No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je ned dub 20, 2025 1:37 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 6:56 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1385
313_Otto píše:
BlueL píše:
313_Otto píše:
:booze:
Chytrému napověz:
Přečtěte si prosím název tohoto fóra, pak si přečtěte prosím vaše hlášky, pak si přečtěte sekci historické okénko, pak si trošku zapřemýšlejte, kam co píšete!
](*,)
Pbarry ad spec nebudu kazit ostatním polet, když mám obavu, že mi to po startu lagne a já skončím v zemi.
BlueL Kolik jsi toho o La přečetl, že tu chrlíš čísla???
Pro RED i BLUE:
Kolik těch letadel jste pilotovali, že se tu snažíte soudit??? S kolika piloty těch letadel jste se bavili a vlastnostech těch letadel??? Kolik z vás se bavilo s mechanikama těch letadel??? A kolik z vás pilotovalo alespoň letadlo rychlejší než 400km/h????
Nepište sem osobní názory (slyšel jsem, myslím si, někde jsem četl), čísla bez "citace". Radši sem oskenujte, nebo přepište celý článek, ale celý i s komentářem autora. Pod ně teprv si pište vaše závěry. Jediné co jsem se z této přiblbé debaty dověděl je o vývojových typech Bf a o tom, že je blbost srovnávat koloběžku s lavočkou. O tom, že čísla u ila nesedí (mimo jiné podle některých zdrojů i u většiny tipů Bf) vím dávno.
Když už chcete aby oleg udělal sim tak aby to sedělo co nejvíce, tak mu kurva pošlete takovejch 20 tab. pro každý letoun, vyvolejte duchy zemřelých pilotů, kteří mu poví o tom co se zvrtlo, udělejte přesnou repliku všech strojů a posaďte ho do nich.
Ale hlavně prosím vás přestaňte už tady kydat takovídle kraviny!!!!!!!!!

A vočem že se to tady kua dohadujem??? žeby záplaty na jednom obr???

ty cisla jsou z monografie la5 a La7 od MBI, pak sje taky cetl nemeckou zpravu o La5FN z Rechlinu tam uvadeji maximlaku nekde okolo 600
otto asi to bude znit jako nabubrelost ale aby jsi z hlediska vykonu ohodnotil nejaka ero tak v nem rozhodne nemusis sedat jinac autor monografi se odvolava na testy CAGI
a navic pri vsi ucte ke valecnym veteranum, s nima se prakticky nema cenu bavit bo jsi to v 99.99 procentech nepamatuji (rozumeji presna cisla) a nebo to nevedeli ani za valky, pro me osobne jsou zakladem monografie, a pak valecne testy obou stran

Takže mi chceš tvrdit, že udělat solidní matematický (fyzikální) model letadla lze sestavit na základě nějakých naměřených čísel, které byly naměřeny při určitém tlaku, teplotě, vlhkosti a pod.? Já se modelováním živím a tak ti řeknu pár věcí k tomu.
a) Matematický model takovéhoto charakteru se skládá ze několika soustav dif. rovnic min 2.řádu. Spočti si pohyblivé prvky letadla přičti 1 a vynásob 6 a zjistíš min. počet dif rovnic, to celé vynásob 3. a máš počet parametrů, které musíš vyladit tak, aby danný model fungoval správně. Nepočítám do toho další množství funkcí pravé strany, které jsou pro model docela dost důležité. tyto soustavy jsou značně nelineární a tím složité na výpočet. Aby ti takový model fungoval real-timově, musíš ho tedy značně zjednodušit ( linearizovat). Už tím se dopouštíš značné chyby.
b) aby si model správně vyladil, musíš mít k dispozici charakteristiky ve všech možných letových režimech, pokud nemáš, odhaduješ a dopouštíš se chyby.
c) Jako Ing., který vystudoval na FS ČVUT, ti mohu říci, že pokud budeš měřit mezní stavy, pak u dvou vzorků se ti budou výsledky lišit až o 10% a to při použití současné techniky, proto se počítá také s tzv. koeficientem bezpečnosti. Proto se taky u výsledků různých testů má udávat takzvaná chyba měření. Výsledky se většinou musí vyhodnocovat z více než 10 vzorků. Oproti testování letadla, které provádí 1 pilot, který nemá dostatek zkušeností s danným typem letadla, aby z toho dokázal vyždímat naprosté maximum.

Závěr. Ohledně tabulkových hodnot u La ti budu věřit. Z toho co jsem zde popsal asi dostatečně vyplívá, že samotný model generuje jistou chybu, parametry, které se použijí do modelu jsou také zatíženy chybou, při ladění modelu se dopouštíš o5 chyby a na závěr model ladíš na základě dat, které byli také zatíženy chybou.
Proto se modeluje a) princip, b) chování v určitém rozsahu. neznám žádný model, který by dokázal simulovat chování celé (složité) soustavy v plném rozsahu s přesností vyšší než 20% pro jakýkoliv stav atd.

Proto nemá smysl se tu bavit o tom, co jak odpovídá a neodpovídá!!!!!
Jak psal macher, vše bude ve vývoji hardweru, a také matematických nástrojů pro řešení nelineárních rovnic. Do té doby, než to budeme mít, nemá smysl to řešit!!!!!


Zacinam mit docela pocit menecenosti ze me na podzim vyhodili z vysoke skoly :oops: Tady je to samej Ing. :roll:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 8:05 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
jo flyboy, to je fuk. Já mám zase pocit méněcennosti z toho že nemám piloťák na zlína nebo MiGa, neseděl jsem v befku nebo fokáči a že mám nalétaných jenom jeden a půl hodiny jako pilot motorového rogala. Ale co, jsem rád alespoň za to.

pbarry, někdy je to hodně těžké, ale nemá každý na lítání tolik času, ba dokonce není každý totální závislák.
OK, pokud pominu problémy s netem (které zřejmě neznáš) tak ti někdy přeju makat na nepřetržitém provozu jako programátor, studovat přitom vysokou a ještě do toho aby tvoje přítelka dělala jako sestřička na směnném provozu. Takovou éru když jsem denně trávil hodiny u compu jsem zažil, ale po jistých událostech jsem přehodnotil priority.

btw. mám pocit že FFajtl k lionům nepůjde :lol:

jinak ať nejsem jenom těžce OT - Pospo, kdy sem postneš nějaké obrázky?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 9:33 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 25, 2005 8:36 pm
Příspěvky: 1675
Bydliště: DKnL
313_Otto píše:
Závěr. Ohledně tabulkových hodnot u La ti budu věřit. Z toho co jsem zde popsal asi dostatečně vyplívá, že samotný model generuje jistou chybu, parametry, které se použijí do modelu jsou také zatíženy chybou, při ladění modelu se dopouštíš o5 chyby a na závěr model ladíš na základě dat, které byli také zatíženy chybou.
Proto se modeluje a) princip, b) chování v určitém rozsahu. neznám žádný model, který by dokázal simulovat chování celé (složité) soustavy v plném rozsahu s přesností vyšší než 20% pro jakýkoliv stav atd.

Proto nemá smysl se tu bavit o tom, co jak odpovídá a neodpovídá!!!!!

a vovotom to je

pak se mi divte,ze nerad chodim na SVK

sem na 99,9% presvedcenej,ze ikdyz bych tam postnul fotku svy rodiny,se stejne za par dni dovim,ze Bf 109 toci v ilovi o 1,954334 vteriny lip,nez je v tabulkach :cool:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 9:46 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 25, 2005 8:36 pm
Příspěvky: 1675
Bydliště: DKnL
tak aby sme se vrátili k původnímu tématu
víte jaký fešný junák,z řad 313té,je na těhle fotkách??? :twisted: Obrázek

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 09, 2007 11:34 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2005 5:43 pm
Příspěvky: 1331
Tak to teda nevim. Tak mladé nebo staré členy snad ani nemáme.

_________________
Obrázek
Mě nemůžete vyděsit! Jsem zbabělec, mám strach pořád! A.Rimmer


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 1:59 am 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
s kloboukem nebo bambulí???? 8) :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 5:39 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
313_Macher píše:
tak aby sme se vrátili k původnímu tématu
víte jaký fešný junák,z řad 313té,je na těhle fotkách??? :twisted: Obrázek


tipoval bych že já ne

konečně někdo zjistil že toto vlákno je o něčem jiném


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 5:42 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 5:45 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 5:55 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 6:29 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
313_FlyBoy píše:
313_Otto píše:
BlueL píše:
313_Otto píše:
:booze:
Chytrému napověz:
Přečtěte si prosím název tohoto fóra, pak si přečtěte prosím vaše hlášky, pak si přečtěte sekci historické okénko, pak si trošku zapřemýšlejte, kam co píšete!
](*,)
Pbarry ad spec nebudu kazit ostatním polet, když mám obavu, že mi to po startu lagne a já skončím v zemi.
BlueL Kolik jsi toho o La přečetl, že tu chrlíš čísla???
Pro RED i BLUE:
Kolik těch letadel jste pilotovali, že se tu snažíte soudit??? S kolika piloty těch letadel jste se bavili a vlastnostech těch letadel??? Kolik z vás se bavilo s mechanikama těch letadel??? A kolik z vás pilotovalo alespoň letadlo rychlejší než 400km/h????
Nepište sem osobní názory (slyšel jsem, myslím si, někde jsem četl), čísla bez "citace". Radši sem oskenujte, nebo přepište celý článek, ale celý i s komentářem autora. Pod ně teprv si pište vaše závěry. Jediné co jsem se z této přiblbé debaty dověděl je o vývojových typech Bf a o tom, že je blbost srovnávat koloběžku s lavočkou. O tom, že čísla u ila nesedí (mimo jiné podle některých zdrojů i u většiny tipů Bf) vím dávno.
Když už chcete aby oleg udělal sim tak aby to sedělo co nejvíce, tak mu kurva pošlete takovejch 20 tab. pro každý letoun, vyvolejte duchy zemřelých pilotů, kteří mu poví o tom co se zvrtlo, udělejte přesnou repliku všech strojů a posaďte ho do nich.
Ale hlavně prosím vás přestaňte už tady kydat takovídle kraviny!!!!!!!!!

A vočem že se to tady kua dohadujem??? žeby záplaty na jednom obr???

ty cisla jsou z monografie la5 a La7 od MBI, pak sje taky cetl nemeckou zpravu o La5FN z Rechlinu tam uvadeji maximlaku nekde okolo 600
otto asi to bude znit jako nabubrelost ale aby jsi z hlediska vykonu ohodnotil nejaka ero tak v nem rozhodne nemusis sedat jinac autor monografi se odvolava na testy CAGI
a navic pri vsi ucte ke valecnym veteranum, s nima se prakticky nema cenu bavit bo jsi to v 99.99 procentech nepamatuji (rozumeji presna cisla) a nebo to nevedeli ani za valky, pro me osobne jsou zakladem monografie, a pak valecne testy obou stran

Takže mi chceš tvrdit, že udělat solidní matematický (fyzikální) model letadla lze sestavit na základě nějakých naměřených čísel, které byly naměřeny při určitém tlaku, teplotě, vlhkosti a pod.? Já se modelováním živím a tak ti řeknu pár věcí k tomu.
a) Matematický model takovéhoto charakteru se skládá ze několika soustav dif. rovnic min 2.řádu. Spočti si pohyblivé prvky letadla přičti 1 a vynásob 6 a zjistíš min. počet dif rovnic, to celé vynásob 3. a máš počet parametrů, které musíš vyladit tak, aby danný model fungoval správně. Nepočítám do toho další množství funkcí pravé strany, které jsou pro model docela dost důležité. tyto soustavy jsou značně nelineární a tím složité na výpočet. Aby ti takový model fungoval real-timově, musíš ho tedy značně zjednodušit ( linearizovat). Už tím se dopouštíš značné chyby.
b) aby si model správně vyladil, musíš mít k dispozici charakteristiky ve všech možných letových režimech, pokud nemáš, odhaduješ a dopouštíš se chyby.
c) Jako Ing., který vystudoval na FS ČVUT, ti mohu říci, že pokud budeš měřit mezní stavy, pak u dvou vzorků se ti budou výsledky lišit až o 10% a to při použití současné techniky, proto se počítá také s tzv. koeficientem bezpečnosti. Proto se taky u výsledků různých testů má udávat takzvaná chyba měření. Výsledky se většinou musí vyhodnocovat z více než 10 vzorků. Oproti testování letadla, které provádí 1 pilot, který nemá dostatek zkušeností s danným typem letadla, aby z toho dokázal vyždímat naprosté maximum.

Závěr. Ohledně tabulkových hodnot u La ti budu věřit. Z toho co jsem zde popsal asi dostatečně vyplívá, že samotný model generuje jistou chybu, parametry, které se použijí do modelu jsou také zatíženy chybou, při ladění modelu se dopouštíš o5 chyby a na závěr model ladíš na základě dat, které byli také zatíženy chybou.
Proto se modeluje a) princip, b) chování v určitém rozsahu. neznám žádný model, který by dokázal simulovat chování celé (složité) soustavy v plném rozsahu s přesností vyšší než 20% pro jakýkoliv stav atd.

Proto nemá smysl se tu bavit o tom, co jak odpovídá a neodpovídá!!!!!
Jak psal macher, vše bude ve vývoji hardweru, a také matematických nástrojů pro řešení nelineárních rovnic. Do té doby, než to budeme mít, nemá smysl to řešit!!!!!


Zacinam mit docela pocit menecenosti ze me na podzim vyhodili z vysoke skoly :oops: Tady je to samej Ing. :roll:


V klidu, já například ing nejsem ... sem jen chemik :D

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 6:32 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
313_123 píše:
313_Macher píše:
tak aby sme se vrátili k původnímu tématu
víte jaký fešný junák,z řad 313té,je na těhle fotkách??? :twisted: Obrázek


tipoval bych že já ne

konečně někdo zjistil že toto vlákno je o něčem jiném


To je ale pjeknej chlapeček , jakpak se jmenuje? Tatínku .... :wink:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 6:47 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
313_Blc píše:
313_FlyBoy píše:
313_Otto píše:
BlueL píše:
313_Otto píše:
:booze:
Chytrému napověz:
Přečtěte si prosím název tohoto fóra, pak si přečtěte prosím vaše hlášky, pak si přečtěte sekci historické okénko, pak si trošku zapřemýšlejte, kam co píšete!
](*,)
Pbarry ad spec nebudu kazit ostatním polet, když mám obavu, že mi to po startu lagne a já skončím v zemi.
BlueL Kolik jsi toho o La přečetl, že tu chrlíš čísla???
Pro RED i BLUE:
Kolik těch letadel jste pilotovali, že se tu snažíte soudit??? S kolika piloty těch letadel jste se bavili a vlastnostech těch letadel??? Kolik z vás se bavilo s mechanikama těch letadel??? A kolik z vás pilotovalo alespoň letadlo rychlejší než 400km/h????
Nepište sem osobní názory (slyšel jsem, myslím si, někde jsem četl), čísla bez "citace". Radši sem oskenujte, nebo přepište celý článek, ale celý i s komentářem autora. Pod ně teprv si pište vaše závěry. Jediné co jsem se z této přiblbé debaty dověděl je o vývojových typech Bf a o tom, že je blbost srovnávat koloběžku s lavočkou. O tom, že čísla u ila nesedí (mimo jiné podle některých zdrojů i u většiny tipů Bf) vím dávno.
Když už chcete aby oleg udělal sim tak aby to sedělo co nejvíce, tak mu kurva pošlete takovejch 20 tab. pro každý letoun, vyvolejte duchy zemřelých pilotů, kteří mu poví o tom co se zvrtlo, udělejte přesnou repliku všech strojů a posaďte ho do nich.
Ale hlavně prosím vás přestaňte už tady kydat takovídle kraviny!!!!!!!!!

A vočem že se to tady kua dohadujem??? žeby záplaty na jednom obr???

ty cisla jsou z monografie la5 a La7 od MBI, pak sje taky cetl nemeckou zpravu o La5FN z Rechlinu tam uvadeji maximlaku nekde okolo 600
otto asi to bude znit jako nabubrelost ale aby jsi z hlediska vykonu ohodnotil nejaka ero tak v nem rozhodne nemusis sedat jinac autor monografi se odvolava na testy CAGI
a navic pri vsi ucte ke valecnym veteranum, s nima se prakticky nema cenu bavit bo jsi to v 99.99 procentech nepamatuji (rozumeji presna cisla) a nebo to nevedeli ani za valky, pro me osobne jsou zakladem monografie, a pak valecne testy obou stran

Takže mi chceš tvrdit, že udělat solidní matematický (fyzikální) model letadla lze sestavit na základě nějakých naměřených čísel, které byly naměřeny při určitém tlaku, teplotě, vlhkosti a pod.? Já se modelováním živím a tak ti řeknu pár věcí k tomu.
a) Matematický model takovéhoto charakteru se skládá ze několika soustav dif. rovnic min 2.řádu. Spočti si pohyblivé prvky letadla přičti 1 a vynásob 6 a zjistíš min. počet dif rovnic, to celé vynásob 3. a máš počet parametrů, které musíš vyladit tak, aby danný model fungoval správně. Nepočítám do toho další množství funkcí pravé strany, které jsou pro model docela dost důležité. tyto soustavy jsou značně nelineární a tím složité na výpočet. Aby ti takový model fungoval real-timově, musíš ho tedy značně zjednodušit ( linearizovat). Už tím se dopouštíš značné chyby.
b) aby si model správně vyladil, musíš mít k dispozici charakteristiky ve všech možných letových režimech, pokud nemáš, odhaduješ a dopouštíš se chyby.
c) Jako Ing., který vystudoval na FS ČVUT, ti mohu říci, že pokud budeš měřit mezní stavy, pak u dvou vzorků se ti budou výsledky lišit až o 10% a to při použití současné techniky, proto se počítá také s tzv. koeficientem bezpečnosti. Proto se taky u výsledků různých testů má udávat takzvaná chyba měření. Výsledky se většinou musí vyhodnocovat z více než 10 vzorků. Oproti testování letadla, které provádí 1 pilot, který nemá dostatek zkušeností s danným typem letadla, aby z toho dokázal vyždímat naprosté maximum.

Závěr. Ohledně tabulkových hodnot u La ti budu věřit. Z toho co jsem zde popsal asi dostatečně vyplívá, že samotný model generuje jistou chybu, parametry, které se použijí do modelu jsou také zatíženy chybou, při ladění modelu se dopouštíš o5 chyby a na závěr model ladíš na základě dat, které byli také zatíženy chybou.
Proto se modeluje a) princip, b) chování v určitém rozsahu. neznám žádný model, který by dokázal simulovat chování celé (složité) soustavy v plném rozsahu s přesností vyšší než 20% pro jakýkoliv stav atd.

Proto nemá smysl se tu bavit o tom, co jak odpovídá a neodpovídá!!!!!
Jak psal macher, vše bude ve vývoji hardweru, a také matematických nástrojů pro řešení nelineárních rovnic. Do té doby, než to budeme mít, nemá smysl to řešit!!!!!


Zacinam mit docela pocit menecenosti ze me na podzim vyhodili z vysoke skoly :oops: Tady je to samej Ing. :roll:


V klidu, já například ing nejsem ... sem jen chemik :D


taky nejsem ing - jsem pomocnej dělník
pomáhám vykořistovat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 9:24 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 22, 2006 8:23 am
Příspěvky: 2386
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 10, 2007 12:08 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
Obrázek

Obrázek

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz