No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pon dub 21, 2025 5:04 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2007 3:25 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2005 5:43 pm
Příspěvky: 1331
Blcu, Fuči tím chtěl jenom říct, že u LW pokud bylo letadlo poškozené hned spadlo. :D

_________________
Obrázek
Mě nemůžete vyděsit! Jsem zbabělec, mám strach pořád! A.Rimmer


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2007 3:41 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
má jinej mozek 8)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2007 3:54 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
Jak je známo Fuči, tak tyhle lavočky moc náhradních segmentů na polním letišti Zolná, nebo Tri Duby neměly....

Proto se záplatovalo, tmelilo atd.... pokusím se pohledat nějaký detail...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2007 4:36 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
Ano, Fuči máš pravdu. V podstatě všichni LW zoomovali, takže se je v podstatě nedalo sestřelit. jenže díky tomu že volně lovili, tak byli v pěkné rejži. Díky tomu je svazy B-17 z jedné strany a Il-2 a v roce 45 IL-10 totálně rozebraly.

Jenom hlupák se nechá zatáhnout do manévrového boje na zoomerském letadle. Ale také musí počítat s tím že prohraje válku, pokud bude jako jistý nejmenovaný pilot v 9 km krýt letadla co letí u země....

ad lavočky a SNP - bylo to výborné, jak se jim naši dostali do týla. udělali tam kus práce. A nebylo náhradních dílů, tak se používalo co šlo. A LW na tom byla sice dobře na konci války s letadly (těch bylo dost) ale nebylo co do nich nalít ani kdo by v nich létal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2007 5:19 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
Ale nééé , já to nemyslím tak zle, ale jen mně udivuje ten jeho zápal k nadřazenosti německé techniky a vůbec. Ještě sem to ani nezačal číst a už sem přesně odhadl, že tam zas bude něco vo tom, jak je ta německá technika a volks úber. Je fakt, že byly německé stroje lepší, ale furt to tlačit fšude ...
Se mi zdá že ses měl narodit více na západ :D

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2007 6:05 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
To je fuk. Je to simulátor, pokud se šturm dostal tak daleko že je schopen "věrně" modelovat letadla, měl by simulovat i počty. Až nás bude 10 na 1 tak si do toho jak 9 z roku 43 v roce 45 klidně vlezu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 4:12 am 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
tady je nějaká protiFučidovská nálada či co? :D

Vždyť já jen reaguji na tuto větu, kterou napsal sám FF:
Citace:
Lavočky si nosily průstřely denně a byly denně umývány deštěm, rosou a ranní mlhou....


To mi přišlo jako nesmysl. Mohu kontrovat pouze tím, že německá stíhací letadla si rozhodně denně poškození domů nevozila - jenže to nebylo tím, že by byla německá. Tohle je prostě fakt. Vycházím z různých deníků (předpokládám, že FF to s tím "denním poškozením" trochu přehnal, aby to vyznělo lépe). A pokud už k poškození došlo, tak letadlo nouzově přistálo a muselo být převezeno obvykle ke generální opravě, nebo sešrotováno. Pokud poškození nebylo tak závažné a stroj přistál na letišti na vlastní kola, pak došlo k prohození poškozené části za novou, případně ke komplexnější opravě stávající části. Koneckonců záplaty na duralovém plechu ani nejsou dost dobře možné, rozku*vila by se aerodynamika a ani pevnost by nebyla úplně ok.

Btw: Životnost Lavočky, resp. letadel z překližky byla údajně pouze 3 měsíce - za tu dobu došlo k výraznému znehodnocení a zkroucení jinak kvalitního povrchu stroje - právě vlivem povětrnostních podmínek. Ale to je jen takový OT, který mě teď napadl, abyste mohli říkat, jak děsně proněmecký a protiruský jsem :)).

Citace:
V podstatě všichni LW zoomovali, takže se je v podstatě nedalo sestřelit. jenže díky tomu že volně lovili, tak byli v pěkné rejži. Díky tomu je svazy B-17 z jedné strany a Il-2 a v roce 45 IL-10 totálně rozebraly.


Oblaku, jen jedna věta, kterou jsi tady napsal, je pravdivá.
- zdaleka ne všichni piloti Luftwaffe zoomovali.
- nebyli v rejži kvůli zoomování, ale kvůli jiným důvodům, z nichž nejdůležitější byl nízký počet a taktická nepřipravenost na určité eventuality války (viz. boj s B17/B24).
- IL-2 a IL-10 (IL-10 ???) nerozebraly stíhače Luftwaffe. Jagdwaffe na východní frontě skutečnou fatální porážku neutrpěla. Wehrmacht ano, Waffen-SS ano. Jagdwaffe ne.
- B17 - tady máš pravdu. Svazy B17, resp. stíhači, stály za koncem většiny Luftwaffe krom několika málo jednotek, které až do konce války zůstaly na východě (což je v podstatě pouze I. a II./JG54).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 7:00 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
jediné dobré německé letadlo bylo to co ppřistálo v anglii
jediný dobrý pilot byl ten co ho pilotoval
a uvědoměle se odebral spitovat své svědomý do canady

ten zbytek se nechal převálcovat naší hrdinnou rudou armádou
za značného přicmrndávání ostatních spojenců
boužel udělali naši drazí soudruzy chybu že neposunuly hranice německa
daleko daleko dále na západ i pro samontné němce by to bylo lepší
uznej sám
foneticky: nordsýundrvasrdojčlant

tet vážně fuči:
neber tak moc vážně co si kde přečteš ona ta realita byla většinou trochu jiná
měl jsem za svůj krátký život možnost mluvit s veterány z obou stran fronty piloty, pěšáky, vězni
je to sice osobní pohled ale je (aspon si myslím) reálnější než práce vědátorů od stolu
pokud s těma lidma jseš čtrnáct dní v jedný cimře dvanáct i více hodin denně začnete se bavit o věcech které jsou jinak nezveřejnitelné
nebo se za něco stydí nebo žijí v přesvědčení že to nikoho nezajímá

pokud chceš můžem se o tom ale dohadovat jinde
válečné knížky co u nás vyšli mám přelouskané téměř všechny tet se chystám na JG 26 takže o té zatím ne - neboj nebudu provokovat
čistě na vědecké úrovni
ps: kontaktuj kopmana at ti dá přístup na vlákno o alanovy
velice bych uvítal tvoji účast na tomto snažení

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 7:31 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
1stCL/Fucida píše:
Koneckonců záplaty na duralovém plechu ani nejsou dost dobře možné, rozku*vila by se aerodynamika a ani pevnost by nebyla úplně ok.
No, to není tak úplně pravda... Jak příklad z praxe nám poslouží L-13 Blaník OK-2704, co je v Český Lípě. Bejval v Chrudimi, tak vim, že má na pravym boku pod kabinou záplatu 10x20cm a lítá stejně blbě jako OK-5710 po GO ;-)

Citace:
- zdaleka ne všichni piloti Luftwaffe zoomovali.
Ano, tady má Fuči pravdu. Někteří létali například Storcha, nebo Ju-88 :lol:

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 8:57 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
313_Sheddan píše:
1stCL/Fucida píše:
Koneckonců záplaty na duralovém plechu ani nejsou dost dobře možné, rozku*vila by se aerodynamika a ani pevnost by nebyla úplně ok.
No, to není tak úplně pravda... Jak příklad z praxe nám poslouží L-13 Blaník OK-2704, co je v Český Lípě. Bejval v Chrudimi, tak vim, že má na pravym boku pod kabinou záplatu 10x20cm a lítá stejně blbě jako OK-5710 po GO ;-)

Citace:
- zdaleka ne všichni piloti Luftwaffe zoomovali.
Ano, tady má Fuči pravdu. Někteří létali například Storcha, nebo Ju-88 :lol:


tady se musím fučidy zastat - má pravdu
těkteří němečtí piloti preferovaly manévrovací boj
jako někteří spojenečtí zoomovali

jenže on takový manévrovací boj nebyl taková sranda jako v našem šturmoj
to nebylo s jedním prstem v nose
v druhý joy a kroutíme a kroutíme
vona to byla pěkná makačka
ted nevím jestli uvedu správné jméno ale pro pochopení stačí
hartman zoomoval jeho kolega který se vyznačoval velkou fyzickou silou
a robustní postavou preferoval mánevrovací boj

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 9:14 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Jasný, numero. I s Fw-190 se dá kroutit, když víš, jak na to. To bylo spíš kvůli tomu, že psal, že je tu protifučidovská nálada. Sem mu chtěl udělat radost ;-)

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 9:28 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
313_Sheddan píše:
Jasný, numero. I s Fw-190 se dá kroutit, když víš, jak na to. To bylo spíš kvůli tomu, že psal, že je tu protifučidovská nálada. Sem mu chtěl udělat radost ;-)


já jsem proti němu furt už ze zásady :wink:
jak ho uvidím tak ho vulchnu

heslo dne: vulchujte liony

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 9:33 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
Fuči, zkus si přečíst První Doma prosím.....

Tam toho je napsáno dost a dost.

Pokud si myslíš, že není možné si vozit denně prustřely, tak věz, že hlavním úkolem povstaleckých lavoček bylo neustálé útočení na pozemní cíle Wehrmachtu a podpora československé paradesantní brigády při bojích.

Apropo, trefit i ze samopalu lavočku letící v 5-ti, nebo 10-ti metrech nad zemí není žáden problém, pokud jsi v dobrém střeleckém úhlu. Nemluva taky o tom, že na lavočky střílel i jeden američan na P51, skoro denně nějaký Ota z Ju88, Ju87 nebo Storcha.

Už vidím, že když měli rusové problémy vozit na Tri Duby benzín, střelivo atd, že byli schopni vozit fůru náhradních dílů. Skoro všechno tam mechanici dělali ručně, a když měli možnost, tak byli rádi, pokud rusové přivezli čátsti motoru atd.... Samozřejmě, že nějaké díly být musely, hlavně ty, z rozbitých lavoček třeba po nouzovém přistání na Zolné, nebo zničených bombardováním 1. perutě na Troch Duboch.

Já nevím jak ty Fuči, ale operovat měsíce v týlu nepřítele obklíčen zhruba ve 100km radiusu, odkud třeba nebude možno uniknout, kvůli zormáčenému terénu, dešti, ranním mlhám, velkou hustou oblačností.

A propo, hned první den, co přistáli, domluvili útok na Piešťany a pěkně tam pocuchali aviatiku.....

Prostě si to přečti, ať mě pořád nemáš za blázna ok?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 10:53 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2005 5:43 pm
Příspěvky: 1331
Ono jak těch knížek člověk čte víc, tak stejně přijde na to, že nejlepší jsou ty, které napsal samotný účastník těch událostí, i když tam jsou třeba blbosti. Když to někdo převypráví, už to nemá tu správnou atmosféru. Nehledě na to, že ty často memoárové knížky bývají napsány v době studené války a propaganda plní svůj účel.

Jo a někdo kdo nečet ani Velký cirkus, ten by se vůbec neměl pouštět do nějakých debat o létání ve druhé světové. Nic proti Fuči. :D

_________________
Obrázek
Mě nemůžete vyděsit! Jsem zbabělec, mám strach pořád! A.Rimmer


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř dub 25, 2007 12:31 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
Knihy od pilotů je třeba až na výjimky brát s obrovským nadhledem. Takhle bychom třeba po přečtení Lipferta mohli tvrdit, že nejlépe točící letadlo je Bf 109 G-6 s Mk.108 a že ti, co zoomovali byli exoty, jichž bylo zanedbatelné minimum. Stejně tak bychom se mohli domnívat, že Luftwaffe měla velmi primitivní způsob boje s Viermoty :). Ona ho sie měla primitivní, ale ne zase až tak moc, jak to popisuje Lipfert.
Knížky od Fajtla jsou sice moc hezky čtivé, ale opět v nich najdete docela dost věcí, které tak nějak do celkové skládačky války nezapadají. Je to subjektivní a autor se o objektivitu ani nijak výrazně nesnaží. Proto když si chci něco přečíst o západních stíhačích a chci zůstat u autora z české kotliny, pak jako mnohem cennější bernou minci vemu Rajlicha, který je historik a dokáže se povznést nad předsudky a vše pojmout víceméně objektivně. Pokud jde o samotné piloty, tak o naprostou objektivitu se snažil třeba Priller, ve své JG26, tam je pár velmi cenných údajů - z pozice komodora a poté inspektora stíhačů měl dostatečný přehled a přísun informací. Navíc si dal tu práci, že než někde něco napsal, tak se mrknul do archivů RAF, což je základem literatury faktu - porovnávání informací obou stran. Ale Priller je dost velká výjimka..nevybavím si teď žádného jiného pilota, který by se pokusil o podobný kousek (no, na druhou stranu ta jeho knížka o JG26 je z dnešního hlediska už překonaná..).

Oblak - k poškození duralového povrchu letadla:
Vzít Blaníka jako příklad není úplně vhodné, protože ten oproti čtyřtunovému letadlu schopnému vyvinout rychlost k 1000km/h, není vystaven v podstatě žádnému namáhání - jen si tak klouže vzduchem (Fw 190 byly testovány na 11 G, dokázaly vydržet i o něco málo více, pochybuji, že by toto vydržel i upravený akro Blaník, ale můžeš mě vyvést z omylu). Navíc na trupu má potah jen minimální pevnostní a nosnou funkci (dalo by se říci že je zanedbatelná) a plní pouze funkci aerodynamickou. Ztráta potahu na trupu není nijak fatální poškození, je to vidět z mnoha fotografií. I třeba 10% poškození na křídle v porovnání s poškozením trupu by mohlo vést ke zřícení stroje.

FF: - nejsi z těch, co by si cucali věci přímo z prstu, takže když něco napíšeš, tak to beru jako fakt, který odněkud máš. V tuhle chvíli pro mě není důležité si celou knížku přečíst, stačí, že jsi ji četl ty a podáš mi z ní ucelené informace (stejně jako není třeba, aby jsi četl 800 stránek deníku JG26).
Pokud se dočtu v knížce nějakého pilota o něčem, co mi nesedí do současné skládačky v mé hlavě (jako třeba poškození letadla téměř po každém letu), tak se vydám hledat zprávy technických důstojníků o přejímkách letadel, jak to skutečně s tím častým poškozováním bylo. Problém je, že sovětské archivy jsou myslím stále uzamčené.
Pokud by si letadlo mělo každý den odnášet poškození z boje, pak jsem přesvědčen, že by tento stroj byl do měsíce nepoužitelný (strukturální pevnost by klesala).
No a k zásobování: když dovezeš nové součástky pro motor, tak by nemusel být problém dovážet ani nová křídla. Drak letounu je věc lehoulinká, navíc křídlo je v trupu zásobovacího stroje skladné. Máš nějaké informace, kolik hodin měly tyto Lavočky vlastně nalétáno a jak u nich probíhal servis? Jestli odlétaly z "kotle" na generální opravy motoru (v Luftwaffe jak pro DB 60x, tak pro BMW 801 po 100 hodinách)..atd.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz