardubice MTWR na 121,25 MHz. Vlekař ohlásil, že je Z-226 s větroněm v aerovleku z Chrudimi a bude stoupat v okolí letiště do 1000 m GND. Oni mu to schválil a my sme pokračovali ve stoupání. Asi v 800 m sem se cuknul a poděkoval vlekařovi obvyklym "Emile, díky." a posadil sem to do zatáčky. Dal sem si 2 zatáčky na ustředění a začal sem hlásit:
"Pardubice věž, 5710, dobrý den."
"Dobrý den, 5710, dávejte pro Pardubice věž."
"Pardubice věž, 5710, já větroň L-13 po vypnutí z aerovleku nad letištěm Chrudim, výška 1100 m QNH a povolte termický let v prostoru jižně Chrudimi do výšky 2000 GND"
"5710, budete v TMA?"
"Pardubice věž, 5710, dle situace, pokusím se TMA opustit."
"5710, Pardubice věž, jak dlouho bude váš let bude trvat."
"Pardubice věž, 5710, očekávám přibližně 2 hodiny."
"A 5710, 2 hodiny se nepovolují, máme tu provoz 4x Z-142 v TMA. Držte se mimo TMA."
"Budu se držet mimo TMA, 5710."

Tak sem se rozhod, že teda zkusim nabrat vejšku na přeskok někam pod mraky. Ty se začaly objevovat SW letiště, asi 10 km daleko. Rozhod sem se, že eště něco vytočim. Udělal sem další 2 zatáčky, a když už sem chtěl zaklíčovat a zažádat si o povolení dotočit stoupák :D , ozvala se zase ta slečna z Pardubic:
"5710, Pardubice věž, leťte na Nasavrky a opuštění TMA oznamte."
"Oznámím opuštění TMA u Nasanrk, 5710."

V tu chvíli sem už tak trochu nevěděl, co mám dělat. Začlo to zavánět průserem, ale nešlo s tim nic dělat. Nasavrky sou 15 km SSE od letiště asi o 300 m vejš. Začal sem počítat a vyšlo mi, že když mám 1300 QNH, tak než tam doletim, budu mít tak 700, což je tam nějakejch 100 m nad zemí. Navíc tam hned za koncem TMa začíná prostor TRA52, kterej měli mít eště hodinu zabookovanej Gripeni z Čáslavi. Vydal sem se tam (do úplnýho modra a přes rovinu) s plánem opustit TMA a držet se pod tim TRA (5000 ft AMSL) v naději, že mi Termoska pomůže. A jak si tak kloužu, pozoruju vejškoměr, koukám kolem a snažim se něco najít podle země. Ha, tady bejvá okresní stoupák! Nic. Nevadí, tady bejvá druhej.. Zase nic! No, co se dalo dělat? 1000 QNH, vzhledem k znechucení a pravděpodobnosti nalítnutí stoupáku akorát na návrat. Otočil sem éro a letěl. Požádal sem si o povolení přechodu na vlastní frekvenci a přistání. To mi schválili, tak sem si naladil 122,6, zahlásil se do 2. zatáčky, pak po větru a přistál sem. Celej okruh pootevřený brzdy, ale klesání obvyklej 1 m/s. Přistál sem a šel sem za našim VLP, abych se poradil, co se v tu chvíli dalo dělat. Řek mi, že zkusit tam doletět a vrátit se :)
Ta slečna tam na věži asi neví nic o tom, co je to větroň. Neuměj se dohodnout, co nám vlastně povolej. Měla v prostoru 4x Z-142 a 2x Mi-2. Věděli to, ale povolili nám to, co řekli do telefonu 30 minut před startem. No, je to ta samá slečna, co nechala kamaráda s Ventusem vyčkávat severně Pardubic, aby o 10 km dál a o 300 m níž proletěl Eurostar. Byl sem hodně na*ranej, protože ten vlek trval 9 minut (po 60 Kč) a pobyl sem ve vzduchu asi 20 minut.

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: stř črc 16, 2008 9:06 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
Jo jo, skoda reci. Ale sa im moc necudujem, tym slecnam, maju z toho urcite stres tak zabudaju rozlisit L-13 od Z-142. Ero ako ero. 8)
To sa stava aj u nas, ze davaju vetronom obcas vyckavat, to potom nevies ci sa smiat, alebo plakat. :lol:

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: čtv črc 17, 2008 11:50 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Plakat, Nevo, plakat. Pak je tam další možnost - udělat si to po svym a doufat, že z toho nebude průšvih. Smát se můžeš, když ti po rádiu povolej FL 120, přestož nad FL 95 u nás musíš mít odpovídač a nad FL 100 kyslík. Po půl hodině mu to došlo a srazil mě na FL 95.

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: ned črc 20, 2008 8:06 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Tak sem splnil poslední podmínku pro získání odznaku FAI "D" :-) Cílový přelet na vzdálenost max. 50 km na trase Chrudim - Moravská Třebová za 3 hodiny 38 minut. Byl to boj. A docela mě mrzelo, že sem nevzal foťák, protože sem u Litomyšle točil v jednom stoupáku s deseti čápama.

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: ned zář 14, 2008 6:37 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Tak sem dneska byl na letišti (nečekaně) a byli tam paramuži a paraženy. Kamarád si šel dělat suchej nácvik do Brigadýra, tak sem si tam s nim sednul a zkoumal sem ten úžasnej stroj. Pak sem šel do baráku. Du si takle po tý trávě, procházim kolem prdlašoustů a najednou.. Pravej a nefalšovanej (E)CL_Buldok. Dneska absolvoval svoje první dva seskoky. Je to fakt nádhernej pohled, když se lajon snáší k zemi na šňůrách :twisted:

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: reálný polet
PříspěvekNapsal: pon zář 15, 2008 5:53 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 25, 2005 8:36 pm
Příspěvky: 1675
Bydliště: DKnL
:lol: :zupaa:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 98 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz