No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pon dub 21, 2025 1:51 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 8:25 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 05, 2005 4:45 pm
Příspěvky: 1257
313_123 píše:
sice tomu vůbec nerozumím ale nenasadili první vysavač na frontu pyckové



týmto si ma numero nasral :!: :!: :!:

to malo ostať v tajnosti :!:

_________________
Mária bohová... Prišla som z RUSKA a som tu na ROMBARDII už asi dlho, lebo Ffajtlovi jebe ale má admin práva, tak to stále zakrýva PS: Pán malomocný..... ROFL


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 8:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
313_Hugo píše:
Jo, a kdyby jste viděli co se v moderní aviatice všechno dělá za prasárny pro vztlak, tomu se technika vztlaku WWII ani nepřibližuje.

Jinak s tím přetíženým křídlem nemáš tak docela pravdu, křídlo neudělá rup na základě špatného potahu, tyhle věci jsou záležitostí nosníku a ne potahu, i když při slušné rychlosti a pořádné zatáčce si dovedu představit, že sání na povrchu křídla by mohlo vytrhnout opravenou část potahu, to samé platí o vysoké rychlosti, prostě záplata odletí. Opět záleží ale kde ono místo je.

Potah se sice podílí na nosnosti křídla, dokonce jsou letadla, které většinu zatížení přenášejí potahem, ale 200mm díra v potahu na nosnosti mnoho nezmění, opět záleží kde.

Větší problém bych teda viděl v horší aerodynamice.

Přivolávání PB pomocí kouzelných slůvek? Jakože začnem nadávat Lionům do nacistů?


ježiši a voni nejsou jo :shock:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv dub 26, 2007 10:15 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 26, 2006 9:04 pm
Příspěvky: 1616
:eee: No fuči, pokud píchnu ( jeden průstřel potahu) , tak mi stačí sada na lepení pneumatik a jedu dál s větším ryzikem bouchnutí pneu, pokud bouchnu pneu (zásah 20mm do křídla a křídlo drží), nestačí mi sada na lepení, ale musím vymněnit celé pneu (část či celé křídlo), pokud urvu kolo jsem mrtvej (většinou) stejně, jako u křídla u letadla. :booze: Oháníš se Gčkama. já se oženu 160km v hodině v rovině, kdy jsem měl štěstí a zvládl jsem to. Ale co kdyby to bylo ve 200, nebo v zatáčce (kde také působí nějaké to G, sic daleko méně)??? Co kdyby to bylo jen poškození závěsu kola, které by způsobilo jeho odlétnutí??? :oh:

Zapřemýšlej o tom. Malé dirky z ráže 9mm dokáže zručný mechanik "zalátat, tak, že ty, jako pilot, vůbec nepoznáš, že se něco děje, stejně, jako u píchlé pneu. Ráži 20mm už poznáš a budeš rád, když to přežiješ ( bouchlá pneu). atd. Jo a zásah konstrukce?? sice to není stejné jako na silnici ( nestřílím po ostatních), ale dá se to srovnat se skrytou vadou. :twisted:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 2:06 am 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
Otto:). Auto se stíhačkou prostě srovnávat nelze. Kolo auta můžeš dost dobře srovnávat s kolem stíhačky, ale ne s křídlem - křídlo je prostě křídlo. Může být samonosné, může být vyztužené..je to jedno, ale vždy to bude křídlo. To funguje úplně jinak a působí na něj jiné síly a jiným směrem a navíc se značně mění v průběhu letu. Stejně jako kolo - i křídlo můžeš zazáplatovat (v podstatě můžeš záplatovat cokoliv..). Koneckonců jsem ty samotné záplaty z principu ani nezpochybňoval (jen jsem žádal nějaké fotografie, abych si je dal do osobního archivu..ale ty mi FF časem sežene).

Otázka spíše je, jak moc šlo o provizorní řešení a kolik takovýhle záplat na letadle mohlo být. Jistě se shodneme na tom, že křídlo zazáplatované z 50% už nebude pořádně fungovat :). I když zajímavější je pro mě ta druhá otázka týkající se údržby celkové - motorů a tak. Všeobecně jak to bylo u VVS. RAF vím, USAAF na tom bude podobně, Luftwaffe taky znám. Z největších evropských letectev zbývá už jen VVS :).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 8:36 am 
Offline

Registrován: pon pro 19, 2005 10:35 am
Příspěvky: 103
Klid, žadný kouzelný slovíčka volat nemusíte. Víme o vás 8)

Zkrátka už oblakovi chybim a i on mi chybí :D

_________________
"Jsem vždy nejvýš ze všech. A jestliže musím letět nízko, ať už z donucení nebo z nepozornosti, pak jsem nejrychlejší ze všech!"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 9:02 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 26, 2006 9:04 pm
Příspěvky: 1616
fuči přirovnání auto - letadlo bylo tvoje, já jsem se jenom snažil ti ho vyvrátit, protože auto bez dveří srovnávat s letadlem bez křídla je docela hukot :wink:

později se mi to začalo líbit více. principielně je to velmi podobné, ačkoliv let letadla a jízda autem je opravdu něco jiného a obé pracuje na jinném fyzikálním základu.

Auto má kola (respektive celý podvozek), a ta jej drží na silnici, teda občas.
Letadlo má křídla a ty jej "drží" ve vzduchu, teda občas a chvíli.
obé se dá charakterizovat jao nosný prvek a obé má spoustu různých variací konstrukce. u obého si udělám malou opravu na koleni, ale do větších se radši nepouštím (tedy já osobně a vijma renovace mé staré škody felicie 1959).

add podvozek u letadla: to je věc, kterou letadlo k létání přímo nepotřebuje. je to jen doplněk, aby mohlo odstartovat a přistát. obdobně jako auto nepotřebuje k jízdě aerodynamické prvky, jako spojlery apod. ty jsou mimo jiné kůli tomu, aby to auto při vysoké rychlosti, obdobně jako letadlo nevzlétlo.
:twisted:

Ale asi se tedy dohodnem, že ty auta sem tahat už nebudem viď. :yeah:
Vrátíme se k záplatám. taky něco zkusím najít.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 10:23 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
1. samostatný stíhací letecký pluk SSSR vznikl 3. července 1944 na letišti Kubinka v tehdejším SSSR. Velitelem byl ustanoven kpt. František Fajtl. Po zahájení SNP se pluk presunul 17. září 1944 na polní letiště Zolná u Zvolena (později působil též z letiště Tri Duby). Pluk disponoval 22 sovětskými stíhacími letouny Lavočkin La-5FN.

Letci z obou zmíněných letišť v průběhu svého nasazení plnili stíhací, bombardovací, přepadové a průzkumné úlohy. Do 25. října 1944, kdy se pluk s 11 letuschopnými stroji vrátil zpět na území kontorlované Sovětskou armádou, uskutečnili jeho letci 566 bojových letů v trvání 383 operačních hodin, zaznamenali celkem 9 jistě a 3 pravděpodobně sestřelené nepřátelské stroje, 7 letounů je nárokováno jako poškozených. 10 německých letounů zničili na zemi a asi dalších 14 pravděpodobně zničili. Dále si na své konto pluk připsal 77 nákladních a 14 osobních automobilů, 3 dělostřelecké a 3 minometné baterie, 2 tanky, 1 obrněný vůz a 3 lokomotivy.

Nejúspěšnějším pilotem pluku se v rámci SNP stal ppor. Leopold Šrom s 5 jistými a 1 pravděpodobným sestřelem a 3 letouny zničenými na zemi.

Při útocích na pozemní cíle zahynuli ppor. F. Vaculík, ppor. B. Mráz,
a ppor. T. Motyčka, jeden pilot utrpěl těžké zranění a jeden byl hlášen jako nezvěstný. 2 piloti utrpěli zranění při nouzovém přistání a havárii. Po ústupu zbytku pluku zahynuli v pozemních a partyzánských bojích por. R. Borovec, ppor. Medveděv a staršina Šapošnikov.

Fotky hledám!

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 11:34 am 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
313_Otto píše:
fuči přirovnání auto - letadlo bylo tvoje, já jsem se jenom snažil ti ho vyvrátit, protože auto bez dveří srovnávat s letadlem bez křídla je docela hukot :wink:
.
.
.
Ale asi se tedy dohodnem, že ty auta sem tahat už nebudem viď. :yeah:
Vrátíme se k záplatám. taky něco zkusím najít.


Ano, celou dobu se snažím diskusi na téma auto vs. letadlo trochu utlumit. Koneckonců já s ní nezačal, ale to sis asi neuvědomil, co? První, kdo tady začal mluvit o nějakých dveřích od auta byl Blc: čt duben 26, 2007 2:55 pm

FF, výborně, konečně nějaké použitelné informace. Z výpisu vyplývá, že cca 5 strojů bylo zničených (možná část z toho taky nouzově sedla), další dva nouzově přistály, to je 22 - 7 = 15. Pluk odlétal s 11ti stroji. Je tedy zjevné, že další čtyři stroje buď byly neustálým létáním tak opotřebovány, že nebylo možné je dále používat - a pravděpodobně stroje po nouzových přistáních i tyto 4 stroje byly použity jako zdroj náhradních dílů pro další letadla. Síla pluku tedy za měsíc klesla na polovinu. Nevíš ještě za jak dlouho po návratu dostal pluk nová letadla?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 1:16 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
1stCL/Fucida píše:
Jenže letadlo představuje v každém období jakýsi vrchol pohybujících se prostředků a když pomineme Blaníky a další (aerokluby mají často letadla v příšerném stavu..), tak ho nelze pořád dokola opravovat stylem "udělej si sám" - místo pojistky do něj dávat drátky, místo hadiček kusy rákosu, zaseklý píst jen tak odbouchnout kladivem a prasklé těsnění nahradit kusem starého hadru.
Myslíš, že typická aeroklubová Z226 je v horšim technickym stavu, než La-5FN na Slovensku? :-D Kolik lidí dává Trenérovi tak zabrat, jako třeba zmiňovanej Polda Šrom, když lítal 400 s podvozkem venku? Kolik aeroklubovejch letadel stojí na dešti? Z kolika aeroklubovejch teče olej? Do kolika se leje horší benzín, než je v příručce? Kolik aeroklubovejch letadel má záplatu? :-) Éra v horšim stavu, než stíhačku VVS hledej v oboru FAA, čili mezi ULL, tralalajtama, úlala a podobně. Půlka z nich je stavěná doma v garáži a půlka z nich neprochází prohlídkama. Ale FAA a aerokluby spadající pod AeČR, to je něco jinýho. Btw: Už lítáš?

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 1:22 pm 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
kdybych napsal, že stíhací stroj VVS je v horším stavu, než letadla aeroklubu, tak mě tady polovina vaší perutě rozebere zaživa :). Bude záležet na konkrétním letadle..u nás na letišti jsem viděl občas opravdu zajímavý kousky, do kterých jsem si bál i sednout :). Ale to ještě neni nejhorší - nejhůř na tom byl jeden Čmelák, na kterého jsem narazil nevím kde :). Prej to opravdu létalo, ale na první pohled to vypadalo, že je tam jen na náhradní díly..byl to skoro vrak. Já momentálně IRL nelétám, protože došly money :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 1:24 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
1stCL/Fucida píše:
Já momentálně IRL nelétám, protože došly money :)
Vítej do klubu! :-)

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 1:54 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 6:41 am
Příspěvky: 1846
1stCL/Fucida píše:
FF, výborně, konečně nějaké použitelné informace. Z výpisu vyplývá, že cca 5 strojů bylo zničených (možná část z toho taky nouzově sedla), další dva nouzově přistály, to je 22 - 7 = 15. Pluk odlétal s 11ti stroji. Je tedy zjevné, že další čtyři stroje buď byly neustálým létáním tak opotřebovány, že nebylo možné je dále používat - a pravděpodobně stroje po nouzových přistáních i tyto 4 stroje byly použity jako zdroj náhradních dílů pro další letadla. Síla pluku tedy za měsíc klesla na polovinu. Nevíš ještě za jak dlouho po návratu dostal pluk nová letadla?


Zničených zmiňovaných 5 strojů zůstalo v poli, 2 nouzáky znamenaly konec lavoček, protože byly na padrť.

Poslední 4 zmiňované stroje:

2 stroje zničeny útokem luftwaffe na letiště Tri Duby, následně postavené na letištní plochu jako klamné cíle. Jedna lavočka byla po prvních dnech použita jako zdroj náhradních dílů, protože měla rozstřílený motor, hydrauliku a olejové potrubí. Je zázrak, že s tím Hlučka vůbec doletěl domů a sednul

poslední, tedy 4-tý stroj byl připraven k odletu, ale na neštěstí při pojíždění druhé skupiny se lavočka v blátivém terénu zabořila a utrhla podvozkovou nohu a byla se všemi ostatními letadly včetně všech neletuschopných zapálena při ústupu.

11 odletělo pryč, ve 3 skupinách podle libosti místa určení a jen 5 z nich přistálo na letišti na Ukraině. Zbytek posedal v pořádku do polí maďarska a rumunska, odkud byly vyslány na základnu určenou velením stíhacího pluku cca po 3 dnech.

Náhradní stroje a další československé přeškolené piloty obdržel stíhací pluk postupně do 5-ti týdnů, kde se jejich řady rozrostly na 34ks. letadel typu La5FN....

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 2:35 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
Z jiného fóra (pozemní technika)

"V první skupině jsou hráči, kteří hledají v těchto hrách zábavu, rádi změří své síly s ostatními pomocí PBEM, a nějak výrazně se nezatěžují tím, zda Tiger má v OOB správné sklony a tloušťky pancíře. V této skupině existují i hráči, kteří se snaží pomocí různých Setup Guidelines a Historical Setup Guidelines nakupovat formace jednotek, které odpovídají v hrubých rysech historii.

Do druhé, méně početné skupiny, patří hráči, kteří také hrají pro zábavu a rádi se utkají se soupeři na síti, ale navíc vyžadují od válečných her naprostou přesnost v sebemenších detailech, a téměř fyzicky trpí, pokud narazí ve hře na jakoukoliv nepřesnost."

Ty Fuči patříš do druhé skupiny. Tak už na to kašleme a jdeme raději na pivko ... no néééééééé ??? :D :wink:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát dub 27, 2007 4:34 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 02, 2006 10:16 am
Příspěvky: 338
To já su asi taky druhá skupina, viz. P38 v il2 a 24 stránek argumentací na jiném nejmenovaném, ale všemi známém fóru.

No včera jsem myslel, že Němci přešli na způsob boje japonců v džungli. Furt po mých pěšáčcích někdo střílel z děla a já nevěděl odkud a když se skrz boccage proplížil jeden panther za zády mých yankees a začal je masírovat, tak jsem si říkal, že budu muset napsat asi hodně dopisů matkám do států, začínajících slovy: "Padl jako hrdina, když si během prohlížení si sprostých obrázků z Francie nevšiml německého pásu, který se převalil přes jeho záda."

Už vím, co to boccage znamená. Všechno podminované, nepřehledné, samý bunkr, sniper a naštvaný farmář, když mu vlezete přes plot na zahrádku. A když po boji se snipery, kulomety, minami a zemědělci, poté, co jste odepsali polovinu techniky, která uvízla v kdovívjakém hnojišti nebo byla terminována nějakým pošukem s panzerschrekem dorazíte na místo, tak se odněkud vynoří tiger rozežene celou rotu rangers a zastaví se na vítězném místě. Naštěstí dojel na počet, obsadil jsem mu jiné místo a zatímco odjel, jsem posbíral zbytky těch flákačů co místo boje s číčou zdrhli a zabral i to.

_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H

ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob dub 28, 2007 6:22 am 
Offline

Registrován: pát bře 09, 2007 10:39 am
Příspěvky: 68
jsem se právě vrátil z hospody :) Jdu spát :).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz