No prohrál jsem jednu sázku tak teď zrovna plnovous nemám
Spíš jde o popisy, jak se ti svatí zjevují, zda mají vůbec tělo nebo nebo např. Cauchon řekl něco ve smyslu: "Takže jak jste řekla, sv. Michal má křídla, ale jak vypadá dál?"(to že má nebo nemá křídla nikde neřekla) jen jí zkoušel, jestli se toho nechytí, protože lidé si tenkrát anděly představovali s křídly, ovšem církev by pochpení pro takové tradiční byť ne pravdivé zobrazování v procesu asi neměla.
Jana si příliš detailů nepamatovala, kdyby ano, mohlo by to svědčit že je buď hrozně všímavá, nebo si ten obraz vymýšlí sama do posledního detailu.
Co se hejkalů týče, tak zkoumali, zda ono zjevení není nijak svázáno s nějakou pohanskou zvyklostí. Bez ohledu zda víly existují by tato skutečnost vedla k neuznání těchto zjevení.
Jedna z pověr, na kterou jí chtěli asi nachytat byla např. zda nenosila svou korouhev pro štěstí, nebo nepodnikala něco se svým mečem, jako pokropení svěcenou vodou, aby jí přinášel úspěch apod. Což je samozřejmě pověra, ale Jana opět odpovídala na výbornou.
Jeden detail mě zaujal v popisu svatých. Sv. Kateřina a sv. Markéta měly koruny, kdežto sv. Michal nikoliv. Což je podle mě znalost, kterou nemohla někde běžně pochytit že andělé nemají koruny, že to je znak zasloužený pouze pozemským životem kterýmžto andělé nežili
V těch výslečích je též zmíněna jedna podvodnice z Francie, která také tvrdila, že se jí zjevuje sv. Kateřina, a rozdíl mezi Janou a jí byl nebetyčný, s tou by inkvizice neměla dlouhé jednání imho
Právě na základě těchto výslechů byla Jana později rehabilitována a to celkem rychle, protože rozsudek byl tenkrát známý bez ohledu zda bude Jana viná či neviná.
_________________
"Fortune favours the brave."
=313th Czechoslovak squadron= FB
=Bohemici Aviatores= WB
=1st Czech Lions= TW
RY-H


