No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron

virtual
Právě je pát kvě 09, 2025 4:17 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 195 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 21, 2006 3:30 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1385
MK_Turbo:
"Proto dokáže jet Spitfire ve stoupavé spirále a zrychlovat, zatímco 109 s MW50 za ním padají jako chromé mouchy."

"Dalším takový příkladem je plnící tlak 25lb ve Spitfiru. Není reálný, aby motor (Merlin) konstrukčně z roku 1940 vydržel takový tlak déle něž několik desítek vteřin."


Sanyo psal:
"Co mě opravdu mrzí je, že třeba z FW190 udělali opravdu kreténa, který má jedinou výhodu v rychlosti. Pokud dojde na manévrování, je po něm. Buď se sám rozseká z vývrtky, do které padá docela brzo nebo jednoduše neutočí a za chvíli ho sestřelíte."

loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool

Ale castecne musim s Turbem souhlasit alespon v te prvni ctvrtine.

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 21, 2006 4:48 pm 
Offline

Registrován: úte úno 14, 2006 7:55 pm
Příspěvky: 35
mno a muzu vedet co chtel basnik touto citaci rici?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 21, 2006 7:09 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
blue.....přečti si to celé......

celý ten článek je ze 3/4 ROFL :)
ale je to jenom můj názor :)

pbarry - máš pravdu v tom že je to všechno hodně relativní a pokud vydavatel hry opravdu nepostaví 100 mašin z druhé světové tak opravdu nebude objektivní. A to by po něm ještě řvali že P-47 od gabreskiho byl navoskovaný a tudíž létá rychleji :)))


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte lis 21, 2006 9:32 pm 
Offline

Registrován: úte úno 14, 2006 7:55 pm
Příspěvky: 35
313_OTU_Oblak píše:
blue.....přečti si to celé......

celý ten článek je ze 3/4 ROFL :)
ale je to jenom můj názor :)

pbarry - máš pravdu v tom že je to všechno hodně relativní a pokud vydavatel hry opravdu nepostaví 100 mašin z druhé světové tak opravdu nebude objektivní. A to by po něm ještě řvali že P-47 od gabreskiho byl navoskovaný a tudíž létá rychleji :)))

ja jsem ten clanek cetl uz driv (ten turbuv nebo ci to bylo) a povazuju to v 90% za blabol, proto mi nak unikla ta citace


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 22, 2006 11:10 am 
Offline

Registrován: úte úno 14, 2006 7:55 pm
Příspěvky: 35
313_Flyboy píše:
Hehe tak podle toho co vidim tak Yak-7b mel o 3 az 4 sekundy lepsi zatacku nez normalni 109 G2 :lol:
Vlastne skoro vsechny Yaky by meli 109G2 ukroutit :lol:

Hurri MkI by mel dat zatacku pod 19sekund protoze za 19sekund ji dal Spit MkI a Hurri tocil lip nez Spit MkI a ane za 21sekund jak to Oleg zaridil. :lol: Cili Emil by se nemel dostat pomalu ani do strelecke pozice kdyz Hurri zacne breakovat :lol:

Avsak Hurri IIb uz Fridricha neukrouti jak to Oleg spravne namodeloval :)

a oni jaky G-2 neukroutej? podle me jo, btw. fridrich krouti zruba na urovni jaku 7b mozna malinko lip coz je ale v poradku,
AD hurr vs mezek ecko, nevim proc by se mezek nemohl dostat do strelecke pozice? kdyz pojede uplne jinou krivku nez hurr


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 22, 2006 12:03 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
310_BlueL píše:
a oni jaky G-2 neukroutej? podle me jo, btw. fridrich krouti zruba na urovni jaku 7b mozna malinko lip coz je ale v poradku,
AD hurr vs mezek ecko, nevim proc by se mezek nemohl dostat do strelecke pozice? kdyz pojede uplne jinou krivku nez hurr

Se mi zdá, že Turbo píše jenom o lead křivce a na tý se befko za hurrikem udrží tak půl otočky, než to pro něj začne bejt nebezpečný. :D Ale je fakt, že dyž to befko není blbý a točí větší poloměr, tak toho hurrika dotočí a umlátí. Když mě někdo takhle sundá, tak mě to tak nevadí, protože takhle lamy netočej a já si řeknu, že sem blbej, že sem točil tak dlouho ](*,)

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 22, 2006 6:43 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 26, 2005 12:13 pm
Příspěvky: 1599
jj ... zlatá lag křivka ... pro Mustanga jak ušitá :lol:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 23, 2006 10:10 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte říj 18, 2005 12:11 pm
Příspěvky: 1578
Bydliště: NDCA
Chcel bych len napisat, ze cely ten clanok od MK_Turba sa da brat len ako jeden velky vtip a -> nazor zhrozeneho pilota LW, ktory place jak mu to nejde. LOL a to dokonca napisal sam o sebe.
Nie som ziaden nadseny fanusik Olega, alebo il-2, ale taketo nareky su fakt o nicom. A v tom sa myslim zhodneme.

