Co se týká samotné hry, je koncipovaná podobně jako většina současných her. Hra osbsahuje SP a MP.
Menu v single playeru:

V samotné výuce procházíte postupně od nejnižší obtížnosti až po simulaci.

Celá hra je zatím určená spíše pro spojence. Řekněme všechny mise a kampaň je jen pro spojence. Luftwaffe má vyjit v placeném addonu cca za 10,5$. Informace
TADYTažení začíná Bitvou o Británii a končí v Berlíně. Celkem je zde 6 bitev a u každé je několik misí.

Mise mají opět na výběr 6 scenerií

Příklad vybrané mise.

Před startem každé mise si samozřejmě volíte obtížnost.
Seznam možných voleb obtížnosti:


Multi player je koncipován podobně jako třeba v CoD. Jsou zde na výběr 4 základní typy her.
Menu v Multi playeru:

A tady je popis jednotlivých her.
Klasický Masomlejn

Klasický dogfight, ale bez pozemáků

Dogfight i s pozemáky

A na závěr něco nového, něco co prý bylo ve Ward Birdech

Dva dny jsem teď lítal a testoval a musím říct, že jsem mile překvapen. Je tady páru rozdílů oproti šturmovi.
Tak předně, není tady full mission builder. To je dané asi tím, že hra nemá verzi pro servery a tudíž odpadá potřeba tvorby misí.
Multi player funguje v podstatě na hostování. Host si zvolí typ hry a nastaví obtížnost a jde se na to.
Co tu ale chybí, je možnast volby startu ze země. Pokud se narodíte nebu umřete, startujete ze vzduchu.
Co se mi líbí je, že pokud přistanete, opraví vám letadlo a letíte znovu.
Takže pokud nebudete umírat, budete i startovat. (mimochodem pocit z přistání je něco úplně jiného než v Ilovi).
Co se týká single playeru, tak tady si můžete startování nastavit jak u kampaňe tak i jednotlivých misí.
Výcvik je něco jako qucki mission builder v Ilovi.
Co ale zase tady nejde je změna konvergence zbraní (v MP je). (v novém patchi opraveno)
Letový model oproti šturmovi je jiný.
V obtížnosti "simulace" už nejde létat na boosta celou dobu. Pokud přidáte boost, letadlo se začne třepat, jako by se motor chtěl vyrvat z lože, takže těsně před střelbou je lepší ubrat.
Přetížení je simulované zúženým pohledem a slyšitelným těžkým dýcháním pilota.
Celkově se letadlo chová jinak. Kdybych to měl porovnat, zdá se mi být více "nervozní". Když jsem skočil zpět do šturma, najednou jsem měl pocit, že lítám po kolejích, neurval jsem ostrou zatáčku a střelba se výrazně zjednodušila. Je pravda, toto vše může být dáno nastavení joye v samotném WoP. (mimochodem taky se nastavuje linearita a navíc oproti šturmovi citlivost, u šturma je citlivost jen na myš)
Změny doznaly i zbraně. Mají větší účinnost.
Samozřejmě, hra nemá tolik letadel jako šturm a většina bombarderů je létatelná bez kokpitu, tedy jen s HUDem, což je škoda pro nás hardcoristy.
Zhodnocení
+ grafika!!!
+ letový model
+ účinnost zbraní
+ záznam letu z několika kamer
+ dotankování a oprava letadla v MP
- chybí verze pro servery
- chybí full mission builder
- volba startu ze země jen v SP
- změna konvergence jen v MP (již opraveno v patchi Luftwaffe)
- zatím chybí kampaně a mise pro Luftwaffe (doplnili mise, ale stále chybí kampaň)
- chybí kokpity pro bombardéry
- chybí flak v MP (je pravda, zloušel jsem jen souboj, možná bude v útocích na pozemní cíle, nebo obsazování letišť)
Mám pocit, jako by to byla testovací verze pro BoBka, něco jak Visty před W7. Uvidíme co BoBek.
Osobně bych ho ani nepotřeboval, kdyby WoP uměl co umí Šturmovik, z hlediska tvorby misí a serveru.
Dávám 80% (pravda, nebýt geniální grafiky asi jen 65%)
Systémové požadavky:
Operační systém: Microsoft Windows XP:SP3, Vista:SP1, 7
Procesor: min. Intel Pentium 4 na 3,2 GHz, doporučeno Core2 Duo 2,4 GHz
Operační paměť: min. 1 GB, doporučeno 2 GB
Grafika: min karta Nvidia GeForce 7600 s 256 MB paměti, doporučeno GeForce GTS 250 s 512 MB paměti
Zvuk: podpora DirectX (doporučena podpora 5.1 zvuku)
Místo na disku: 10 GB
Internetové připojení
Klávesnice, myš, doporučen joystick
Takže kdo by si ji chtěl koupit, tak třeba
TADY na Alze nebo přímo na
YuPlay kartou 