1stCL/Fucida píše:
FF, výborně, konečně nějaké použitelné informace. Z výpisu vyplývá, že cca 5 strojů bylo zničených (možná část z toho taky nouzově sedla), další dva nouzově přistály, to je 22 - 7 = 15. Pluk odlétal s 11ti stroji. Je tedy zjevné, že další čtyři stroje buď byly neustálým létáním tak opotřebovány, že nebylo možné je dále používat - a pravděpodobně stroje po nouzových přistáních i tyto 4 stroje byly použity jako zdroj náhradních dílů pro další letadla. Síla pluku tedy za měsíc klesla na polovinu. Nevíš ještě za jak dlouho po návratu dostal pluk nová letadla?
Zničených zmiňovaných 5 strojů zůstalo v poli, 2 nouzáky znamenaly konec lavoček, protože byly na padrť.
Poslední 4 zmiňované stroje:
2 stroje zničeny útokem luftwaffe na letiště Tri Duby, následně postavené na letištní plochu jako klamné cíle. Jedna lavočka byla po prvních dnech použita jako zdroj náhradních dílů, protože měla rozstřílený motor, hydrauliku a olejové potrubí. Je zázrak, že s tím Hlučka vůbec doletěl domů a sednul
poslední, tedy 4-tý stroj byl připraven k odletu, ale na neštěstí při pojíždění druhé skupiny se lavočka v blátivém terénu zabořila a utrhla podvozkovou nohu a byla se všemi ostatními letadly včetně všech neletuschopných zapálena při ústupu.
11 odletělo pryč, ve 3 skupinách podle libosti místa určení a jen 5 z nich přistálo na letišti na Ukraině. Zbytek posedal v pořádku do polí maďarska a rumunska, odkud byly vyslány na základnu určenou velením stíhacího pluku cca po 3 dnech.
Náhradní stroje a další československé přeškolené piloty obdržel stíhací pluk postupně do 5-ti týdnů, kde se jejich řady rozrostly na 34ks. letadel typu La5FN....