_________________
Be quick or be dead!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 23, 2006 11:50 pm 
Offline

Registrován: ned lis 27, 2005 11:17 am
Příspěvky: 827
nevo.....zajímavé jsou reakce lidí. Na jejích reakcích na tento článek poznáš nakolik mají nadhled nad šturmem nebo ho berou vážně (lidově jak moc to "žerou") :D

ale o tom ať si udělá úsudek každý sám.....
poslal jsem link na článek na několika místech a vesměs jsem se nespletl - ti piloti co mají nadhled (je jedno jestli jsou rudí či modří) vesměs reagovali tak že se nad tímto článkem zasmáli s tím že je to vesměs....(nic proti tobě turbo) z větší části nesmysl.

bohužel se našli i takoví kteří s tímto článkem souhlasí (viz třeba reakce pod článkem)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 20, 2007 11:13 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1385
Vzhledem k tomu ze jsem chvili lital na BP a slysel jsem tam nektere jedince tvrdit ze v zivote nesednou do SPita, do Spita ktery vyleti ze zatacky s vyssi rychlosti nez vleti do ni, a ze by to mel Oleg okamzite spravit v pristim patchi, tak me to prinutilo se trochu podivat po datech. Vzhledem k tomu ze na mape byly IXc tak jsem se podival na tento typ.

Hm ted jsem si pohledal vykony motoru DB605A (pro 1.42ATA) a Merlin 63. No musim se se smat :lol:
Merlin 63 ma o 200kW vetsi vykon nez motor G2 na onen diskutabilni plnici tlak ktery vlastne nebyl povolen (az mnohem pozdeji).
Merlin 63 ma o 50kW nizsi vykon nez DB605AM (jestli to pisu spravne, ta verze DB605 co mela plnici tlak 1.7ATA a MW50)

Je zajimave jak nemecke ero vali ochotne do vertikaly z male rychlosti kdezto Spit ktery ma jen o "trochu" mensi vykon ne a ne jit za ni :lol: a je zvlastni jak ochotne tento manevr zvlada G2. :lol:

Na snade je otazka hmotnosti.
No vzhledem k tomu ze jsem toto zohlednil, je pomer vahy ku vykonu lepsi ve prospech SpitaIX vs 109G2 (zhruba o jednu setinu G2 ma mensi vahu) a lepsi o jednu setinu ve prospech G14 (G14 pri skoro stejne vaze ma o 50kW vyssi vykon motoru s pouzitim MW50). Predpokladam ze DB605AM mela vetsina G14.
Pouzil jsem vahy pouzite v IL2 Compare 4.07m a skutecne vykony motoru z realnych dokumentu (protoze Oleg je nikde neuvadi kolik koni ma to ktere ero).

Asi tu funguji jine fyzikalni zakony pro Nemecka era a pro Britska, ale Spit by mel stracet energii o neco pomaleji nez G2 a to vyrazne bo je o 200kilo tezsi a v divu by se mel rozjet rychleji nez G2.Zatacka by mela byt lepsi (velice sporadicky tomu tak i je) vzhledem k pomeru hmotnosti ktera ve Sturmovi je a vykonum motoru ktere by meli odpovidat tem co jsou ve hre.
:lol:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2007 12:38 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
No, hmotnost a výkon nejsou všechno. V úvahu musíš brát i odpor letadla. Pokud de o aerodynamickou čistotu konstrukce, je na tom nepatrně líp Spit. Problém je ale v tom, že Bf-109 má nezanedbatelně menší plochu čelního průřezu, kterym se násobí koeficient odporu, rychlost na druhou a spousta dalších čísel, který ale souvisej s vlastnostma prostředí, takže pro nás sou nedůležitý, jelikož u obou letadel budou mít stejný hodnoty. Rychlost budeme u obou letadel volit taky stejnou, takže nám zbyde jenom ten koeficient odporu a čelní průřez + přídavný odpory. Někdy se zkrátka vyplatí, když se staví "kapesní" stíhačka. Proto má ve vertikále navrch Bf-109 - má menší brzdu. V zatáčkách zase vede Spit, protože v jeho prospěch hraje právě ta aerodynamičnost, hlavně menší indukovanej a interferenční odpor a ovlivňování laminarity obtékání. Kolem Spita v zatáčce se to sice hodně mele, ale kolem Befa je to o dost výraznější.

PS: Někdo to nazval Flyboyův syndrom, ale tak to není. Je to nedostatkek teorie potřebný ke čtení tabulek. Nebo do toho kecal Hallebeck :-D

PPS: Tohle je poměrně dobrej zdroj. Je to sice eště Svazarm, ale to, o čem se píše se od tý doby nezměnilo.
http://knihy.vacc-cz.org/

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2007 12:56 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1385
313_Sheddan píše:
No, hmotnost a výkon nejsou všechno. V úvahu musíš brát i odpor letadla. Pokud de o aerodynamickou čistotu konstrukce, je na tom nepatrně líp Spit. Problém je ale v tom, že Bf-109 má nezanedbatelně menší plochu čelního průřezu, kterym se násobí koeficient odporu, rychlost na druhou a spousta dalších čísel, který ale souvisej s vlastnostma prostředí, takže pro nás sou nedůležitý, jelikož u obou letadel budou mít stejný hodnoty. Rychlost budeme u obou letadel volit taky stejnou, takže nám zbyde jenom ten koeficient odporu a čelní průřez + přídavný odpory. Někdy se zkrátka vyplatí, když se staví "kapesní" stíhačka. Proto má ve vertikále navrch Bf-109 - má menší brzdu. V zatáčkách zase vede Spit, protože v jeho prospěch hraje právě ta aerodynamičnost, hlavně menší indukovanej a interferenční odpor a ovlivňování laminarity obtékání. Kolem Spita v zatáčce se to sice hodně mele, ale kolem Befa je to o dost výraznější.

PS: Někdo to nazval Flyboyův syndrom, ale tak to není. Je to nedostatkek teorie potřebný ke čtení tabulek. Nebo do toho kecal Hallebeck :-D

PPS: Tohle je poměrně dobrej zdroj. Je to sice eště Svazarm, ale to, o čem se píše se od tý doby nezměnilo.
http://knihy.vacc-cz.org/


Dobryyy to je fer odpoved :lol:

BTW jak muzes vedet ze celni prurez je u Bfka mensi?

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2007 1:47 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
Menší rozpětí křídel (cca o 1 m) a VOP, nižší směrovka, při konstrukci letadla požadavek na co nejmenší trup. Pokud z boku porovnáš Spit a Bf-109, má Spit vyšší trup v prostoru kabiny. V Bf-109 navíc pilot seděl ne zrovna moc pohodlně, protože trup byl i užší (vzpomínky pilotů). Právě to, že Spit je celkově větší, navozuje dojem štíhlosti, ale Befo má ten průřez ve skutečnosti menší. Není to sice tak moc patrný, ale docela to rozhoduje. Tahle kompaktnost Befka je právě ten důvod, proč se tak snadno rozbíhá v dajvu, má takovou setrvačnost a rychlejší výkrut.

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2007 3:06 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 27, 2006 11:48 pm
Příspěvky: 1385
313_Sheddan píše:
Menší rozpětí křídel (cca o 1 m) a VOP, nižší směrovka, při konstrukci letadla požadavek na co nejmenší trup. Pokud z boku porovnáš Spit a Bf-109, má Spit vyšší trup v prostoru kabiny. V Bf-109 navíc pilot seděl ne zrovna moc pohodlně, protože trup byl i užší (vzpomínky pilotů). Právě to, že Spit je celkově větší, navozuje dojem štíhlosti, ale Befo má ten průřez ve skutečnosti menší. Není to sice tak moc patrný, ale docela to rozhoduje. Tahle kompaktnost Befka je právě ten důvod, proč se tak snadno rozbíhá v dajvu, má takovou setrvačnost a rychlejší výkrut.


:) chytrej klucina :wink:

_________________
Na životě miluju zejména tu rozmanitost. Každý den mě nasere někdo jiný :lol:

RY-C
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2007 4:22 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 26, 2006 2:31 pm
Příspěvky: 496
Bydliště: Chrudim
313_FlyBoy píše:
:) chytrej klucina :wink:
:roll:

_________________
"Ovocný sad je pro přistání nevhodné místo. Teprve tehdy jsem ocenil velikost čtyřiadvacetiválce Napier Sabre..."
No. 313 Czechoslovak Fighter Squadron RAF
RY-W / Red three
ObrázekObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 195 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz