No církev mohla být výdělečná snad jen proto, že brala desátky, ale v podstatě nic významného nevyrábí. A jak jsem říkal, to bohatsví církve je zavádějící, kdyby nějakému člověku patřily 1-2 budovy v každé vesnici, taky by byl nejbohatší člověk na světě
Na chrám sv. Víta by se peníze určitě nějak našly, navíc chrám sv. víta očividně nebyl státní, navíc provoz chrámu teď asi není nijak zvlášť ošetřen, jakože když je státní, tak církev, která v chrámu pořádá bohoslužby není na svém, když ho bude chtít třeba vymalovat, nebo instalovat ozvučení, tak na to nemá právo a v podstatě jí může stát kdykoliv vykopnout ven, než se stačí třikrát pokřižovat. Problém restitucí u církve je problematický. Většina soukromníků dostala své majetky z5, ovšem u církve jde o velké pozemky a objekty a státu se prostě nechce pouštět tyto nemovitosti, nebo se nedejbože nějak vyrovnávat, takže stát sice restituoval soukromníky, ale nakradené církevní majetky si ponechal s tichým souhlasem veřejnosti. Ale co, církev nestojí na majetku a imho by přežila, i kdyby jí stát neplatil a ani se o ty majetky nikterak horentně nerve, což imho jde vidět z těch pár zmínek občas ve zpávách, když se toto téma naťukne.
to Hawk: No dobře, tak stát dává peníze církvi a ta je pak rozděluje.
Králové a dokonce i soudobí prezidenti občas kecají do jmenování duchovních, je to otázka vlivu, a ve středověku to bylo podobné, kdy duchovní kecali do vládnutí, ale jak říkám, tyto dvě sféry jsou oddělené. Neexistuje tu jeden univezální vůdce státu a zároveň všeho duchovenstva v něm. Takové případy byly třeba Byzanc, kde císař byl i hlavou církve, nebo islámské státy, kde islámské právo je v podstatě i státní právo a dřív i vůdci byli vůdci duchovními a obránci víry.
_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H


