No, komentovat Numera nemá smysl, protože naše mozky pracují na tak neuvěřitelně odlišných principech, že bychom se neshodli. Jednoduše řečeno já nechápu jeho příspěvky, on by zřejmě nenašel nic rozumného v mých.
313_Ffajtl píše:
Kdyby byl tak dobrý jak všichni říkají, tak by je do kopru poslal všechny a nemusel by skákat.....
HOWGH

V první větě cítím trochu ironie, ale pravdou je, že za samotné sestřelení jsem si mohl z velké části sám. Letěl jsem s Cábou pomoct Bumíkovi, ale byli jsme daleko a neměli dostatečně výkonné stroje ani přehled o celkové situaci, abychom si mohli určovat podmínky. Nepřítel nás rychle přečíslil a v poměru 3 : 1 se v Bf 109 G-6 nedaly dělat žádné velké zázraky.
Citace:
313_Hidde: Ty, ale mna by aj tak zaujimalo, ako sa da prezit tolko vela misii. tss
Kde su tie vsetky lagy, stupidny AI winngman co ho nesere ze pristavas a stale sa drzi stebou fo fromacii, flaky co ti to poslu v 4km rovno do kabiny, pripadne ti urvu kridlo v 100m. Kde je toto vsetko ? Verim ze by sa mi tolko misii nepodarilo prezit ani keby som to nad letiskom otocil a znovu sadol, KUA. Ta neletam ja daco inuo? hmm
Lagy nemívám nikde, krom Leningradu. Nemám nijak zvlášť vysoko nastavené detaily, co jsem si všiml a vyčetl na AFW fóru, tak zapnutí pixel sheaderů na nVidiích způsobuje právě občasné nepříjemné zalagování, má sestava ale není dostatečně silná, abych je zaplé vůbec někdy měl

. Polovinu misí jsem sám hostoval, druhou polovinu Bumík sedící 20m na sever. Má to sice určitá rizika (například se jako host nemůžete odpojit, když vám někdo střílí na padák

), ale hodně se tím dají omezit právě lagy. S AI Wingmanem jsem letěl jen úplně zanedbatelné minimum misí (max. 3), největší počet jich na mém křídle odlétal jednoznačně Caba.
Věc přežívání ve flaku je víc o štěstí, než o rozumu, ale také o vyhýbání se zbytečným rizikům a jejich omezení na minimum, nelétat k nepřátelskému letišti, nemotat se nad nepřátelským kempem déle, než je pro stíhače nutné..
Citace:
313_Ffajtl: Hidde... on neplnil ukoly, wingmani zařvali, aby přežil, jen co to trochu koupil, zdekoval se domu... nelital jabo.. lital vysoko a jakmile neco videl ve stejnem levelu,... utikal...

FF, tady bych si dovolil oponovat proti všem bodům. Úkoly se mojí skupině dařilo úspěšně plnit obvykle v 60% případů, což je lehký nadprůměr, ale hlavně si cením minimálních ztrát, při kterých se to dařilo. Značně to bylo snižováno na hormaté mapě Kubáně - Ju 52 a Ju 87 startující a přistávající na jižních letištích s železnou pravidelností po startu a před přistáním končily právě na úbočích svahů. To bylo po těžké misi dost k vzteku

. Toliko k plnění úkolů.
Teď o zařvávání Wingmanů. Tady jsi hodně ujel. Drtivou většinu misí se mnou odlétal Cába, druhý největší počet mě kryl WildPig, třetí zřejmě Bumík a Pepan. S ostatními na svém levém křídle jsem odlétal už menší počet misí.. U Cáby si vybavuji tři KIA - poprvé při útoku na A20 dostal pk od střelce, podruhé při eskortě He 111 se srazil s Kobrou. Potřetí byl zastřelen na padáku stejně jako já. U WildPiga si vybavuji jedno KIA, když letěl na mém křídle a to v situaci, kdy ignoroval mé "Nelez do toho zasr*nýho HeadOnu" a srazil se s Jakem. Bumíka jsem neztratil nikdy. Celkově vzato byla pozice mého Rottenfliegera (=wingmana) - troufám si říci - v rámci letky jedna z vůbec nejbezpečnějších. Pepan měl KIA v poslední době více (teď si vybavím čtyři, 2x čistá letecká nekázeň a dajv doprdele, 1x totální kolaps trackiru, jednou si spletl kurz a dorazil místo k našemu k ruskému letišti. V posledních dvou zmíněných misích mi letěl přímo jako Rottenflieger, v prvních dvou zmíněných jsem ve vzduchu byl těsněji spojen s Cábou), dost mu komplikoval létání rozbitý TIR. FF, kolik wingmanů jsi ztratil za svých posledních 120 misí Ty?
K odlétání s poškozením - tady to přece nemůžeš s jistotou vědět, ne? Přežívat se nedá, když s polorozpadlým letadlem zkoušíš hrdinsky ještě někoho ulovit. Můžeš tomu ale věřit, nebo nemusíš - já až na na prosté výjimky nebyl vážněji poškozený. Vybavím si čtyři mise s těžším poškozením - na Kursku mě ztratil PB ve slunci a napadl mě jak, rozstřílel křídlo, vyrušil ovládání motoru a vyřadil jeden z kulometů. Skoro to neletělo, nezbylo, než oddajvovat k frontě, pak jsem znovu nastoupal a ještě i s poškozeným letadlem se dost hloupě zapojil do boje. Měl jsem štěstí, že jsem tuhle svojí pitomost přežil. Na další těžší (viditelné) poškození jsem musel čekat nějakých 30 misí. Při útoku na tanky jsem si zasekl klapky a to mě dostalo dost do problémů..no, to není poškození v pravém smyslu slova, ale se zaseklými klapkami jsem byl moc rád, že mě Cába tu Lavinu od zadku odehnal

. V tu chvíli jsem nadával střídavě na debilní klapky, na debilní Lavočku a na debilní trefu, když mi bouchla jen jedna T-34

. Další těžké poškození jsem nakoupil cca při 95ti odlétaných misích - útok na kemp. Zkusili jsme se dostat k cíli dřív než nepřítel, což se nám ale nepovedlo, můj Fw 190 byl obtěžkán bombou, takže to nebylo úplně nejrychlejší. Tak nějak jsem se trochu nahrbil za kniplem a ze dvou kiláků ve vzdálenosti asi 3 - 4km od cíle jsem to pustil dolů. Zavěsily se za mě dva Jaky, jeden se rychle odklonil, ale druhý se přiblížil a už všude kolem létaly trasírky. Pak začala přehradná palba z kempu, odhodil jsem bombu - zásah + série zásahů do mého stroje jak z Jaku, tak i z kempu. Nízko u země jsem odlétal dosti něšikovně na východ. Byl jsem tak poškozený, že jsem nebyl o moc rychlejší, než ten Jak, ale to už dorazil nějaký můj anděl strážný (nevím, kdo z mých pilotů to v tu chvíli byl), ale jakmile ho Jak viděl, tak se zdekoval. Kemp jsme úplně zničili a sundali i množství Jaků. Byla to dost adrenalinová mise. Další těžší poškození jsem obdržel až v Itálii, nejdříve v Fw 190 A-6 při souboji se Spitfiry (podcenil jsem riziko, nerozhledl se a ve chvíli, kdy jednomu po odpálení controls píšu své oblíbené frajerské "You are free, go home", tak jsem ji nakoupil od druhého Spitu. Přehlédl ho i Cába, ale pak mi toho zmetka odehnal od zadku a já ho poučil..a pak ještě jednoho

). V jedné ze zatím posledních misí mě zasáhl tvrdě Spitfire, ale ve vteřině ho rozpustil ve vzduchu Falkon. To jsou čtyři těžká poškození, která stála za zmínku. Vedle toho mě v jedné z prvních misí na okruhu před přistáním Jak ustřelil křídlo, tak jsem skákal

. Např. jsem ani jednou neměl olej na skle v Bf 109, nikdy ze mě neunikalo palivo.. jo teď jsem si ještě vzpoměl - v mé úplně první misi v Bf 109 G-2, to bylo ještě na Krymu, jsem to dost zle koupil od flaku do křídla, ale ještě to trochu letělo, tak jsem odstoupal do 3km a vydal se domů. Mise už byla stejně u konce.
JABO útoky: FF, oba létáme dlouho a oba létáme hodně dlouho jako stíhači. Oba dva známe své možnosti a oba víme, že naše práce je ve stíhačkách proti letadlům, kde dokážeme mnohem více, než průměrní stíhači, zatímco jako JABO žádné zázraky nepředvádíme (nebo alespoň já ne). Prostě jsme oba cennější jako cover JABO letadel, než obtěžkáni bombami. Přesto i já občas těch pár těch tanků zlikvidoval..v tom streaku to bylo cca 50 zničených pozemních cílů. Pokud mi to přišlo jako vhodné, vzal jsem bombu i pod svůj trup.
FF, neuvědomuji si jediný případ, kdy bych utíkal před nepřátelskou formací ve stejném levelu. Obvykle jsem se snažil naši formaci v danou chvíli vést takovým způsobem, abychom získali během merge alespoň nějakou převahu. Když to nevyšlo a nepřítel měl zjevnou výhodu, pak se nemělo cenu s Fw 190 točit na místě.
No toliko k reakcím. Ale přidám ještě svůj názor, proč se podaří udělat vyšší streak, než mají ostatní. Předně je potřeba mít štěstí. Dále je nezbytné přestat mluvit o výkonech jiných jako o cheatování a zamyslet se nad sebou samým, co mohu udělat proto, abych to překonal..nehledat černotu ve výkonech těch předemnou, ale hledat černotu v mých dosavadních výkonech. Nesmí se dělat chyby a je samozřejmě potřeba určitá porce leteckých zkušensotí.
Jenže to všechno je nanic, pokud nemáte kolem sebe neustále smečku 1stCL + (E)CL. Letět bok po boku s Rottenfliegerem od 1stCL je fantastické - Pepan na CW a Cába na AFW, to jsou prostě obrovské jistoty a celkově skvělí borci. Nejen mí Rottenfliegeři, celá letka nádherně funguje a spolupracuje a já mohu být jen hrdý na to, že stojím v jejím čele.
Salut 313,
uvidíme se nahoře
